Πυρκαγιά σε δεξαμενόπλοιο με 10 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες σημειώθηκε στην Ινδονησία, όταν πλοίο υπό επισκευή στο ναυπηγείο του Batam τυλίχθηκε στις φλόγες.
Σε ένα ακόμη τραγικό περιστατικό, δέκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 21 τραυματίστηκαν από την πυρκαγιά που ξέσπασε σε δεξαμενόπλοιο το οποίο πραγματοποιούσε εργασίες επισκευής σε ναυπηγείο στην Ινδονησία.
Οι ινδονησιακές αρχές εκφράζουν τις έντονες ανησυχίες τους για την πυρκαγιά που ξέσπασε σε δεξαμενόπλοιο υπό επισκευή, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δέκα εργάτες. Αυτό είναι το δεύτερο περιστατικό πυρκαγιάς σε πλοίο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της Ινδονησίας μέσα σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, όταν είχαν χάσει τη ζωή τους τέσσερα άτομα.
Η πυρκαγιά ξεκίνησε περίπου στις 04:30 τοπική ώρα στις 15 Οκτωβρίου, με μάρτυρες να αναφέρουν καπνό που απλωνόταν στη βιομηχανική περιοχή του Batam. Η αστυνομία ανέφερε ότι χρειάστηκε περίπου μία ώρα για να σβηστεί η πυρκαγιά.
Οι τελευταίες αναφορές κάνουν λόγο για δέκα νεκρούς εργάτες του ναυπηγείου, κυρίως από εισπνοή καπνού. Δεκάδες άλλοι μεταφέρθηκαν σε τέσσερα τοπικά νοσοκομεία. Οι αρχικές αναφορές μιλούσαν για 18 τραυματίες, ωστόσο ο διοικητής της αστυνομίας ανέφερε ότι ανέρχονται σε 21, εκ των οποίων αρκετοί είναι σοβαρά τραυματισμένοι.
Το δεξαμενόπλοιο, κατασκευής του 1991 στην Ιαπωνία, έχει μεταφορική ικανότητα 95.759 dwt και μήκος 232 μέτρα. Βρίσκεται στο ναυπηγείο ASL εδώ και αρκετούς μήνες, καθώς πραγματοποιούνται εργασίες με σκοπό τη μετασκευή του σε FSO. Είχε μόλις ολοκληρώσει μια δεκαετή χρονοναύλωση με την κινεζική εταιρεία CNOOC.
Η πυρκαγιά του Ιουνίου είχε σκοτώσει τέσσερις εργάτες ναυπηγείου και τραυματίσει εννέα ακόμη. Η αστυνομία δήλωσε ότι η αιτία ήταν εύφλεκτα αέρια που είχαν εγκλωβιστεί σε χώρο που δεν είχε εξαερωθεί σωστά, προκαλώντας την ανάφλεξή τους κατά τη διάρκεια εργασιών συγκόλλησης.
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι η προετοιμασία ενός δεξαμενόπλοιου για να πάει σε ναυπηγείο για επισκευή απαιτεί αρκετή εμπειρία από το πλήρωμα και επαρκείς γνώσεις.
Το να εξαερώσεις σωστά ένα πλοίο και να το φέρεις στην κατάσταση “gas free”, είναι υποχρεωτικό και πολύ σημαντικό, αφού στο ναυπηγείο θα γίνουν σίγουρα εργασίες συγκόλλησης.Η εξαέρωση, εκτός από τις δεξαμενές, θα πρέπει να γίνει επαρκώς μέσα στις σωληνώσεις και το αντλιοστάσιο.
Σύμφωνα με την αναφορά, δύο εργάτες του ναυπηγείου κατηγορούνται για μη τήρηση των διαδικασιών ασφαλείας, που προκάλεσε την πυρκαγιά του Ιουνίου. Η αστυνομία ανέφερε ότι η σημερινή πυρκαγιά ξέσπασε σε διαφορετικό τμήμα του πλοίου.
Ολοι όσοι έχουμε βρεθεί σε ναυπηγεία γνωρίζουμε ότι πρόκειται για ένα πάρα πολύ επικίνδυνο περιβάλλον. Δεκάδες άνθρωποι εργάζονται καθημερινά σε διάφορες επικίνδυνες εργασίες. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και από την πλευρά του πληρώματος, ώστε να προλάβει κάποιο ενδεχόμενο κίνδυνο που μπορεί να προκύψει.
















