ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Minoan lines: Ανοίγουν το χορό των ΑΜΚ στις ακτοπλοϊκές

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Ο απο καιρό απαραίτητος νέος κύκλος ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ξεκινά με τις Μινωικές να προχωρούν σε αύξηση κεφαλαίου ύψους 50,53 εκατομμύριων ευρώ με την πώληση νέων μετοχών.

Στην ουσία ο βασικός μέτοχος της, η Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A. συμφερόντων του Ιταλού εφοπλιστή Emanuele Grimaldi, δηλώνει ότι προτίθεται, όχι μόνον να διατηρήσει το ποσοστό συμμετοχής του αλλά και ότι θα ασκήσει πλήρως τα δικαιώματα που αντιστοιχούν στο ποσοστό συμμετοχής του που ανέρχεται σε 88,23%. Έχει μάλιστα προκαταβάλει ήδη στον ειδικό λογαριασμό της αύξησης κεφαλαίου, μέρος του ποσού που της αναλογεί, και συγκεκριμένα ποσό €38,5 εκατ., και θα καταβάλει κατά τη αύξηση κεφαλαίου και τη διαφορά εως τα 44,61 εκατ. που του αντιστοιχούν.

Κύκλοι της αγοράς τονίζουν ότι η Minoan όπως και οι άλλες ακτοπλοϊκές «χρειάζονται διακαώς αυτά τα μετρητά μεταξύ άλλων για να ανταποκριθούν στον εποχικά χαμηλής δραστηριότητας δύσκολο χειμώνα».

Την ίδια ώρα, τις προοπτικές για τις συμμετοχές και τα δάνεια τους στην ακτοπλοΐα εξετάζουν οι ελληνικές τράπεζες με μια μάλιστα εξ’ αυτών να παραλαμβάνει εντός των ημερών και σχετική μελέτη-εισήγηση ξένου ειδικού συμβούλου της για να αποφασίσει πως θα κινηθεί.

Στην Attica Group ο βασικός μέτοχος, η MIG έχει επίσης ήδη προκαταβάλει μέρος της αύξησης κεφαλαίου που είχε υπολογισθεί το 2012 ότι χρειάζεται αν και επαναξιολογείται η κατάσταση με τα σημερινά, πρόσθετα δεδομένα.

Οι αυξήσεις κεφαλαίου κρίνονται ως ζωτικής σημασίας λογο και του γεγονότος ότι σε ορισμένες ακτοπλοϊκές τα λειτουργικά τους αποτελέσματα έιναι ζημιογόνα και έτσι ακόμα και με την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεων τους, σε περιπτώσεις, παγωμένη, δεν εχουν την αναγκαία ρευστότητα για να λειτουργήσουν.

Ο συνδυασμός των κεφαλαιακών αναγκών των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών και των κεφαλαιακών περιορισμών των ελληνικών τραπεζών οδηγεί τις πρώτες σε κατάρρευση του τρόπου εξεύρεσης κεφαλαίων κίνησης, ενώ παράλληλα και οι ξένοι χρηματοδότες είναι αδύναμοι η θεωρούν αδιανόητο να υποστηρίξουν τον κλάδο αναφερουν τραπεζικοί κύκλοι.

Ήδη υπάρχουν μικρότερες εταιρείες με πληρώματα απλήρωτα, σε επίσχεση εργασίας και χωρίς καύσιμα ενώ η NEΛ εξακολουθεί να αναζητά διέξοδο μετά την απόρριψη της αίτησής της για ένταξη στο άρθρο ’99.

Στην περίπτωση της Minoan προχωρά τώρα η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέχρι του ποσού των 50,534 εκατ. ευρώ με την έκδοση έως 22,459 εκατ. ευρώ νέων κοινών ονομαστικών μετοχών, ονομαστικής αξίας 2,25 ευρώ εκάστη, με καταβολή μετρητών και δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων, σε αναλογία 19 νέες κοινές ονομαστικές για κάθε 60 παλαιές. Η τιμή διάθεσης είναι στα 2,25 ευρώ και από σήμερα Τρίτη 22 Οκτωβρίου οι μετοχές θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χ.Α. χωρίς το δικαίωμα συμμετοχής στην αύξηση.

Με δεδομένο ότι δεν αναμένεται να συμμετάσχουν ευρέως στην αύξηση μικρομέτοχοι, ο Grimaldi θα ελέγξει μετά την αύξηση ποσοστό ακόμα υψηλότερο κάτι που δημιουργεί ερωτήματα και για το κατά πόσον πρέπει να προβεί ακολούθως και σε δημόσια προσφορά για να βγάλει την ακτοπλοϊκή από το χρηματιστήριο ή να πουλήσει μετοχές για να καλύψει τις απαιτήσεις για την ελεύθερη διασπορά από την συμμετοχή του σε δείκτες.

Σημειώνεται πως στα τέλη Ιουνίου τα ταμειακά διαθέσιμά της Minoan ανέρχονταν σε 4,83 εκατ. ευρώ ενώ διατηρούσε γραμμές πίστωσης με συνεργαζόμενες τράπεζες, συνολικού ορίου χορήγησης 25 εκατ. ευρώ από 29 εκατ. ευρώ στα τελη του 2012 από τις οποίες τα μη αναληφθέντα ποσά κατά την 30.06.2013 και την 31.12.2012 ανέρχονταν σε 16 εκατ. ευρώ και σε 4,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι παραπάνω γραμμές πίστωσης επιβαρύνονται με κυμαινόμενα επιτόκια, πλέον του περιθωρίου κέρδους των τραπεζών, και οι εκάστοτε εκταμιεύσεις καλύπτονται κυρίως με μεταχρονολογημένες επιταγές.

Επιπλέον, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις πρώτου εξαμήνου οι ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης του ομίλου ανέρχονταν σε 43,886 εκατ. ευρώ (σύνολο βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων μείον κυκλοφορούν ενεργητικό). Η ανεπάρκεια του κεφαλαίου κίνησης καλύπτεται αφενός από την προκαταβολή του βασικού μετόχου ύψους 38,5 εκατ. ευρώ έναντι της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και της δέσμευσής του για την καταβολή του υπολοίπου ποσού των 6 εκατ. ευρώ που αναλογεί στην πλήρη άσκηση των δικαιωμάτων του.

capital.gr

Minoan Lines: Εκπτώσεις σε φοιτητές

Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, συνεχίζοντας την κοινωνική δράση τους, με υπερηφάνεια – αλλά κυρίως ευθύνη – επιβραβεύουν τους νέους φοιτητές και τις οικογένειές τους, προσφέροντας εκπτώσεις από τα πρώτα βήματα της ακαδημαϊκής τους ζωής.

– 50% ΕΚΠΤΩΣΗ στην κατηγορία DECK & V.I.P.

– 30% ΕΚΠΤΩΣΗ στις ΚΑΜΠΙΝΕΣ όλων των κατηγοριών (εκτός Lux)

– 20% ΕΚΠΤΩΣΗ στα Ι.Χ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ και ΔΙΚΥΚΛΑ
(ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ / ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ 2013)

Και επειδή οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ θέλουν, το πρώτο ταξίδι των νέων φοιτητών στη ζωή να είναι το καλύτερο, έχουν και μια έκπληξη!

Οι ίδιες εκπτώσεις ισχύουν και για τις οικογένειες των φοιτητών, εφόσον συνοδεύουν τους επιτυχόντες.

Επιμονή της Minoan Lines για τη δρομολόγηση του «Ικαρος» στα Χανιά

Τρικυμία αναμένεται να πλήξει την ακτοπλοΐα το επόμενο διάστημα, με αφορμή τη διαφαινόμενη επιμονή της Minoan Lines να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή των Χανίων, παρά την αρνητική γνωμοδότηση που εξέδωσε κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στο αίτημα της εταιρείας για τη δρομολόγηση του «Ικαρος» από τις αρχές Ιουλίου.

Την ίδια στιγμή, η απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να σταματήσει τα πλοία όποιων εταιρειών οφείλουν δεδουλευμένα στους ναυτικούς τους, μπορεί, στο βαθμό που υλοποιηθεί, να διαμορφώσει νέα δεδομένα στον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Και για τις δύο περιπτώσεις κομβικός είναι ο ρόλος του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, ο οποίος βρίσκεται εν μέσω διασταυρούμενων επιχειρηματικών πυρών…

Η Minoan Lines, όπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη της στη «Ν», είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τις προσπάθειες σε θεσμικό επίπεδο για τη δρομολόγηση πλοίου της στα Χανιά.

Υπενθύμιση

Δεδομένου ότι ο υπουργός Ναυτιλίας δεν υποχρεούται να συμφωνήσει στην αρνητική γνωμοδότηση του ΣΑΣ όπως εξηγούν από το γραφείο του, η διοίκηση της Minoan Lines εμφανίζεται αποφασισμένη να του «θυμίσει» την αίτηση της. Σε αυτή την περίπτωση, ο υπουργός θα «υποχρεωθεί» να πάρει μία θέση.

