Πότε θα εφαρμοστεί «απαγορευτικό λόγω καιρού»;

aktoploia_Δύο ατυχήματα. ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς, έγιναν, το απόγευμα της Κυριακής, σε ισάριθμα επιβατηγά πλοία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Και το ερώτημα ανακύπτει πλέον με επιτακτικό τρόπο: πόσα, ακόμα, ατυχήματα πρέπει να γίνουν για να τεθεί ξανά σε εφαρμογή το «απαγορευτικό λόγω καιρού»;

Να σημειωθεί ότι ο σημερινός υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας τόσο με ερωτήσεις του στη Βουλή όσο και με δημόσιες τοποθετήσεις του είχε καταγγείλει με έμφαση το «ελαστικό» απαγορευτικό, που θεσπίστηκε το 2005 επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας και έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα και ταλαιπωρία σε επιβάτες.

Η καθιέρωση του γενικού απαγορευτικού, όπως ίσχυε παλαιότερα και θεσπίστηκε μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του «Ηράκλειο» το 1966 για να περιληφθεί- με ελληνική πρόταση- και σε ευρωπαϊκή Οδηγία μετά το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» είναι ξεκάθαρα μονόδρομος.

Για την ιστορία, θα αναφέρουμε τα χτεσινά ατυχήματα:
• Προσέκρουσε, το επιβατηγό «Βιτσέντζος Κορνάρος», στον λιμενοβραχίονα του λιμένα Κισσάμου Χανίων κατά την διαδικασία απόπλου του για Αντικύθηρα- Κύθηρα- Πειραιά, με 16 επιβάτες, δύο ΙΧ και δύο φορτηγά οχήματα «λόγω των πολύ ισχυρών ανέμων που επικρατούσαν στην περιοχή».
Αποτέλεσμα τις πρόσκρουσης ήταν η δημιουργία δύο ρηγματώσεων περίπου δύο μέτρων πάνω από την ίσαλο γραμμή στην αριστερή πλευρά του πλοίου ενώ δεν προκλήθηκε τραυματισμός, ούτε θαλάσσια ρύπανση.
Από τη Λιμενική Αρχή Κισσάμου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς και προσκόμισης Βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολοθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

• Προσέκρουσε, το επιβατηγό «Ζάκυνθος Ι» προερχόμενο από το λιμάνι Ζακύνθου με 23 επιβάτες οκτώ Ι.Χ και τρία φορτηγά οχήματα, κατά τη διάρκεια ελιγμών πρόσδεσης στον προβλήτα του λιμένα Κυλλήνης.
Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας δεν αναφερόταν η αιτία της πρόσκρουσης. Ωστόσο, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι προκλήθηκε «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών».
Αποτέλεσμα της πρόσκρουσης ήταν η πρόκληση μικρής εκτάσεως υλικών ζημιών στο πρυμναίο αριστερό τμήμα του πλοίου και πάνω από την ίσαλο γραμμή, ενώ δεν προκλήθηκε τραυματισμός, ούτε θαλάσσια ρύπανση.
Από τη Λιμενική Αρχή Κυλλήνης που διενεργεί την προανάκριση απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς και προσκόμισης Βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολοθούντα το πλοίο νηογνώμονα.

pireas2day.gr