Η συμφόρηση στα λιμάνια της Νότιας Κίνας έχει περάσει σε πολύ κρίσιμη κατάσταση, με τις καθυστερήσεις στο Yantian να εκτείνονται στα κοντινά Shekou και Nansha.
Όταν ξεκίνησε η συμφόρηση πλοίων πριν από δύο εβδομάδες, το Yantian International Container Terminal (YICT) η διοίκηση της Hutchison, η οποία «τρέχει» το συγκεκριμένο τερματικό σταθμό, κατηγόρησε την αναστολή των εξαγωγών.
Από τότε, ωστόσο, πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Maersk, κατηγόρησαν την πανδημία του Covid-19 για την πρόκληση της κακής παραγωγικότητας του λιμένα στο Pearl River Delta.
Η εταιρεία είπε χθες: «Η κατάσταση συνεχίζει να επιδεινώνεται καθώς έχουν επιβεβαιωθεί περισσότερες θετικές περιπτώσεις του Covid-19 στο Shenzhen, όπου βρίσκονται τα λιμάνια Yantian και Shekou, και στο Guangzhou, όπου βρίσκεται το λιμάνι Nansha.
«Η κατάσταση στο YICT παραμένει αυξημένη με μέτρα απολύμανσης και καραντίνας που εφαρμόζονται συνεχώς από τις τοπικές αρχές».
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει τώρα καθυστερήσεις 14 ημερών, με την παραγωγικότητα στις προβλήτες στη δυτική περιοχή του YICT, όπου πλοία που καταφτάνουν εκεί, εξακολουθούν να είναι μόνο στο 30%.
Οι καθυστερήσεις στα πλοία κοντέινερ είναι τρεις μέρες από την στιγμή που θα φτάσουν στο Shekou και επτά ημέρες στο Nansha.
Ο Stefan Holmqvist, MD της Norman Global Logistics του Hong Kong, δήλωσε: «Οι προσπάθειες ελέγχου της πανδημίας και η συμφόρηση των φορτίων προκαλούν καθυστερήσεις στις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα σε ολόκληρη την περιοχή.
Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα του AIS από το MarineTraffic, προς το παρόν υπάρχουν 36 πλοία που αναφέρουν για προορισμό τους το Yantian, συμπεριλαμβανομένων 33 φορτηγών πλοίων, χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη βελτίωσης της κατάστασης.
Ο Lars Jensen, Διευθύνων Σύμβουλος της Vespucci Maritime, δήλωσε ότι η λίστα με τις προγραμματισμένες παραλείψεις για το Yantian για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες έχει τετραπλασιαστεί σε 16, σε σύγκριση με τέσσερις μόλις πριν από λίγες ημέρες. Και σημείωσε ότι η συμβουλευτική ομάδα της Maersk ανέφερε χθες 40 αφίξεις πλοίων που επηρεάστηκαν από τη συμφόρηση ήταν η οποία ήταν «αρκετά κλιμακούμενη» από μόλις πριν από τρεις ημέρες, όταν η εταιρεία είπε ότι «πολλά» πλοία θα επηρεαστούν, με το φορτίο να μετατοπίζεται σε εναλλακτικά δρομολόγια.
Δεδομένης της απόδοσης του Yantian πέρυσι που ήταν 13,3 εκατ. TEU και της τρέχουσας πτώσης της παραγωγικότητας σύμφωνα με την Maersk, ο κ. Jensen υπολόγισε ότι υπήρχαν περίπου 25.500 TEU την ημέρα που το λιμάνι δεν μπορούσε να χειριστεί από την έναρξη της κρίσης.
«Βάζοντας αυτό στο πλαίσιο, όταν το Σουέζ μπλοκαρίστηκε από το Ever Given, επηρέασε μια ημερήσια ροή της τάξεως των 55.000 TEU. Αλλά αυτό διήρκεσε μόνο έξι ημέρες. Στο Yantian, είναι αυτή κατάσταση για 14 ημέρες και συνεχίζεται –και υπάρχει και ο αντίκτυπος στο Nansha και το Shekou », πρόσθεσε
«Κάθε μέρα αυξάνονται οι καθυστερήσεις των φορτίων. Μόλις οι λιμένες ανοίξουν ξανά, θα πρέπει να περιμένουμε αύξηση φορτίων – τουλάχιστον στο βαθμό που υπάρχουν ακόμη και πλοία διαθέσιμα για να το διαχειριστούν. Αυτό με τη σειρά του θα προκαλέσει κυματισμούς πιθανής συμφόρησης σε προορισμούς με χρόνο καθυστέρησης περίπου δύο έως πέντε εβδομάδων.»