Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων εκτινάσσονται στα ύψη εν μέσω εχθροπραξιών

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ώθησε πολλές δυτικές χώρες να απαγορεύσουν το ρωσικό αργό. Ως αποτέλεσμα, ο τεράστιος στόλος των δεξαμενοπλοίων της Ρωσίας αποφεύγεται από τους εμπόρους που δεν επιλέγουν τα ρωσικά φορτία πετρελαίου.

Με λιγότερα δεξαμενόπλοια διαθέσιμα για μεταφορά αργού πετρελαίου, τα επίπεδα ναύλων έχουν αυξηθεί σημαντικά από το Μάρτιο έως και σήμερα..

Ο ναυτιλιακός αναλυτής Peder Nicolai Jarlsby στη Fearnley Securities με έδρα το Όσλο έγραψε ότι η κρατικά ελεγχόμενη ναυτιλιακή εταιρεία της Ρωσίας Sovcomflot PJSC, μια εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο κατηγορίας δεξαμενοπλοίων μεγέθους Aframax στον κόσμο, έχει “μπλοκαριστεί” από τους παγκόσμιους εμπόρους πετρελαίου. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερα πετρελαιοφόρα διαθέσιμα για μεταφορά αργού πετρελαίου, γεγονός που έχει αυξήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων.

Τα αυξανόμενα κόστη ναύλων προσθέτουν πληθωριστικούς αντίθετους ανέμους για την αγορά ενέργειας που θα ενισχύσουν μόνο το κόστος για τα διυλιστήρια και, σε αντάλλαγμα, θα συνεχίσουν να αυξάνουν το κόστος για την παραγωγή αργών προϊόντων, όπως η βενζίνη και το ντίζελ.

Παρόλο που τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου μεγέθους Aframax είναι από τα μικρότερα πετρελαιοφόρα (για θαλάσσια μεταφορά περίπου 700.000 βαρέλια), ο «σε μεγάλο βαθμό άθικτος» στόλος της Sovcomflot αυξάνει τα καθημερινά επίπεδα ναύλων και για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου μεγέθους VLCC.

Ο αναλυτής σημείωσε ότι τα δεξαμενόπλοια μεγέθους VLCC αντικαθιστούν τα μικρότερα Aframaxes καθώς υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση που συντελεί σε συρρίκνωση του αριθμού των διαθέσιμων σκαφών. Επιπλέον, θα μπορούσαν να υπάρξουν περισσότεροι καταλύτες που να οδηγήσουν τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων σε περαιτέρω άνοδο, καθώς ο επόμενος γύρος κυρώσεων από τις ΗΠΑ και την ΕΕ μπορεί να είναι επικείμενος.

«Εάν η Ευρώπη κλιμάκωνε τις κυρώσεις της σε μια επίσημη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου, τότε περισσότερες εξαγωγές πιθανότατα θα έπλεαν προς την Ασία, μειώνοντας περαιτέρω τη διαθεσιμότητα των πλοίων καθώς θα πρέπει να ταξιδέψουν περαιτέρω», σημείωσε ο αναλυτής.

Καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία παρατείνεται, οι επικείμενες δυτικές κυρώσεις θα μπορούσαν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων, γεγονός που θα συνέχιζε να αυξάνει τα επίπεδα των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου.

Πηγή: Reporter.gr

Διαβάστε ακόμα