ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νέες παραγγελίες από τους Ελληνες εφοπλιστές

nees_paraggelies_apo_ellhnes_efoplistes_

Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωράνε οι Έλληνες εφοπλιστές, που επανακάμπτουν δυναμικά στις νέες κατασκευές πλοίων λίγο πριν την δύση του 2013, με τον τομέα των δεξαμενοπλοίων να συγκεντρώνει, τις τελευταίες μέρες, το ενδιαφέρον.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny την περασμένη εβδομάδα:

• Μια άγνωστη εταιρεία, που αυτοπροσδιορίζεται ως Super Eco Tankers τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κίνας για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων. Τα δύο από αυτά θα είναι χωρητικότητας 51.000 τόνων το καθένα και τα άλλα δύο από 40.000 τόνους το καθένα. Η παράδοση έχει συμφωνηθεί για το 2015, χωρίς να έχουν γίνει, όμως, γνωστό το ύψος της επένδυσης.

• Η εταιρεία Top Ships, συμφερόντων του κ. Ευάγγελου Πιστιόλη τοποθέτησε σε ναυπηγεία της Κορέας παραγγελία για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και χημικών (Product/Chemical), χωρητικότητας 39.000 τόνων. Η παράδοση θα γίνει το Φθινόπωρο του 2015 αλλά και εδώ δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος της επένδυσης.

Στο μεταξύ, όπως έγραψε το περιοδικό «Tanker Operator» η ΤΕΝ της οικογένειας Τσάκου έχει έρθει σε στρατηγική συνεργασία με την νορβηγική πετρελαϊκή εταιρεία Statoil για την κατασκευή και τη ναύλωση 5 έως 9 μεγάλων δεξαμενόπλοιων (Aframax).

Η κατασκευή των πλοίων θα γίνει στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering στην Κορέα και αναμένεται να ξεκινήσει η παράδοση από το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Η ναύλωση θα γίνει για ελάχιστο διάστημα 5 και μέγιστο 12 χρόνων.

Από την ΤΕΝ έχει γίνει γνωστό ότι οι ακαθάριστες εισπράξεις από αυτή τη συμφωνία αναμένεται να κυμανθούν από 250 εκατομμύρια δολάρια μέχρι περίπου ένα δισεκατομμύριο δολάρια.

«Η ΤΕΝ συνεχίζει την πολιτική της σφυρηλάτησης στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς φορτωτές με ιστορία στην «υγεία», στην ασφάλεια, τις περιβαλλοντικές επιδόσεις (HSE) και την οικονομική σύνεση. Είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε σήμερα την επέκταση της επιχειρηματικής σχέσης μας με τη νορβηγική Statoil», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Νικόλας Τσάκος , πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ .

Τα φορτηγά πλοία

Στον χώρο των φορτηγών πλοίων (bulk carriers) σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny η Primebulk τοποθέτησε σε ναυπηγεία της Κίνας παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 64.000 τόνων το καθένα. Η τιμή του κάθε πλοίου έχει συμφωνηθεί στα 25 εκατομμύρια δολάρια ενώ η παράδοση θα ξεκινήσει να γίνεται το 2015 και θα ολοκληρωθεί το 2016.

pireas2day.gr