Παράλληλα, από τη Minoan Lines αναφέρουν ότι η απόφαση κατά πλειοψηφία του ΣΑΣ είναι έωλη, καθώς τουλάχιστον πέντε μέλη του οργάνου, συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με την ΑΝΕΚ, ΑΝΕΚ+1,04% τα επιχειρηματικά συμφέροντα της οποίας θίγονται από τη δρομολόγηση πλοίου της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά. Ολα αυτά η Minoan Lines ενδέχεται να τα υποστηρίξει και σε προσφυγή που ετοιμάζει προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, αυτή της ΑΝΕΚ, επιμένουν ότι η απόφαση του ΣΑΣ είναι σύννομη, καθώς η Minoan κατέθεσε την αίτηση εκπρόθεσμα και ταυτόχρονα δεν υπάρχει ανάγκη κάλυψης έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών.

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι έκτακτες δρομολογήσεις ουσιαστικά απαγορεύονται και μπορεί να υλοποιηθούν μόνο έπειτα από απόφαση υπουργού, αφού διαπιστώσει έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες. Η Minoan Lines επικαλείται ανάλογες αποφάσεις στο παρελθόν μεταξύ των οποίων και τη δρομολόγηση του νεότευκτου Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.

Σε κάθε περίπτωση, στο βαθμό που η Minoan Lines, θυγατρική του Ομίλου Grimaldi, αποφασίσει τελικά να επιμείνει στο αίτημά της, τη λύση θα κληθεί να δώσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. Βέβαια, η πρόθεση της Minoan Lines να «χτυπήσει» τη ΑΝΕΚ μέσα στα Χανιά θα σημάνει «ολοκληρωτικό πόλεμο» μεταξύ του Ομίλου Grimaldi και της ΑΝΕΚ, ενός πολέμου που στοχεύει στην έξοδο της ΑΝΕΚ από τις γραμμές της Ιταλίας και είναι ήδη σε εξέλιξη μετά την εμπλοκή που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2010, στη συμφωνία πώλησης των μετοχών της Hellenic Seaways που κατείχε η Minoan Lines, στην ΑΝΕΚ.

naftemporiki.gr

Minoan Lines: Νέο αίτημα για πλοίο στα Χανιά

Με το πλοίο ΙΚΑΡΟΣ ΠΑΛΑΣ προσπαθεί αυτή τη φορά να μπει δυναμικά στα Χανιά ο όμιλος GRIMALDI και οι Μινωικές Γραμμές, καταθέτοντας σχετικό αίτημα στο Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών που θα συνεδριάσει την Παρασκευή 17/05/13 στη Νάξο.

Να θυμίσουμε οτι οι Μινωικές Γραμμές έχουν προσπαθήσει ξανά στο παρελθόν να δρομολογήσουν πλοίο στα Χανιά, αλλά το αποτέλεσμα ήταν πάντα αρνητικό.

Προς το παρόν, το μόνο που απομένει είναι να γίνει δεκτό το αίτημα προκειμένου να υπάρξει κλίμα υγιούς ανταγωνισμού στην γραμμή Πειραιάς-Σούδα για το συμφέρον των επιβατών και των επισκεπτών του Νομού Χανίων.

soudaport.pblogs.gr

Minoan Lines: Συνεπής στις οικονομικές της υποχρεώσεις

H διοίκηση των Μινωικών Γραμμών, με αφορμή σχετική ανακοίνωση της Π.Ν.Ο. προς τα Μ.Μ.Ε. για «… άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα πλοίων, και ιδιαίτερα εκείνων της ακτοπλοΐας που εξακολουθεί να καθυστερείται», διευκρινίζει για μία ακόμη φορά και με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, ότι:

«Η εταιρεία πάντα συνεπής στις οικονομικές της υποχρεώσεις, δεν έχει καμία τρέχουσα οφειλή στα δεδουλευμένα των υπαλλήλων γραφείων και των ναυτικών που εργάζονται στα πλοία της, στις γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού».

zougla.gr

MINOAN LINES: επεκτείνεται στην Τεργέστη

Πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012 στο λιμάνι της Τεργέστης με μεγάλη επιτυχία, τα εγκαίνια της νέας γραμμής της MINOAN LINES, ΠΑΤΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΑΓΚOΝΑ – ΤΕΡΓΕΣΤΗ, μίας μοναδικής ημασίας σύνδεσης μεταξύ της Ελλάδας, της Βόρειας Ιταλίας και της Ευρώπης.

Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο πλοίο CRUISE EUROPA και παρευρέθηκαν εκ μέρους του ομίλου Grimaldi και της MINOAN LINES, οι κ.κ. Guido Grimaldi, Εμπορικός Διευθυντής Short Sea Lines της Grimaldi Lines, ο Διευθύνων Σύμβουλος της MINOAN LINES κ. Αντώνης Μανιαδάκης, ο κ. Paul Kyprianou, Μέλος Δ.Σ. της MINOAN LINES και διευθυντικά στελέχη των Εμπορικών Διευθύνσεων Επιβατών και Cargo της εταιρείας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι τοπικές αρχές, ο κ. Roberto Cosolini, Δήμαρχος της πόλης, ο κ. Maurizio Bucci, Μέλος Δ.Σ. της Περιφέρειας της βορειοανατολικής Ιταλίας Friuli-Venezia-Giulia και Αντιπρόεδρος Υποδομών και Μεταφορών, η κα Federica Seganti, Διευθύντρια Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας της βορειοανατολικής Ιταλίας Friuli-Venezia-Giulia, οι λιμενικές αρχές, ο κ. Fabio Rizzi, Διευθυντής Ασφαλείας των Λιμενικών Αρχών, ο Αρχιπλοίαρχος κ. Natale Serrano, Εκπρόσωπος των Λιμενικών Αρχών Ακτοφυλακής και Λιμενικής Αστυνομίας, ο κ. Franco Napp, Διευθύνων Σύμβουλος του Επιβατικού Σταθμού Λιμένος και πλήθος επισήμων από την τοπική και την ελληνική κοινωνία της Τεργέστης. Παρευρέθηκαν επίσης, συνεργάτες από το δίκτυο πρακτόρων της MINOAN LINES στην Ευρώπη. Την εκδήλωση κάλυψαν τα M.M.E. της Ιταλίας και της Σλοβενίας και οι δημοσιογράφοι που τα εκπροσωπούσαν.

Στις ομιλίες τους οι κ.κ. Guido Grimaldi και Αντώνης Μανιαδάκης αφού ευχαρίστησαν τις τοπικές, λιμενικές αρχές και την τοπική κοινωνία της Τεργέστης, απευθυνόμενοι στο εμπορικό δίκτυο και τους συνεργάτες αυτοκινητιστές της MINOAN LINES, τόνισαν χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:

«Η έναρξη της νέας δρομολογιακής σύνδεσης επιβεβαιώνει το όραμα του Ομίλου μας για την ενίσχυση των θαλάσσιων δρόμων και την ανάπτυξη των εμπορικών μεταφορών στο χώρο των Βαλκανίων και της Μεσογείου, μειώνοντας σημαντικά το μεταφορικό κόστος και προσφέροντας ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στο χώρο των εμπορικών μεταφορών. Η νέα αυτή σύνδεση που συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας, εξαιτίας της προνομιακής θέσης της Τεργέστης, ως πύλης εισόδου μεταξύ των χωρών της βόρειας,κεντρικής και νότιας Ευρώπης, προσφέρει τη δυνατότητα στο ευρωπαϊκό επιβατικό κοινό να ανακαλύψει τις ομορφιές της Ελλάδας, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα μία μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία με τα πλοία μας, που είναι άρτια εξοπλισμένα με όλες τις ανέσεις ενός κρουαζιερόπλοιου».

Guido Grimaldi  »Εμπορικός Διευθυντής Short Sea Lines της Grimaldi Lines»

«Η έναρξη και λειτουργία της νέας αυτής γραμμής επιβεβαιώνει τη συνεχή δέσμευση της MINOAN LINES και του Ομίλου Grimaldi, να παρέχουν ισχυρά κίνητρα για απασχόληση, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, καθώς και μια άνετη, ασφαλή, αξιόπιστη και φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική επιλογή για ταξίδι, η οποία θα ενισχύσει τις προσπάθειες της χώρας μας να παραμείνει ανταγωνιστική ως τουριστικός προορισμός. Είμαστε σίγουροι ότι η νέα θαλάσσια σύνδεση θα επιταχύνει την εμπορική και επιβατική κίνηση καθώς και την οικονομική ανάπτυξη, προσφέροντας στο επιβατικό μας κοινό μία εξαιρετική και ποιοτική επιλογή ταξιδιού, συμβάλλοντας έτσι περαιτέρω στην ενίσχυση του εμπορίου και των τουριστικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών Ελλάδας και Ιταλίας».

Αντώνης Μανιαδάκης » Διευθύνων Σύμβουλος της MINOAN LINES»

Το εορταστικό κλίμα της εκδήλωσης ολοκληρώθηκε με την τιμητική απονομή πλακετών στους τοπικούς φορείς της πόλης της Τεργέστης από τον εκπρόσωπο του ομίλου Grimaldi, κ. Guido Grimaldi και με τις ευχετήριες δηλώσεις των κ.κ. Roberto Cosolini, Δημάρχου της πόλης της Τεργέστης, την κα Federica Seganti, Διευθύντρια Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Friuli-Βενετία-Giulia, και τον κ. Franco Napp, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Επιβατικού Σταθμού Λιμένος της Τεργέστης.

ΠΗΓΗ