Το Orient Express Corinthian καθελκύστηκε στις 16 Ιουνίου 2025 ως το μεγαλύτερο και πιο καινοτόμο ιστιοπλοϊκό κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, φέρνοντας επανάσταση στη ναυπηγική πολυτέλεια και την πράσινη πρόωση.
Μια πολύ σημαντική μέρα είναι η 16η Ιουνίου 2025, αφού καθελκύστηκε το εντυπωσιακό και μεγαλύτερο ιστιοπλοϊκό κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο!
Η καθέλκυση του Orient Express Corinthian πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο Chantiers de l’Atlantique στο Saint-Nazaire της Γαλλίας σηματοδοτώντας ένα βασικό ορόσημο στην κατασκευή αυτού του μοναδικού οικολογικού πολυτελούς σκάφους.
Το πλοίο κατασκευάστηκε μόλις τεσσεράμισι μήνες για λογαριασμό της Orient Express, μιας εταιρείας πολυτελούς φιλοξενίας που λειτουργεί υπό τον γαλλικό ξενοδοχειακό όμιλο Accor.
Στο πλοίο θα συνεχιστούν οι εργασίες για την ενσωμάτωση συστημάτων και την εσωτερική διακόσμηση.
Το Orient Express Corinthian είναι το μεγαλύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, με μήκος 220 μέτρα και βάρος 26.200 κόρους ολικής χωρητικότητας. Διαθέτει τρεις πανύψηλες πλατφόρμες, ύψους 100 μέτρων η καθεμία, με συνολικά 1.500 τετραγωνικά μέτρα άκαμπτων πανιών.
Το πλοίο θα έχει υψωμένη τη γαλλική σημαία.
Αυτά τα πανιά διπλώνουν όταν δεν χρησιμοποιούνται και είναι τοποθετημένα σε περιστρεφόμενες βάσεις που γέρνουν για βελτιστοποίηση της απόδοσης.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που το καινοτόμο σύστημα πρόωσης SolidSail, που αναπτύχθηκε από την Chantiers de l’Atlantique, χρησιμοποιείται σε εμπορικό πλοίο.
Σε κατάλληλες καιρικές συνθήκες, το πλοίο θα μπορεί να πλέει εξ ολοκλήρου με την βοήθεια της αιολικής ενέργειας. Για την υποστήριξη των πανιών, θα διαθέτει επίσης ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης που τροφοδοτείται από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), επιτρέποντας να πλέει με σχεδόν μηδενικές εκπομπές.
Το πλοίο περιλαμβάνει αρκετές προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες. Μεταξύ αυτών είναι ένα σύστημα ανίχνευσης πλωτών αντικειμένων με τεχνητή νοημοσύνη, σχεδιασμένο για να μειώνει τον κίνδυνο συγκρούσεων με θαλάσσια θηλαστικά.
Διαθέτει επίσης τεχνολογία dynamic position, η οποία μπορεί να διατηρεί το πλοίο σταθερό στην θέση του χωρίς την ανάγκη να αγκυροβολήσει, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία των ευαίσθητων βυθών.
Επιπλέον, ο Όμιλος BIO-UV παρέχει ένα σύστημα επεξεργασίας έρματος χωρίς χημικά, με βάση την υπεριώδη ακτινοβολία, που ονομάζεται BIO-SEA, το οποίο θα επεξεργάζεται το νερό επί του πλοίου με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Στο εσωτερικό, το πλοίο έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει τη διαχρονική κομψότητα των πολυτελών ταξιδιών. Ο αρχιτέκτονας Maxime d’Angeac, ο οποίος είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Orient Express, σχεδίασε τους εσωτερικούς χώρους εμπνευσμένος τόσο από τη χρυσή εποχή των υπερωκεάνιων όπως το Normandie όσο και από την κληρονομιά του τρένου Orient Express.
Το πλοίο θα προσφέρει 54 ευρύχωρες σουίτες, που κυμαίνονται από 45 έως 230 τετραγωνικά μέτρα, όλες με μεγάλα παράθυρα, ιδιωτικές βεράντες και ψηλά ταβάνια, για πρόσθετη άνεση.
Ο σεφ Yannick Alléno, βραβευμένος με πολλά αστέρια Michelin, θα είναι ο επικεφαλής της κουζίνας τόσο για το τρένο Orient Express όσο και για το γιοτ, και θα ηγηθεί του γαστρονομικού μενού. Το πλοίο θα περιλαμβάνει πέντε εστιατόρια και ιδιωτικές τραπεζαρίες που προσφέρουν μια εκλεπτυσμένη γαστρονομική εμπειρία στη θάλασσα.
Το Orient Express Corinthian θα ξεκινήσει την πρώτη του κρουαζιέρα τον Ιούνιο του 2026, με 27 διαφορετικά δρομολόγια προγραμματισμένα μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου. Οι διαδρομές θα μεταφέρουν τους επισκέπτες στη Μεσόγειο και την Αδριατική θάλασσα, με επιλογές που κυμαίνονται από σύντομες αποδράσεις δύο διανυκτερεύσεων έως μεγαλύτερα ταξίδια 14 ημερών.
Τα ταξίδια μπορούν να συνδυαστούν για να δημιουργήσουν εξατομικευμένες εμπειρίες και οι διαδρομές θα ακολουθούν τους ευνοϊκούς ανέμους για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την παροχή μιας αυθεντικής εμπειρίας ιστιοπλοΐας.
Μετά την καλοκαιρινή του περίοδο στην Ευρώπη, το πλοίο θα διασχίσει τον Ατλαντικό για να περάσει το χειμώνα στην Καραϊβική.
Ένα δεύτερο πλοίο, το Orient Express Olympian, αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο το καλοκαίρι του 2027.