Samos Spirit: Εκδικάστηκε η υπόθεση για την άγονη γραμμή Φούρνων-Ικαρίας-Σάμου

Στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά συζητήθηκε την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013 η αίτηση αναστολής κατά της Υπουργικής Απόφασης του Μ. Βαρβιτσιώτη που θεώρησε σκόπιμο να κηρύξει την εταιρεία μας έκπτωτη από τη Σύμβαση Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας την οποία έχει από το 2008. Θυμίζουμε ότι εν τω μεταξύ η εταιρεία μας κέρδισε αμέσως τα προσωρινά μέτρα κατά της Απόφασης αυτής.

Μετά από επανειλημμένες προσπάθειες που έκανε η Γραμματεία του Εφετείου για να βρει κάποιον να παρασταθεί εκ μέρους του Υπουργείου, ώστε πέραν από μια γραπτή, απροειδοποίητη, αβάσιμη και αστοιχείωτη υπουργική απόφαση, να μπορέσει κάποιος εκ μέρους του να απαντήσει σε στοιχειοθετημένες ερωτήσεις των εισηγητών και της εταιρείας τελικά «ευρέθη άνθρωπος τις».

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της υπόθεσης ο εκπρόσωπος του Υπουργείου, που τελικά παραστάθηκε, δεν μπόρεσε να στοιχειοθετήσει όλα όσα επικαλείται η Υπουργική Απόφαση καθώς οι εκπρόσωποι της εταιρείας ήταν καταιγιστικοί ως προς τα στοιχεία και τα επιχειρήματα. Σημειώνουμε δύο πράγματα τα οποία θεωρούμε ενδεικτικά της όλης πρόθεσης του Υπουργείου καθότι τα άλλα τρανταχτά γεγονότα που αφορούν το πλοίο είναι λίγο-πολύ γνωστά.

Πρώτον, το βασικό σκεπτικό της εν λόγω υπουργικής απόφασης ήταν ότι το πλοίο δεν έχει αποκτήσει ακόμα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του όπως είχε υποσχεθεί η εταιρεία από τον Ιούνιο του 2013.

Η εταιρεία κατέθεσε έγγραφα, ενδεικτικό των οποίων είναι και το υποφαινόμενο εδώ «Πείραμα Ευστάθειας» (ένα από τα βασικά έγγραφα που απαιτούνται για έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας ενός πλοίου), το οποίο ενώ έχει κατατεθεί στο ΚΕΕΠ (Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων) από τον Απρίλιο του 2013 και θα έπρεπε να έχει απλά θεωρηθεί από το ίδιο το ΚΕΕΠ άμεσα (καθότι το Πείραμα ήταν λίαν επιτυχές) ώστε να προχωρήσει η διαδικασία έκδοσης νέων πιστοποιητικών του πλοίου σε συνεργασία με τον Ιταλικό Νηογνώμονα (RINA), το έγγραφο αυτό μας παραδόθηκε από το ΚΕΕΠ στις 10 Οκτωβρίου 2013, δηλαδή μήνες μετά την Υπουργική Απόφαση που κήρυττε έκπτωτη την εταιρεία μας για λόγους καθυστέρησης στην προσκόμιση των νέων πιστοποιητικών του πλοίου!

Δεύτερον, η «ηγεσία» του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ενώ προσπαθεί ευκαίρως-ακαίρως να περικόψει επιδοτήσεις και γραμμές ευθαρσώς και με κάθε τρόπο ώστε να επιδείξει στην Τρόικα τις υποτελικές ικανότητες του -και δεν το κρύβει αυτό με τις πρόσφατες δηλώσεις του ο Μ. Βαρβιτσιώτης- κόπτεται για το ότι η εταιρεία δήθεν δεν προσκόμισε τα στοιχεία του νέου πλοίου αντικατάστασης μέχρι τον Απρίλιο του 2013…

Παρόλο που η εταιρεία έχει γνωστοποιήσει εγκαίρως τα στοιχεία του νέου πλοίου, το σημερινό Υπουργείο ξέχασε να αναφέρει ότι προηγούμενος υπουργός έδωσε παράταση έως το 2016 στις υποχρεώσεις αυτές των εταιρειών που εκτελούν άγονες γραμμές να αντικαταστήσουν τα πλοία τους (Άρθρο 221 νόμου 4072/2012 «Παράταση χρόνου εκπλήρωσης συμβατικής υποχρέωσης»)!

