Σε κοινοπραξία Γάλλων-Γερμανών-Ιβαν Σαββίδη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης


Το ελληνικό δημόσιο επέλεξε την κοινοπραξία που απαρτίζεται από τους εταίρους του γερμανικού fund της Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), τη συμφερόντων Ι. Σαββίδη Belterra Investments και τη γαλλοκινεζική Terminal Link ως τον υψηλότερο πλειοδότη για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία υπέβαλε βελτιωμένη οικονομική προσφορά για την απόκτηση του ποσοστού συμμετοχής στο πλαίσιο του δεύτερου γύρου του αντίστοιχου διεθνούς διαγωνισμού, καταβάλλοντας τίμημα ύψους περίπου 232 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν, η πρόταση του άξονα “Γαλλογερμανών-Ιβαν” υπολειπόταν σημαντικά της πρώτης προσφοράς κατά τον πρώτο γύρο του διαγωνισμού. Λέγεται μάλιστα ότι η εξέλιξη θύμισε το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, αφού η διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προαναφερθείσα προσφορά ύψους 231,9 εκατ. ευρώ, τις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ κατά την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα από τη σύμβαση παραχώρησης της Ελληνικής Δημοκρατίας, με το αναμενόμενο ποσό να υπερβαίνει τα 170 εκατομμύρια ευρώ.Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται, επίσης, υπ’ όψιν τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες επενδύσεις εως τη λήξη της παραχώρησης το 2051.

“Η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας”, ανέφερε σε ανακοίνωση του το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόσθεσε ότι ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο σε σχέση με τη νομιμότητα της διαδικασίας, κι εφόσον δοθεί το “πράσινο φως” θα υπογραφεί και η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί, υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Σε χθεσινή της ανακοίνωση η Belterra Investments LTD, του Ιβάν Σαββίδη, αναφέρει «είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η κοινοπραξία μας είναι εκείνη που πλειοδότησε στον διεθνή διαγωνισμό για τον ΟΛΘ. Αποδεχτήκαμε με τιμή την πρόσκληση του fund DIEP, ενός πανίσχυρου επενδυτικού ομίλου, να συμμετάσχουμε στην κοινοπραξία διεκδίκησης του ΟΛΘ, να συνδιαμορφώσουμε ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης και να διασφαλίσουμε πως η Θεσσαλονίκη και η τοπική κοινωνία θα ωφεληθούν δραστικά από αυτή την μεγάλη επένδυση. Αν και συμμετέχουμε με μειοψηφικό ποσοστό, αισθανόμαστε υπεύθυνοι για την υλοποίηση ενός εκ των μεγαλύτερων επενδυτικών προγραμμάτων στην Θεσσαλονίκη και τη χώρα”.

Υπενθυμίζεται ότι αφού έλαβε τρεις προσφορές για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, το ελληνικό δημόσιο ζήτησε από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να υποβάλουν βελτιωμένες οικονομικές προσφορές στις αρχές Απριλίου. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν επίσης, πέρα από την προαναφερθείσα διεθνή κοινοπραξία, η International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες και η Peninsular and Oriental Steam Navigation Company, μια θυγατρική εταιρεία της αραβικών συμφερόντων DP World, που διαχειρίζεται το ανταγωνιστικό λιμάνι της Κοστάντσας στη Ρουμανία.

Σημειώνεται ότι η Terminal Link, που συμμάχησε με τη γερμανική DIEP, είναι κατά 51% θυγατρική του Ομίλου CMA CGM (και κατά 49% της κινεζικής «China Merchants Holdings International») και διαχειρίζεται 14 λιμενικούς τερματικούς σταθμούς παγκοσμίως, ανάμεσα στους οποίους αυτούς της Μάλτας και του Μαρόκο. Μέχρι σήμερα δεν διαθέτει παρουσία στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και των Βαλκανίων, γι’ αυτό και το ενδιαφέρον για την Θεσσαλονίκη, όπου διακινούνται κυρίως φορτία από και προς τη ΝΑ Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.

Διαβάστε επίσης: ΟΛΘ: Βασικός κόμβος διακίνησης φορτίων από και προς τη Σερβία