Συνεχίζεται ο πυρετός των παραγγελιών νέοτευκτων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ με τους αριθμούς να προκαλούν ζαλάδα.
Η παραγγελίες αφορούν δυο εταιρείες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και η συνδυαστική χωρητικότητα των νέων πλοίων να φτάνει τα 624,000 κοντέινερ.
Πιο συγκεκριμένα η Γαλλική CMA CGM παρήγγειλε 10 πλοία διπλού καυσίμου LNG μεταφορικής ικανότητας 24.000 teu στο Jiangsu Yangzijiang στην Κίνα με κόστος 240 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, με την παράδοση τους να αναμένεται το 2026. Μαζί με της νέες παραγγελίες πλοίων, ο συνολικός στόλος των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ της CMA CGM είναι πλέον μεγαλύτερος από αυτόν της Maersk, και βρίσκεται στην δεύτερη θέση, πίσω μόνο από την πρώτη Mediterranean Shipping Co (MSC).
Επίσης, η Evergreen με έδρα την Ταϊβάν έχει κάνει παραγγελίες για 24 πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu στα ναυπηγεία Nihon Shipyard και Samsung Heavy Industries. Τα πλοία της Evergreen θα αναμένεται να παραδοθούν όλα το 2026 και το 2027 και είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με τιμή 175 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει προχωρήσει σε παραγγείλει ρεκόρ τα τελευταία τρία χρόνια, με τις σημερινές συνολικές παραγγελίες να ανέρχονται σε περίπου 8 εκατομμύρια teu!
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research, μέχρι το τέλος του 2025 ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ θα έχει φτάσει τα 30 εκατομμύρια teu, 15% μεγαλύτερος από τα σημερινά επίπεδα. Το όριο των 20m teu έσπασε το 2017.