Κατά τα άλλα τα επιχειρήματα από πλευράς υπουργείου δεν μας εξέπληξαν καθώς αναφέρθηκε ότι το Υπουργείο θέλει να κόψει τις άγονες γραμμές, οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να μη ζητάνε πολλά και επισήμανε ότι ο Νομός Σάμου δεν θα πρέπει να έχει παράπονο γιατί θα πηγαίνουν συνεχώς δύο πλοία, το Ν. Μύκονος και το Μυτιλήνη.

Φυσικά απεκρύβη ότι λίγες ημέρες πριν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου επέτρεψε στο Ν. Μύκονος να πάει Ικαρία-Σάμο μόνο δυο-τρεις μήνες το επόμενο καλοκαίρι… και το Μυτιλήνη θα πηγαίνει όταν έχει καύσιμα (και δεν φταίει η ΝΕΛ γι’ αυτό) και ότι επίσης στο διαγωνισμό των αγόνων γραμμών που θα διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου το Υπουργείο δεν έχει συμπεριλάβει καν το Ν. Σάμου και ειδικά τους Φούρνους ως προορισμό προς επιδότηση!

Ουκ εν το πολλώ το ευ. Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την απόφαση του Εφετείου καθώς είμαστε έτοιμοι όχι μόνο ως επιχειρηματίες αλλά κυρίως ως συνειδητοί και ενεργοί πολίτες του Νομού Σάμου να πάρουμε θέση για τα δυσάρεστα τεκταινόμενα κατά του τόπου μας.


ikariaki.gr

Samos Spirit: Μια πονεμένη ιστορία…

Εδώ και δυόμιση χρόνια αφού σταμάτησε για επισκευή, χρωστώντας χρήματα στους ναυτεργάτες του, περιμέναμε να επιστρέψει.

Παρανόμως, με διάφορα συντεχνιακά κόλπα από διάφορους φορείς, όπως Υπουργείο Ναυτιλίας, εφοπλιστές, Δημοτική Αρχή Φούρνων κ.τ.λ, αντικαταστάθηκε από το Παναγία Θεοτόκος, μέχρι να είναι έτοιμο το Samos Spirit να επιστρέψει στη γραμμή.

Αυτό δεν έγινε ποτέ, αν και υπήρχαν διαβεβαιώσεις από τη Δημοτική Αρχή Φούρνων, ότι το καράβι έρχεται από μέρα σε μέρα.

Υπήρχαν άνθρωποι, από τη Λαϊκή Συσπείρωση, που φώναζαν για τις παρανομίες αυτές και ότι θα έπρεπε να αντιδράσουμε, ώστε να δρομολογηθεί ένα πλοίο που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες του νησιού. Μάλιστα γνωρίζω ότι επανειλημμένα είχαν φέρει το θέμα αυτό στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να βγει ένα ψήφισμα , αλλά πάντα η Δημοτική Αρχή ήταν ενάντια.

Φτάνουμε λοιπόν στο σήμερα όπου εξέπεσε η εγγυητική επιστολή της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Samos Spirit. Αυτό σημαίνει ότι η γραμμή δεν χρηματοδοτείται πια και δεν υφίσταται. Θα πρέπει να προκηρυχθεί μειοδοτικός διαγωνισμός, ώστε να ανατεθεί η γραμμή σε πλοίο που θα πληρεί τις προϋποθέσεις της γραμμής.

Σήμερα λοιπόν το Παναγία Θεοτόκος έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο μέχρι την Ικαρία. Και εξηγώ ότι είναι το τελευταίο δρομολόγιο, διότι αφού αντικαθιστούσε το Samos Spirit και η εγγυητική εξέπεσε, δεν μπορεί να εκτελεί το δρομολόγιό του πια.

Συνέπεια όλων αυτών είναι, το νησί μας να μείνει χωρίς σύνδεση με τα γείτονα νησιά Ικαρία και Σάμο. Μας αποκλείουν, μας απομονώνουν!!! Κανείς δεν ξέρει πότε και αν θα έχουμε ξανά καθημερινή σύνδεση, όπως είχαμε μέχρι πρότινος.

Γιατί τόσα χρόνια η Δημοτική Αρχή κώφευε στο πρόβλημα? Και όχι μόνο κώφευε, αλλά συντηρούσε το πρόβλημα με την παθητική της στάση? Ποια συμφέροντα εξυπηρετούσε?

Θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις, από τους κυρίους αυτούς, και αν πάλι ισχυριστούν ότι δεν ήξεραν τι θα συμβεί, είναι ανίκανοι και πρέπει να μας αδειάσουν την γωνιά.

peiratikoreportaz.blogspot.gr