”Νέες τιμές” από την MSC

Η MSC Mediterranean Shipping Company S.A. ανακοινώνει την εφαρμογή γενικής αύξησης τιμών (GRI) από την Ελλάδα προς τους προορισμούς Αμερικής (Βορείου και Νοτίου), Καναδά, Αφρικής (Δυτικής και Νότιας) .

Η αύξηση είναι της τάξεως των Δολ Ηπα 100 x 20’ και 150 x 40’ σε όλους τους τύπους μεταφερομένων εμπορευματοκιβωτίων (ξηρού φορτίου και ψυγείων)

Ημερομηνία εφαρμογής της γενικής αύξησης τιμών η 1η Δεκεμβρίου 2013.

portnet.gr

Διαβάστε ακόμα

Ενα βήμα πριν να εντείνει τον «ενδοοικογειακό» ανταγωνισμό με την Cosco βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, αφού το δ.σ. της εταιρείας εξουσιοδότησε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Ανωμερίτη, να υπογράψει νέα σύμβαση συνεργασίας με τη Mediterranean Shipping Company, ώστε να αυξήσει το ελάχιστο εγγυημένο φορτίο transit από τα 150.000 teu ετησίως στα 370.000 teu.

Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ανεξάρτητα από τις εξελίξεις που τρέχουν σε πολλά μέτωπα, με την κίνηση αυτή και εφόσον υπογραφεί η νέα σύμβαση τελικά, επιχειρεί να κατοχυρώσει τη θέση του στη λιμενική αγορά εμπορευματοκιβωτίων.

Πιο συγκεκριμένα, η MSC είναι σήμερα ο μεγαλύτερος πελάτης του ΟΛΠ με το ποσοστό διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων της να φτάνει πάνω από το 85% του συνόλου στον προβλήτα Ι. Με την προηγούμενη σύμβαση που είχε με τον ΟΛΠ το εγγυημένο φορτίο έφτανε τις 150.000 teu ετησίως, ωστόσο στο μεσοδιάστημα η εταιρεία έχει ενισχύσει μετοχικά τη θέση της στα λιμάνια του Τζόια Τάουρο στην Ιταλία, ενώ μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει λειτουργήσει και το νέο της λιμάνι στην Κωνσταντινούπολη, το Asia Port.

Για να εξασφαλίσει ροή φορτίων, ο ΟΛΠ είναι έτοιμος να προχωρήσει σε νέα σύμβαση, με την οποία η MSC θα εγγυάται 370.000 κιβώτια για διαμετακόμιση ετησίως, ενώ ταυτόχρονα αναμένει να έχει και μια αύξηση στο εγχώριο φορτίο που διακινούν τα πλοία της MSC.

Ο ΟΛΠ, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «N», έχει δώσει έκπτωση στην MSC που φτάνει το 5,5% περαιτέρω από την προηγούμενη σύμβαση, με την οποία η ιταλοελβετική εταιρεία λογιζόταν σαν μεγάλος πελάτης και είχε επίσης ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια για τη μεταφόρτωση και προδιαγραφές φορτοεκφόρτωσης.

Σημειώνεται ότι το 2012 διακινήθηκαν 625.014 teu στο προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ενώ πάνω από το 85% υπολογίζεται ότι ήταν φορτία που έφερε η MSC, η οποία είναι ο χρήστης με τη μεγαλύτερη διακίνηση στους δύο προβλήτες συνολικά (ΟΛΠ και Cosco).

Ο ανταγωνισμός

Η κίνηση αυτή του ΟΛΠ, ταυτόχρονα, πιέζει την Cosco, η οποία διεκδικεί και αυτή φορτία για να αυξήσει τη διακίνησή της ιδιαίτερα τη περίοδο αυτή που ετοιμάζεται να λειτουργήσει την α’ φάση του προβλήτα ΙΙΙ με δυνατότητα 1,5 εκατ. teu περίπου.

Παράλληλα έρχεται σε μια περίοδο που η Cosco έχει ζητήσει την κατάργηση του εγγυημένου ανταλλάγματος που δίνει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ, 32 εκατ. ευρώ φέτος, ώστε να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ που δεν υπήρχαν στη σύμβαση παραχώρησης. Σε περίπτωση που καταργηθεί το εγγυημένο αντάλλαγμα, ο κινεζικός όμιλος θα αποδίδει στον ΟΛΠ ετησίως πάνω από το 21% των εσόδων του.

Η Cosco, ήδη, συζητά με τον ΟΛΠ τη συγκεκριμένη πρόταση, την οποία γνωρίζει το Μαξίμου, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων.

Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ

Ερωτηματικό παραμένει και η στάση που θα κρατήσει τελικά ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες της «Ν», το Ταμείο έχει ενημερωθεί αναλυτικά για τη συμφωνία και δεν έχει εκφράσει κάποια ένσταση μέχρι τώρα.

Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως εντός του επόμενου διαστήματος αναμένεται να καταθέσει την πρότασή του στα κόμματα της κυβέρνησης για το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται (χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί η τελική απόφαση) στο να προτείνει στα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση να δοθούν εξ ολοκλήρου τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.

Σημειώνεται ότι η Cosco είναι ο μόνος όμιλος που δημοσίως έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ενώ θεωρεί ότι καλύτερο και πιο αναπτυξιακό μοντέλο είναι αυτό της πώλησης των μετοχών.

naftemporiki.gr

Διαβάστε ακόμα

Το δυναμικότητας 9.200 TEU πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MSC Chicago”, έπιασε πρόσφατα στο λιμάνι της Χάιφα, στο πλαίσιο κυκλικών πλόων που εκτελεί καλύπτοντας με άλλα ομοίου μεγέθους πλοία της εταιρίας, τη γραμμή Ningbo, Shanghai, Chiwan, Yantian, Singapore, Haifa, New York, Norfolk, Baltimore, Savannah, Charleston, Freeport, Norfolk, Haifa, Colombo, Singapore, Chiwan, Hong Kong και πίσω στο Ningbo.

Το εν λόγω λιμάνι επιχειρεί δυναμικά να αυξήσει τον ετήσιο όγκο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ενώ πρέπει να υπενθυμιστεί ότι λιμάνι του Ισραήλ βελτιώνουν τα βυθίσματά τους με προφανή στόχο την εξυπηρέτηση γιγαντιαίων πλοίων του τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

arxipelagos.com

Διαβάστε ακόμα

Αύξηση 1500 δολαρίων ανά container ψυγείων από την 1η Ιανουαρίου 2013 ανακοινώνει η Mediterranean Shipping Company! Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι αυξήσεις στις τιμές ναύλου αφορούν σε όλες τις γραμμές όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Προστίθεται επίσης ότι τα σημερινά επίπεδα ναύλων δεν αντισταθμίζουν το πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος αλλά και την αναγκαιότητα συνεχών επενδύσεων που απαιτείται για την διασφάλιση της ποιότητας. Σημειώνοντας ότι η μεταφορά ψυγείων θέτει υψηλές προυποθέσεις ώστε να είναι δυνατή η συνέχιση παροχής μεταφορικών υπηρεσιών στο υψηλό επίπεδο που δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια η εταιρεία.

Η σχετική ανακοίνωση καταλήγει με την υποσημείωση ότι για περισσότερες πληροφορίες οι πελάτες της εταιρείας μπορούν να απευθύνονται στά τόπους γραφεία της Mediterranean Shipping Company.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα