Με μια νέα πρωτοποριακή υπηρεσία η ελληνική ναυτιλιακή Aegean Marine Petroleum Network ευελπιστεί να προσελκύσει τα διερχόμενα πλοία στα κομβικά δρομολόγια της Νέας Αφρικής. Η εταιρεία του Δ. Μελισσανίδη ετοιμάζεται να προσφέρει αποθήκες καυσίμων στο αγκυροβόλιο του Algoa Bay της Νότιας Αφρικής, καθιστάμενη έτσι η πρώτη εταιρεία που είναι σε θέση να προσφέρει καύσιμα εκτός των λιμενικών ορίων (OPL) της χώρας.
Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει άδεια από τη νοτιοαφρικανική Αρχή για τη Ναυτιλιακή Ασφάλεια για να παρέχει τις αποθήκες και να εκτελεί μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στο Algoa Bay, μια περιοχή που περιλαμβάνει δύο λιμάνια, το Port Elizabeth και το Coega.
Η Aegean έχει επίσης λάβει άδειες ανεφοδιασμού καυσίμων από την Transnet Εθνική Αρχή Λιμένων των δυο παραπάνω λιμανιών, σύμφωνα με το τελευταίο τριμηνιαίο περιοδικό της εταιρείας.
Σύμφωνα με την εταιρεία η Νότια Αφρική “είναι ιδανικά τοποθετημένη ανάμεσα στις θαλάσσιες οδούς Ανατολής-Δύσης” που μέχρι στιγμής προσφέρουν ελάχιστες εναλλακτικές λύσεις προμήθειας καυσίμων.
Το Algoa Bay επιτρέπει την αγκυροβόληση περισσότερων από 50 πλοίων συγχρόνως. Περίπου 30 μίλια μακριά από την ακτή, το βάθος του νερού φτάνει τα 100 περίπου μέτρα, και η πρόσβαση από την ανοικτή θάλασσα είναι αρκετά εύκολη, χωρίς να χρειάζεται σχεδόν καμία παρέκκλιση για τα πλοία που διέρχονται τη Νότια Αφρική, δήλωσε η Aegean.
Εκτός από το ότι προσφέρει στα διερχόμενα πλοία μια νέα στάση ανεφοδιασμού πάω στη διαδρομή τους, περιορίζει επίσης τα λιμενικά έξοδα, τα οποία μπορεί να είναι υπολογίσιμα.
Η Aegean έχει ιδρύσει μια τοπική ιδιωτική εταιρεία, την Bunkering Marine Services Pty Ltd με ποσοστό 26% της οποίας να έχει διατεθεί σε ένα συνεργάτη της στη Νότια Αφρική για να φροντίζει τις επιχειρήσεις της Aegean στη χώρα.
Η Aegean ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει τη δυνατότητα για ανεφοδιασμό των πλοίων με RMG 380 (ένα πετρελαϊκό καύσιμο 380 CST) και ντίζελ για θαλάσσιες μεταφορές (MGO). Αυτό θα κάνει την προσφορά της Aegean διαφορετική από των πετρελαϊκών κολοσσών που έχουν το μονοπώλιο του εφοδιασμού βασικών λιμανιών της Νότιας Αφρικής -του Ντέρμπαν, του Κέιπ Τάουν και του Richards Bay- όπου συνήθως το μόνος ποιοτικό καύσιμο που προσφέρεται στην αγορά είναι το RMF 180, ένα καύσιμο 180 CST.