Η ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K Lines (MOL), ανακοίνωσε την ολοκλήρωση με επιτυχία του πρώτου δοκιμαστικούς ταξιδίου ενός πλοίου που κινείται με καύσιμο που προέρχεται από κοπριά αγελάδας.
Η δοκιμή διεξήχθη στο πλοίο μεταφορικής ικανότητας 7.800 τόνων (dwt) με το όνομα “ISE MIRAI”. Με μήκος 119 μέτρα, το πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου πραγματοποιεί ταξίδια αυτή την στιγμή στο παράκτιο εμπόριο της Ιαπωνίας.
Συγκεκριμένα, το πλοίο είναι το πρώτο πλοίο μεταφοράς LNG που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία. Κατασκευάστηκε ως μέρος ενός προγράμματος που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση για τη βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων και των συστημάτων εφοδιασμού με καύσιμο LNG και ξεκίνησε να ταξιδεύει το 2020.
Η MOL έχει συνεργαστεί με πολλές άλλες εταιρείες σε αυτό το φιλόδοξο πρότζεκτ, μεταξύ των οποίων η Air Water Inc., η Techno Chubu Company, η Kyoudou Kaiun Co., η MOL Coastal Shipping, η Cenergy Co., η IHI Power Systems Co. και η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία JERA.
Η πρωτοβουλία για τη δοκιμή της βιωσιμότητας του μεθανίου που προέρχεται από την κοπριά αγελάδας ως καύσιμο πλοίων ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2023. Το υγροποιημένο βιομεθάνιο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή παρήχθη από την εταιρεία Air Water Inc.
Σε αυτή την καινοτόμο προσέγγιση, το μεθάνιο που λαμβάνεται από την κοπριά αγελάδας χρησιμεύει ως πηγή καυσίμου. Το βιομεθάνιο που προέρχεται από τέτοιες πηγές αποφεύγει τις αυξανόμενες εκπομπές CO2 και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα στην υπάρχουσα υποδομή παροχής LNG.
Το αέριο εξάγεται από μονάδες βιοαερίου που ανήκουν σε γαλακτοκομικές φάρμες και στη συνέχεια υγροποιείται σε θερμοκρασία -160 βαθμούς Κελσίου. Το μεθάνιο μπορεί να συμπιεστεί στο 1/600ο του αρχικού του όγκου, επιτρέποντας την αποτελεσματική μεταφορά για μεγάλης κλίμακας χρήση.
Η MOL ανέφερε ότι αναμένουν μείωση των εκπομπών κατά περίπου 25% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα και αναμένουν ακόμη περαιτέρω μείωση των εκπομπών όταν αρχίσουν να χρησιμοποιούν υγροποιημένο βιομεθάνιο.