Από το Σέκου στο Σιάτλ, και από το Άμστερνταμ στο Ώκλαντ, τα πλοία κοντέινερ αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανής κατάσταση που όμοια της δεν έχει υπάρξει στα 65 χρόνια ιστορίας του συγκεκριμένου κλάδου, καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει την τεράστια πίεση που επέφερε ο Covid-19 και την εξαιρετική συμπεριφορά των καταναλωτών.
Ενώ έχουν γραφτεί πολλά για τα συνεχιζόμενα προβλήματα συμφόρησης στα λιμάνια των ΗΠΑ και την επιδείνωση της κατάστασης από την έξαρση του Covid-19 σε λιμάνια της Νότιας Κίνας, ο χάρτης (βλ. Παρακάτω) που εξέδωσε ο Seaexplorer δείχνει σαφώς την παγκόσμια συμφόρηση των πλοίων κοντέινερ για το 2021.
Όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 300 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν να ελλιμενιστούν σε όλο τον κόσμο.
Κοιτώντας τον χάρτη σήμερα, ο Simon Heaney, διευθυντικό στέλεχος της έρευνας των εμπορευματοκιβωτίων στο βρετανικό σύμβουλο Drewry, δήλωσε ότι τα σημεία συμφόρησης και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο είναι αποτέλεσμα της ευρύτερης δυσλειτουργίας στην υποδομή της αλυσίδας εφοδιασμού και λόγω της πανδημία η οποία προκάλεσε αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και τη μειωμένη παραγωγικότητα στην ενδοχώρα.
«Είναι ξεκάθαρα ένα παγκόσμιο πρόβλημα όπως δείχνει ο χάρτης, και ως εκ τούτου θα χρειαστεί χρόνος για να επιλυθεί», είπε ο Heaney, υποδηλώνοντας ότι υπάρχουν «μεγάλα φιλοσοφικά ερωτήματα» που πρέπει να απαντήσει η βιομηχανία και οι πελάτες της σχετικά με το πώς θα πρέπει να αποδεχθεί η επανάληψη αυτού του καταστροφικού σεναρίου.
Με τους χρόνους παραμονής να αυξάνονται δραματικά στη Νότια Κίνα αυτή την εβδομάδα, ο δείκτης φορτίου εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI), ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τις τιμές spot box, ανέβηκε ξανά στα νέα υψηλά σήμερα, ανεβαίνοντας ακόμη 91 μονάδες φτάνοντας στις 3.704 μονάδες, 247% πάνω.