Στη φυλακή θα παραμείνει ο καπετάνιος του Wakashio αφού το ανώτατο δικαστήριο του Μαυρίκιου αρνήθηκε την αποφυλάκιση του

Το Ανώτατο Δικαστήριο του Μαυρίκιου απέρριψε την έφεση για την απελευθέρωση του καπετάνιου του πλοίου Wakashio με εγγύηση, αφού υπάρχει κίνδυνος να διαφύγει λόγω της βαριάς ποινής φυλάκισης και του μεγάλου προστίμου που αντιμετωπίζει εάν διωχθεί.

Ο Sunil Kumar Nandeshwar, ο πλοίαρχος του Wakashio που προσάραξε στο Pointe-d’Esny στις 25 Ιουλίου 2020, θα πρέπει να παραμείνει υπό κράτηση μέχρι να ξεκινήσει η δίκη του μέσα στο “Alcatraz”, το περίφημο Κέντρο Κράτησης Line Baracks του Port-Louis.

Το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε τη Δευτέρα την έφεση που έγινε από τον πλοίαρχο κατά της προηγούμενης απόφασης του Επαρχιακού Δικαστηρίου Port-Louis που είχε απορρίψει το αίτημα αποφυλάκισης με εγγύηση. Ο ανώτατος αρχών της δικαιοσύνης Asraf Caunhye και ο δικαστής Mohanasundary Naidoo συμφώνησαν με την αστυνομία και τον διευθυντή δημοσίων διώξεων (DPP) οι ποιοι επέμειναν ότι υπάρχει πολύ υψηλός κίνδυνος ότι ο Ινδός πλοίαρχος που κατηγορείται ότι είναι υπεύθυνος για τη προσάραξη να
εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να σια φύγει από το νησί.

Ο καπετάνιος Nandeshwar συνελήφθη στις 18 Αυγούστου 2020 μετά από δύο εβδομάδες σε καραντίνα με προσωρινή κατηγορία σύμφωνα με τους νόμους περί πειρατείας. Δύο μήνες αργότερα, ο δικηγόρος του ζήτησε την απελευθέρωσή του με εγγύηση, αλλά το Επαρχιακό Δικαστήριο του Port-Louis το αρνήθηκε. Οι κατηγορίες κατά του Nandeshwar έκτοτε τροποποιήθηκαν.

Η αστυνομία αντιτάχθηκε επίσης στην έφεση λόγω του κινδύνου διαφυγής, ειδικά επειδή ο καπετάνιος κατηγόρησε τον αξιωματικό φυλακής για την προσάραξη. Το Επαρχιακό Δικαστήριο του Πορτ Λούις απέρριψε το αίτημά του αφού έλαβε υπόψη το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος δεν έχει οικογένεια στον Μαυρίκιο και ότι αντιμετωπίζει τουλάχιστον πέντε χρόνια φυλάκισης και πρόστιμο 30 εκατομμυρίων ρουπιών Μαυρικίου (περίπου 738.000 δολάρια ΗΠΑ).

Ο καπετάνιος επεσήμανε ότι η οργάνωση των ναυτικών είχε συμφωνήσει να του προσφέρει κατάλυμα, ωστόσο, η αστυνομία σημείωσε ότι οι χώροι αυτοί δεν φυλάσσονται και απέχουν λιγότερο από 2 χλμ. Από το λιμάνι του Port-Louis.

Το γεγονός ότι η ακτή του Μαυρικίου δεν παρακολουθείται συνεχώς θα μπορούσε επίσης να είναι ένα δέλεαρ για τον κατηγορούμενο, ο οποίος είναι έμπειρος ναυτικός και βρίσκεται στη θέση του πλοιάρχου από το 1995, έχοντας πάει με πλοίο στο Μαυρίκιο αρκετές φορές κατά το το παρελθόν.

Επίσης, το γεγονός ότι το DPP έχει δηλώσει ότι η επίσημη κατηγορία εναντίον του καπετάνιου θα κατατεθεί εντός οκτώ εβδομάδων ώθησε το Ανώτατο Δικαστήριο να επισφραγίσει την απόφαση του περιφερειακού δικαστηρίου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, ενώ αντιτάχθηκε σε αυτήν την έφεση, ο ανακριτής απέρριψε το επιχείρημα του καπετάνιου ότι ήταν ο αξιωματικός φυλακής υπεύθυνος για τη προσάραξη, αφού αυτός ήταν επικεφαλής του πλοίου.

«Ακόμα κι αν ο αξιωματικός φυλακής είχε την διακυβέρνηση του πλοίου, αυτό δεν απαλλάσσει με κανέναν τρόπο τον καπετάνιο από την ευθύνη του να διασφαλίσει την ασφάλεια του πλοίου, ειδικά όσον αφορά την πρόληψη οποιουδήποτε ατυχήματος», δήλωσε ο ανακριτής. Το Wakashio μήκους 300 μέτρων απέπλευσε από την Lianyungang, επαρχία Jiangsu, στα βορειοανατολικά της Κίνας, με προορισμό τη Βραζιλία, στις 14 Ιουλίου και κατέληξε 900 μέτρα από την ακτή του Μαυρίκιου στους υφάλους του Pointe-d’Esny, ενός μικρού παραθαλάσσιου θέρετρου στο Νότο -ανατολικό τμήμα του νησιού, στις 25 Ιουλίου 2020.

Περίπου δύο εβδομάδες αργότερα, το πετρέλαιο άρχισε να διαρρέει από το πλοίο μέσω ενός ρήγματος στη γάστρα που έγινε από την κίνηση του πλοίου λόγω των κυμάτων. Εκτιμάται ότι 1.000 τόνοι πετρελαίου χύθηκαν στην θάλασσα πριν σταματήσει η διαρροή.

Ο καπετάνιος υποστήριξε ότι ήταν ο αξιωματικός φυλακής που φταίει ενώπιον του Ερευνητικού Δικαστηρίου, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με τη διερεύνηση του ατυχήματος εκ μέρους της κυβέρνησης του Μαυρικίου.

Ο καπετάνιος, ωστόσο, παραδέχθηκε ότι άλλαξε προσωπικά την πορεία του πλοίου για να περάσει κοντά από την ακτογραμμή του νησιού, προκειμένου να έχει σήμα το κινητό, ώστε το πλήρωμα να μπορεί να επικοινωνήσει με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μέσω του WhatsApp.

Υποστήριξε ότι το πλήρωμα του βρισκόταν στη θάλασσα από τον Ιανουάριο του 2020 και δεν είχαν καταφέρει να ξεμπαρκάρουν λόγω της πανδημίας του Covid-19 που είχε εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμα