Ο πόλεμος εναντίων των δεξαμενόπλοιων «φαντασμάτων» συνεχίζεται- 544 τάνκερ «φαντάσματα» σύμφωνα με έρευνα!

Ακόμη και οι πιο στενοί σύμμαχοι της Ρωσίας ανησυχούν για την κατάσταση της χωρητικότητας που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Voretxa ανέφερε ότι τα κινεζικά λιμάνια αυξάνουν τον έλεγχο τους σχετικά με τις επιθεωρήσεις από το ports state control όταν πρόκειται για μεγάλα σε ηλικία δεξαμενόπλοια.

Ένα από αυτά τα λιμάνια τα οποία έχουν πάρει αυστηρότερα μέτρα είναι το λιμάνι του Qingdao, έχοντας επίκεντρο τα ξένα δεξαμενόπλοια ηλικίας 10+ ετών που άλλαξαν χέρια τα τελευταία τρία χρόνια.

Η Maersk Broker έχει λεπτομέρειες για το δεξαμενόπλοιο Titan, το οποίο κρατήθηκε στο Qingdao για ένα μήνα, αφού βρέθηκαν τουλάχιστον 20 παρατηρήσεις σε θέματα ασφαλείας μετά από επιθεώρηση των αρχών. Άλλα πλοία, συμπεριλαμβανομένου του Ocean Peri suezmax έχουν επίσης κρατηθεί για εβδομάδες.

Το πλοίο που με το όνομα Titan αφού μετονομάστηκε επτά φορές έχει πλοιοκτήτες που είναι δύσκολο να εντοπιστούν, ενώ η ασφάλιση του παραμένει επίσης θολή.

«Αν και η ανεπαρκής επίδειξη εγγράφων και τα κενά ασφαλείας είναι τυπικά για πλοία που δραστηριοποιούνται σε αδιαφανείς αγορές που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από την Ρωσία, το Ιράν και την Βενεζουέλα, ο αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων που κρατούνται στα ασιατικά λιμάνια θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια πιθανή αλλαγή στάσης απέναντι στα μεγάλα σε ηλικία τάνκερ που δραστηριοποιούνται στον «γκρίζο» στόλο», σημείωσε η Maersk Broker στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση δεξαμενόπλοιων.

Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa εκτίμησε, από τις αρχές Μαΐου, ότι ακριβώς 1.000 δεξαμενόπλοια λειτουργούσαν στις αδιαφανείς αγορές που αναφέρθηκαν πιο πάνω από τον Ιανουάριο του 2021, εκ των οποίων τα 745 ήταν ακόμη ενεργά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Εν τω μεταξύ, η τελευταία ανάλυση δείχνει ότι ο στόλος «φάντασμα» εξακολουθεί να επεκτείνεται, αλλά με πιο αργό ρυθμό από ό,τι νωρίτερα φέτος.

Η τελευταία ενημέρωση από το BRS δείχνει ότι υπάρχουν 758 δεξαμενόπλοια στον λεγόμενο γκρίζο στόλο, από 731 πριν από έναν μήνα.

«Αυτό υποδηλώνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του γκρίζου στόλου επιβραδύνεται», σχολίασε ο Andrew Wilson, επικεφαλής έρευνας της BRS, μια άποψη που συμμερίζονται πολλοί χρηματιστές της S&P που έχουν παρατηρήσει επιβράδυνση στις πωλήσεις παλιών δεξαμενόπλοιων την τελευταία περίοδο.

Ο στόλος «φάντασμα» έχει υπερτριπλασιαστεί σε μέγεθος από την έναρξη του πολέμου μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, με το TankerTrackers.com να λέει πρόσφατα ότι ένα στα πέντε VLCC δεν είναι έως και «καθόλου καλό».

Το TankerTrackers.com, μια από τις κορυφαίες αρχές στον κόσμο για την παράνομη θαλάσσια διακίνηση πετρελαίου, έχει τους δικούς του οπτικά αποδεδειγμένους αριθμούς στον σκοτεινό στόλο, ο οποίος πριν από δύο εβδομάδες αριθμούσε 544 πλοία.

Μεγάλες ταξικές κοινωνίες, διευθυντές και ασφαλιστές έχουν αποφύγει να συνεργάζονται με πρώην πελάτες στη Μόσχα, την Τεχεράνη και το Καράκας, με την μικρότερη χωρητικότητα πλοίων στη συνέχεια να αντιμετωπίζει προβλήματα σε πολλούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, που επιδεινώνεται από την αυξημένη χρήση των μεταγγίσεων πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο, αποδεικνύοντας μια τεράστια πίεση στις παγκόσμιες ασφαλιστικές εταιρείες ναυτιλίας.

Η δίψα της Κίνας για παράνομο πετρέλαιο φέρνει επίσης στην επιφάνεια κάποια περίεργα στοιχεία. Σύμφωνα με το TankerTrackers.com, η Κίνα αναφέρει επίσημα ότι οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Μαλαισίας είναι τόσο υψηλές που τώρα είναι διπλάσιες από αυτές που παράγει η Μαλαισία.

Διαβάστε ακόμα