Πιθανή πειρατεία σε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στην Αγκόλα

karela_pithani_peirateia_nautilia_

Το πλήρως φορτωμένο “Kerela” έχει εξαφανιστεί χωρίς ίχνη στα ανοικτά των ακτών της Αγκόλας και υπάρχει ο φόβος ότι έχει πέσει θύμα πειρατείας.

Το πλοίο, που έχει 27μελές πλήρωμα και Λιβεριανή σημαία, ενώ είναι χωρητικότητας φορτίου 75.000 τόνων, έπαψε να έχει επαφή με την εταιρεία από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου.Ήταν ορατό για τελευταία φορά σε μια θέση 150 ναυτικά μίλια στα ανοικτά των ακτών της Αγκόλας.

Αν επιβεβαιωθεί η κατάληψη του πλοίου, θα είναι η πρώτη φορά που σημειώνεται πειρατική επίθεση σε τόσο νότιο σημείο στη δυτική ακτή της Αφρικής. Σύμφωνα με τον ειδικό οργανισμό για ναυτιλιακές πληροφορίες Dryad Maritime, κάτι τέτοιο θα σηματοδοτήσει ότι δεν υπάρχει ασφαλής τόπος πια ανοικτά της Δυτικής Αφρικής.

“Αυτή είναι μια ανησυχητική εξέλιξη στο ναυτικό έγκλημα στη Δυτική Αφρική. Έχουμε προσέξει ότι Νιγηριανής προέλευσης πειρατές έχουν ξεκινήσει έναν αυξανόμενο αριθμό επιθέσεων σε πλοία, σε περιοχές που κανονικά δεν συνδέονται με την πειρατεία”, δήλωσε ο Ian Millen, διευθυντής του Dryad Maritime.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναφέρει σε δελτίο τύπου της ότι η εξαφάνιση του βυτιοφόρου μπορεί να αντιπροσωπεύσει μια σημαντική επέκταση των δραστηριοτήτων των εγκληματικών συμμοριών που εδράζονται στην περιοχή του Κόλπου της Γουινέας.

Αρχικά δραστηριοποιούμενοι έξω από τη Νιγηρία, οι κλέπτες εμπορευμάτων σταδιακά μετανάστευσαν πρώτα δυτικά στο Μπενίν, το Τόγκο και την Ακτή του Ελεφαντοστού και έπειτα πιο νότια στη Γκαμπόν, αφού η ασφάλεια και η πρόληψη βελτιώθηκαν σε κάθε μια από αυτές τις περιοχές. Με το που περάσει ο έλεγχος του πλοίου στα χέρια της, η εγκληματική συμμορία αναγκάζει τον πλοίαρχο του σκάφους να πλοηγηθεί σε μια τοποθεσία, συνήθως κοντά στο Δέλτα του Νίγηρα, όπου ένα τμήμα του φορτίου του μεταφέρεται σε ένα μικρότερο σκάφος, πριν το σκάφος και το πλήρωμά του αφεθούν ελεύθεροι.

Η Ελληνική εταιρεία Dynacom Tankers, σε περίπτωση πάντα που ισχύει η αρχική εκτίμηση, θα έχει πέσει θύμα και μιας ατυχής σύμπτωσης, αφού θα βρεθούν να είναι οι ιδιοκτήτες του τελευταίου σκάφους που απελευθερώθηκε από Σομαλούς πειρατές το 2013 (MT Σμύρνη) και οι ιδιοκτήτες του πρώτου σκάφους που δέχθηκε πειρατική επίθεση στη Δυτική Αφρική 2014.

Διαβάστε ακόμα