Συνεχίζει να πρωτοπορεί η Avin International του Ομίλου Βαρδινογιάννη, επεκτείνοντας το ναυπηγικό πρόγραμμά της για πλοία, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το τελευταίο report της ναυλομεσιτικής Golden Destiny, η Avin παρήγγειλε ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο, τύπου suezmax, χωρητικότητας 156.500 dwt, στο κινεζικό ναυπηγείο New Times. Πρόκειται για άσκηση δικαιώματος option στην αρχική παραγγελία που είχε γίνει γνωστή τις πρώτες ημέρες του νέου έτους και είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον της αγοράς, καθώς αφορά το πρώτο πλοίο στον κόσμο, με δυνατότητα καύσης αμμωνίας.
Το ύψος της option εκτιμάται στα 57,5 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοση του tanker είναι προγραμματισμένη για το 2022. Ναυλομεσιτικές πηγές επισημαίνουν στο Reporter ότι το συγκεκριμένο τίμημα δεν αντικατοπτρίζει την τρέχουσα εικόνα της αγοράς για ένα νεότευκτο suezmax κι αυτό διότι αφορά επέκταση συμβολαίου και όχι νέα συμφωνία. Η επένδυση σε ένα νέο suezmax ανέρχεται σήμερα σε λίγο υψηλότερα επίπεδα, κοντά στα 60 εκατ. δολάρια.
Το συμβόλαιο της Avin προβλέπει option και για ένα ακόμη πλοίο και μένει να φανεί αν η ναυτιλιακή θα τριπλασιάσει την αρχική επένδυσή της, η οποία πλέον υπερβαίνει τα 100 εκατ. δολάρια. Το σχέδιο για τη ναυπήγηση των πλοίων ευθυγραμμίζεται με τις προδιαγραφές του αμερικανικού νηογνώμονα ABS (ABS Ammonia Ready Level 1) όπερ σημαίνει ότι οι μηχανές τους θα μπορούν να μετατραπούν, ώστε να καίνε αμμωνία, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για LNG. Ο Όμιλος Βαρδινογιάννη «ποντάρει», έτσι, στην αμμωνία, σε μία περίοδο, κατά την οποία, γίνεται πολύς λόγος για τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος.
Το εν λόγω καύσιμο είναι μία από τις πολλές επιλογές που εξετάζονται στο πλαίσιο της μετάβασης του ναυτιλιακού κλάδου στην «εποχή» των μηδενικών εκπομπών, συγκεντρώνοντας αρκετά ελπιδοφόρα στοιχεία. Όπως επεσήμανε η Παγκόσμια Τράπεζα σε πρόσφατη έκθεσή της, η αμμωνία είναι το ιδανικό καύσιμο, καθώς διαθέτει το πλεονέκτημα της δυνατότητας παραγωγής με αρκετούς τρόπους, παρέχοντας σημαντικά στρατηγικά οφέλη, τα οποία εξαλείφουν τις ανησυχίες για τα όρια χωρητικότητας και διάφορα άλλα τεχνικά ζητήματα. Παράλληλα, είναι φθηνότερη από το υδρογόνο, το οποίο παρουσιάζει με τη σειρά του θετικά στοιχεία.
Σημειώνεται ότι η Avin εμφανίζεται ιδιαίτερα δραστήρια και στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, η VesselsValue συνέδεσε τη ναυτιλιακή με την απόκτηση του MR1 tanker «Krisjanis Valdemars», κατασκευής 2007 και χωρητικότητας 37.300 dwt, έναντι 10 εκατ. δολαρίων. Ο οίκος αναλύσεων αποτιμά την αξία του πλοίου στα 10,86 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, η εταιρεία του Ομίλου Βαρδινογιάννη διαχειρίζεται 23 tankers, τα οποία πλέουν με τις σημαίες Ελλάδας, Λιβερίας, Μάλτας και Νησιών Μάρσαλ.
Πηγή: Reporter.gr