ETF-ECSA: Πάλι οι ναυτικοί τιμωρούνται για το Prestige

mangouras_prestige
Η απόφαση που ανέτρεψε την απόφαση του Επαρχιακού Δικαστηρίου της Λα Κορούνια (Γαλικία) στην περίπτωση της πετρελαιοκηλίδας του Prestige είναι μια απόδειξη της κακομεταχείρισης των ναυτικών, αναφέρουν σε μια κοινή ανακοίνωση η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (European Transport Workers’ Federation-ETF) και η Ενωση των Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Φορέων (European Community Shipowners Associations-ECSA).

Οι δικαστές του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ισπανίας έχουν καταδικάσει τον καπετάνιο Απόστολο Ιωάννη Μαγκούρα για βαρεία αμέλεια για τις αποφάσεις του κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και τις ενέργειες του καθώς τα γεγονότα εξελίσσονταν.

Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου εκδόθηκε σε μια μόλις ημέρα, χωρίς να ακούσει κανένα νέο στοιχείο και εν απουσία του καπετάνιου του δεξαμενόπλοιου. Την ίδια στιγμή, το Ανώτατο Δικαστήριο επιβεβαίωσε την αθώωση του ισπανικού δημοσίου υπαλλήλου.

Οι ETF και ECSA αναφέρουν ότι “δεν μπορούν να δεχθούν ότι οι ναυτικοί θα πρέπει να πληρώνουν ένα τόσο βαρύ τίμημα, ενώ η Ναυτιλιακή Αρχή, η οποία είχε απαλλαγεί από κάθε ευθύνη, διέταξε το σκάφος να μείνει μακριά από οποιοδήποτε λιμάνι ή καταφύγιο, με τις γνωστές καταστροφικές συνέπειες πάνω στο φυσικό περιβάλλον”.

Επιπλέον, οι κοινωνικοί εταίροι, δήλωσαν ότι μια τέτοια απόφαση θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ελκυστικότητα μιας επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο ναυτικό και, συνεπώς, τη μελλοντική στρατολόγηση νέων και ικανών ναυτικών.

“Οι ETF και ECSA ελπίζουν ειλικρινά ότι αυτή η εντελώς αδικαιολόγητη ποινή δεν θα εκτελεστεί”, ανέφεραν οι κοινωνικοί εταίροι.

Τον Ιανουάριο, το δικαστήριο καταδίκασε τον καπετάνιο του δεξαμενόπλοιου σε δύο χρόνια στη φυλακή, ενώ η Mare Shipping, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του χωρητικότητας 81.000-dwt δεξαμενόπλοιου, η ασφαλιστική εταιρεία The London P&I Club, και το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων για Ρύπανση από Πετρέλαιο (IOPC Funds) κρίθηκαν επίσης ένοχοι για την καταστροφή.

Το κατασκευασμένο το 1976 τάνκερ βυθίστηκε στις 13 Νοεμβρίου 2002, αφού απορρίφθηκε η αίτηση του για καταφύγιο από τις ισπανικές αρχές.

Περίπου 63.000 τόνοι καυσίμων απορρίφθηκαν στη θάλασσα μετά το ατύχημα, ενώ το συνολικό κόστος ζημιών που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα εκτιμήθηκε σε 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια.