ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

«Σαρώνει» τις αγορές ο Προκοπίου

prokopiou_

Διάλεξε μέσα από χιλιάδες προϊόντα μόνο με ένα κλικ!

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Sea Traders ξόδεψε πάνω από 535 εκάτ. RMB (84 εκάτ. δολάρια) σε τρία kamsarmaxes και πέντε supramaxes που ανήκαν στο παρελθόν στην Guangdong Lanhai Shipping, τα οποία πωλήθηκαν σε δημοπρασία της China Construction Bank.

Η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία κατέρρευσε τον Αύγουστο του 2014 μαζί με τη μητρική της Guangdong Lanyue Energy.

Τα οκτώ φορτηγά πλοία, τα οποία είναι όλα κατηγοριοποιημένα και νηολογημένα στην Κίνα, έχουν μείνει παρατημένα για 14-15 μήνες σε διάφορα κινεζικά λιμάνια, με τα πληρώματα τους επί των πλοίων.

Η Sea Traders, της οποίας ηγείται ο Γιώργος Προκοπίου, φέρεται να ήταν ο μόνος υποψήφιος στην τραπεζική πώληση, σύμφωνα με μεσιτικές πηγές. Οι τελικές τιμές που καταβλήθηκαν για κάθε πλοίο δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί.

Τα τρία κατασκευασμένα το 2011 πλοία kamsarmax – το Lan Hai Zhao Yang, το Lan Hai Xu Ri και το Lan Yang Guang Hai – σύμφωνα με πληροφορίες το καθένα έχει μια ελάχιστη τιμή του 60 εκάτ. RMB (9,4 εκάτ. δολαρίων). Και τα τρία αυτά πλοία χωρητικότητας 79.600 dwt ναυηγήθηκαν στο Wujiazui Shipyard της Κίνας.

Τρία από τα χωρητικότητας 57.000 dwt, Supramax πλοία – το Lan Hai Xin Ying, το Lan Hai Lian He και το Lan Hai Qian Jin – έχουν μια κατώτατη τιμή 55 εκατομμυρίων RMB (8,6 εκάτ. δολαρίων), αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Τα τρία αυτά πλοία παραδόθηκαν το 2011.

Τα δυο κατασκευασμένα το 2010 Supras – το Lan Hai Yang Fan και το Lan Hai Dong Feng – κοστίζουν 45 εκατομμύρια RMB (7 εκάτ. δολάρια) το κάθε ένα. Και τα πέντε supramaxes κατασκευάστηκαν στο Ναυπηγείο Yangfang της Κίνας.

Το αμερικάνικο ναυτιλιακό γραφείο Compass Maritime, σχολίασε σε έκθεσή της πως η πώληση ήταν “ενδιαφέρουσα, επειδή είναι σπάνιο για έναν μη Κινέζο αγοραστή να πετύχει στο άκαμπτο σύστημα των κινέζικων ναυτιλιακών δημοπρασιών”.

Η τράπεζα προσπάθησε να πουλήσει έξι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου Lanhai σε δημοπρασίες το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο του περασμένου έτους, αλλά τα πλοία έμειναν απούλητα.

Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 28 πλοία που ανήκαν στο παρελθόν στη Lanhai έχουν πωληθεί σε δημοπρασία.