Πειραιάς
23°C

Στο μάτι του κυκλώνα οι δυο Αιγύπτιοι πλοηγοί του Ever Given- τσακώθηκαν μεταξύ τους!

25/06/2021

Οι Αιγύπτιοι πλοηγοί που ήταν στο Ever Given κατηγορούνται για το πιο σημαντικό ναυτικό ατύχημα για φέτος.

Καθώς ξεκινούν οι προετοιμασίες για να αφεθεί ελεύθερο και πάλι το γιγαντιαίο πλοίο των 20.388 TEE Ever Given, τρεις μήνες μετά την προσάραξη του στο κανάλι του Σουέζ, υπάρχουν πολλές εικασίες και αναφορές για το τι συνέβη στην καταστροφική διέλευση του από το βασικότερο θαλάσσιο πέρασμα που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία.

Οι δημοσιογράφοι του Bloomberg Businessweek ήταν παρόν στο δικαστήριο για να παρακολουθήσουν την συζήτηση της αρχής του καναλιού του Σουέζ και της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας του Ever Given.

Με βάση μαρτυρίες από πολλές ακροάσεις του δικαστηρίου στην Αίγυπτο, οι δύο πιλότοι οι οποίοι βρίσκονταν στο πλοίο Ever Given βρίσκονται στο Μάτη του κυκλώνα.

Την Τετάρτη αναφέρθηκε ότι έχει επιτευχθεί κατ ‘αρχήν συμφωνία για την αποζημίωση μεταξύ της SCA και της Shoei Kisen. Δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος της αποζημίωσης ούτε έχει καθοριστεί κάποιο επίσημο χρονικό πλαίσιο για την αναχώρηση του πλοίου. Η Wall Street Journal πρότεινε ότι η προκαταρκτική συμφωνία απαιτεί αποζημίωση περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ σε μια τηλεοπτική συνέντευξη την Πέμπτη το βράδυ, ο πρόεδρος της SCA Osama Rabie δήλωσε ότι πιστεύει ότι θα επιτευχθεί συμφωνία εντός 15 ημερών.

«Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να συναφθεί η συμφωνία, για να απελευθερωθεί το πλοίο από και να προετοιμαστεί για να πλεύσει και πάλι», ανέφερε σε δήλωση της η διαχειρίστρια εταιρεία Evergreen.

Το πλοίο συνελήφθη στις 13 Απριλίου και έκτοτε παρέμεινε αγκυροβολημένο στη λίμνη Great Bitter.

Ο ρυθμιστής αξιώσεων WK Webster πρότεινε σε ενημέρωση αυτή την εβδομάδα: «Μπορούμε να περιμένουμε ότι η τελική συμφωνία διακανονισμού θα συναφθεί σύντομα, η οποία θα επιτρέψει στη συνέχεια στο πλοίο να συνεχίσει το προβλεπόμενο ταξίδι του και τελικά να επιτρέψει στα Cargo Interests να παραδώσουν τα πολυαναμενόμενα φορτία τους. Αναμένεται ότι μόλις το πλοίο αναχωρήσει από τη λίμνη Great Bitter, ο χρόνος για να αφιχθεί στο Ρότερνταμ, το επόμενο προγραμματισμένο λιμάνι, θα είναι 9/10 ημέρες».

Ενώ η SCA καταβάλλει προσπάθειες για να κατηγορήσει το πλοίο και το πλήρωμά του, το χθεσινό άρθρο του Businessweek παρουσιάζει μια πολύ διαφορετική εικόνα των στιγμών που οδήγησαν στην προσάραξη.

Το πλοίο μπήκε στο κανάλι μέσα σε θυελλώδεις συνθήκες, με δυνατούς ανέμους. Ένας ναυτικός που βρισκόταν σε ένα πλοίο πιο μπροστά στο κονβόι είπε ότι είχε ανέμους εκείνη την ημέρα έντασης έως και 50 κόμβους. Ο πλοίαρχος ενός πλοίου LNG την προηγούμενη ημέρα έλαβε την απόφαση να καθυστερήσει τη διέλευση από το κανάλι, φοβούμενος τις κακές συνθήκες.

Μόλις λίγα χιλιόμετρα από την στιγμή που άρχισε την διέλευση του το Ever Given, όντας το πλοίο νούμερο 13 στο κονβόι των συνολικά 20 πλοίων, ξεκίνησε να αλλάζει πορείες από τα αριστερά προς τα δεξιά και πάλι πίσω. Σύμφωνα με έγγραφα του δικαστηρίου που είδε το Businessweek, ο επικεφαλής πιλότος της SCA έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να βάλει το τιμόνι όλο δεξιά και μετά όλο αριστερά.

«Το τεράστιο πλοίο χρειάστηκε πολύ χρόνο για να ανταποκριθεί μέχρι τη στιγμή που άρχισε να στρίβει, και έτσι έπρεπε ο πλοηγός να διορθώσει ξανά την πορεία. Όταν ο δεύτερος πιλότος αντιτάχθηκε, οι δύο διαφώνησαν», αναφέρει το άρθρο.

Ο επικεφαλής πιλότος έδωσε στη συνέχεια μια νέα εντολή: «πρόσω όλο ταχώς». Το πλοίο έφτασε τους 13 κόμβους, πέντε κόμβους περισσότερο από το προτεινόμενο όριο ταχύτητας του καναλιού. Οι δύο πιλότοι συνέχισαν να διαφωνούν, με τον επικεφαλή πιλότο να απειλεί ακόμη και να εγκαταλείψει το πλοίο.

Η αύξηση της ταχύτητας δημιούργησε προβλήματα. Λόγω της αρχής του Bernoulli, η πίεση ενός υγρού μειώνεται όταν αυξάνει η ταχύτητά του. Η πλώρη του πλοίου κατέληξε στη δεξιά όχθη του καναλιού.

Καθώς οι δύο πιλότοι της SCA ετοιμάστηκαν να εγκαταλείψουν το πλοίο μετά το ατύχημα, έγινε αντιληπτό ότι εξακολουθούσαν να διαφωνούν μεταξύ τους.

«Αυτά τα πλοία δεν πρέπει να εισέλθουν», είπε ο επικεφαλής πιλότος.

«Γιατί το άφησες να μπει;» Απάντησε ο συνάδελφός του.

Ο δικηγόρος που εκπροσωπεί την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου υπέβαλε ηχογραφημένες συνομιλίες από VDR ή πιο απλά το λεγόμενο «μαύρο κουτί» του Ever Given.

Η SCA, από την πλευρά της, συνεχίζει να αρνείται ότι οι πλοηγοί της ήταν υπεύθυνοι για το ατύχημα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
23°C