Επτά ναυτικοί έχουν δεχθεί βοήθεια ώστε να γυρίσουν στο σπίτι τους από πλοίο το οποίο ήταν ελλιμενισμένο σε λιμάνι της Μελβούρνης, μετά από επίσημη καταγγελία που υπέβαλαν για παρενόχληση και εκφοβισμό από ανώτερους αξιωματικούς του πλοίου.
Την Παρασκευή, οι ναυτικοί του MV Sincere υπέγραψαν μια επιστολή προς την Uniteam Marine που διαχειρίζεται το πλοίο, αρνούμενοι να ταξιδέψουν στο επόμενο λιμάνι, μέχρι να λάβουν τεκμηριωμένη διαβεβαίωση ότι στη συνέχεια θα επαναπατριστούν.
Ο Fanny Arhandika Trisna, ένας από τους ναυτικούς, είπε ότι κάνει αυτή την δουλειά για μια δεκαετία και δεν αντιμετώπισε ποτέ κακοποίηση σε τέτοιο επίπεδο αλλά και υπερβολική εργασία, που υπέστη στο Sincere. Πρόσθεσε επίσης ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο καπετάνιος αντιμετώπισε αυτόν και τους άλλους ναυτικούς σαν ζώα, χωρίς κανένα σεβασμό.
Σε δήλωση, ένας εκπρόσωπος της Uniteam με έδρα την Κύπρο δήλωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τη διεθνή ένωση ναυτικών. Είχαν διερευνήσει τις καταγγελίες των ναυτικών από την Ινδονησία για κακομεταχείριση του πληρώματος και κακή συμπεριφορά από τους αξιωματικούς.
Ο Matt Purcell, ο Αυστραλός βοηθός συντονιστής της ITF, δήλωσε ότι παρά το γεγονός ότι έχει περάσει περίπου 25 χρόνια στη βιομηχανία, δεν είχε δει ποτέ πριν τα μέλη του πληρώματος τόσο δυσαρεστημένα μέσα μέσα στον πρώτο μήνα από την 11μηνη σύμβασή τους.
Ο κ. Purcell, ο οποίος έχει πάει στο πλοίο αρκετές φορές για να μιλήσει με το πλήρωμα, είπε ότι ήταν μια καλή ένδειξη της κακοποίησης που έχουν δεχθεί. Θυμήθηκε επίσης πώς ένα 19χρονο μέλος του πληρώματος δέχθηκε τον εκφοβισμό και τος φωνές του καπετάνιου.
Χωρίς το πλήρωμα, ο κ. Purcell πρόσθεσε ότι το πλοίο θα ήταν κάτω από το ελάχιστο όριο που προβλέπεται από το κράτος σημαίας τους Νήσους Μάρσαλ.
Αυτό θα απαιτήσει από την διαχειρίστρια εταιρεία είτε να ναυτολογήσουν τοπικούς ναυτικούς, κάτι που θα μπορούσε να γίνει γρηγορότερα, είτε από το εξωτερικό, κάτι που πιθανότατα θα χρειαζόταν περισσότερο λόγω των περιορισμών ταξιδιού που σχετίζονται με πανδημία.
Ένας εκπρόσωπος της Αρχής για την Ασφάλεια στη Θάλασσα της Αυστραλίας είπε ότι γνώριζε τις ανησυχίες που είχαν εκφράσει μ οι ναυτικοί του Sincere. Είπε ότι η AMSA συνεργάζεται με το πλήρωμα, τους πλοιοκτήτες και την ITF για την ταχύτερη έρευνα και για επίλυση των ζητημάτων.
Τα εργασιακά πρότυπα στη ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να είναι δύσκολο να επιβληθούν λόγω της συχνής απομόνωσης των πλοίων, των περίπλοκων ζητημάτων δικαιοδοσίας και των εταιρειών με ποικίλες ευθύνες.
Η συνεχιζόμενη πανδημία και οι παγκόσμιες εμπορικές διαμάχες, συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης εμπορικής απεργίας της Κίνας στον αυστραλιανό άνθρακα, έχουν οδηγήσει μερικούς ναυτικούς να παραμείνουν στα πλοία για μήνες χωρίς να βγουν στη στεριά.