«Πονοκέφαλο» στους αντασφαλιστές προκαλούν τα ναυάγια Rena-Concordia

rena_sunk_

Μια περαιτέρω μεγάλη αύξηση του κόστους της απομάκρυνσης του ναυαγίου του χωρητικότητας 3.032 teu κοντέινερσιπ Rena (κατασκευασμένο το 1990) ανησυχεί τους αντασφαλιστές στο LLOYD’S του Λονδίνου.

Ο εκτιμώμενος λογαριασμός για τις εργασίες απομάκρυνσης του πλοίου της εταιρείας Costamare, το οποίο ανατράπηκε στ’ ανοιχτά της Νέας Ζηλανδίας, τον Οκτώβριο του 2011, έχει εκτιναχθεί από τα 75 στα 425 εκατομμύρια δολάρια.

Η αύξηση σχετίζεται με τη μετατόπιση του πρυμναίου τμήματος του πλοίου που μετατοπίστηκε στη διάρκεια του κυκλώνα Lusi, που έπληξε τη Νέα Ζηλανδία και το Νότιο Ειρηνικό το Μάρτιο.

Η καταιγίδα οδήγησε στο να ξεβραστούν συντρίμμια και μια μικρή ποσότητα πετρελαίου από το ναυάγιο στις τοπικές παραλίες.

Η χειροτέρευση της θέσης της Rena εκτιμάται ότι σε συνδυασμό με την παρέμβαση του πρόεδρου της Τοσκάνης Enrico Rossi για την απομάκρυνση του ναυαγίου Costa Concordia την περασμένη εβδομάδα, προκαλεί ανησυχία στην αγορά της Lloyd ότι θα υπάρξει και περαιτέρω αναπροσαρμογή προς τα πάνω στην τιμή του κρουαζιερόπλοιου.

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα κάποια αύξηση στην τιμή απομάκρυνσης του 114.000 gt Costa Concordia, αλλά αποτελεί μια πιθανή συνέπεια των απαιτήσεων που προβάλλουν οι ιταλικές αρχές σχετικά με τη διάλυση του ναυαγίου.

Υπάρχει ήδη μια ασφαλιστική απαίτηση προστασίας – και – αποζημίωσης (P & I), που συμπεριλαμβανει την απομάκρυνση του ναυαγίου και εκτιμάται στα 1,17 δισ. δολάρια για το Costa Concordia, με το κύτος και τα μηχανήματα να ανεβάζουν το συνολικό κόστος ασφάλισης στα 1,7 δισ. δολάρια.

Αν ανέβει το κόστος της κάλυψης του Costa Concordia , οι αντασφαλιστές θα κοιτάξουν το προσεχές διάστημα να ανεβάσουν την “ταρίφα” που πληρώνουν οι πλοιοκτήτες ανάλογα με την χωρητικότητα των πλοίων.

Η The Swedish Club, που παρείχε τόσο P & I όσο και για το κύτος ασφαλιστική κάλυψη για τη Ρένα, είναι αισιόδοξη ότι δεν θα υπάρξει μια περαιτέρω κλιμάκωση στο κόστος κάλυψης του κοντέινερσιπ, αλλά παραδέχεται ότι δεν μπορεί να ισχυριστεί με βεβαιότητα ότι δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο.

Το Costa Concordia και το Rena αποτελούν κατά κάποιο τρόπο τις πιο δαπανηρές επιχειρήσεις απομάκρυνσης ναυαγίου και συνολικών απαιτήσεων που έχουν εμφανιστεί στα μέλη των P & I clubs.

Η Ρένα ήταν ένα ασήμαντο κοντέινερσιπ μεσαίου μεγέθους, σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα τακτικών γραμμών, με την αξία του κύτους να κυμαίνεται μεταξύ 12 και 15 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά η μεγάλη απόσταση από τον τόπο του ατυχήματος στο Bay of Plenty, η ανάγκη κινητοποίησης ομάδων διάσωσης και μηχανισμού απομάκρυνσης από τη Σιγκαπούρη και οι τοπικές απαιτήσεις συνείσφεραν στην μεγέυθυνση του κόστους της ασφαλιστικής απαίτησης P & I.

Οι εργασίες είναι ακόμα σε εξέλιξη σχετικά με το ναυάγιο Rena αλλά από τη στιγμή που ότι βρίσκεται στο πλοίο είναι σε σταθερή και ασφαλή θέση, η Swedish Club σχεδιάζει να κάνει μια αίτηση προς τις αρχές της Νέας Ζηλανδίας για να ολοκληρωθεί απομάκρυνση του ναυαγίου.

Αλλά αυτή δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα εγκριθρεί και ο κυκλώνας Lusi δεν βοήθησε καθόλου…

Ένα πρόσφατο κύριο άρθρο στην τοπική εφημερίδα της Νέας Ζηλανδίας, The Bay of Plenty Times, ανέφερε ότι “όποιο και αν είναι το κόστος, ας ξεφορτωθούμε το Rena”.

Διαβάστε ακόμα