Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχές στη Σρι Λάνκα συνέλαβαν τον καπετάνιο του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ X-Press Pearl, το οποίο έπιασε φωτιά και βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών του Κολόμπο.
Η σύλληψη έγινε μετά από έρευνες και σχετικά με το περιστατικό και καταθέσεις καπετάνιου και αλκών μελών του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου του Ά μηχανικού.
Το υπό σημαίας Σιγκαπούρης πλοίο, το οποίο παραδόθηκε τον Φεβρουάριο από τα ναυπηγεία, ανέφερε καπνό σε ένα από τα αμπάρια φορτίου, αφότου έφτασε στο αγκυροβόλιο του Κολόμπο στις 20 Μαΐου και το οποίο ήταν φορτωμένο με 1486 εμπορευματοκιβώτια, συμπεριλαμβανομένων 81 εμπορευματοκιβωτίων με επικίνδυνο φορτίο και 25 τόνων νιτρικού οξέος.
Μετά την πυρκαγιά, αποκαλύφθηκε ότι πριν από την άφιξη του πλοίου στα ύδατα της Σρι Λάνκα, ένα από τα εμπορευματοκιβώτια τα οποία περιείχαν νιτρικό οξύ βρέθηκε να έχει διαρροή. Ενώ το X-Press Pearl κατέφτασε στο λιμάνι του Hamad στο Κατάρ και το λιμάνι του Hazira στην Ινδία για εργασίες μ εκφόρτωσης και φόρτωσης, δεν του επετράπη να ξεφορτώσει το κοντέινερ με διαρροή, καθώς τα λιμάνια δεν είχαν τις εξειδικευμένες εγκαταστάσεις που χρειαζόντουσαν και την κατάλληλη εξειδίκευση για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Παρά τις προσπάθειες για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς, η φωτιά έγινε ανεξέλεγκτη και επεκτάθηκε σε όλο το πλοίο με αποτέλεσμα το X-Press Pearl τελικά να βυθιστεί καθώς γίνονταν προσπάθειες να ρυμουλκηθεί μακριά από την στεριά.
Το περιστατικό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει μια τεράστια οικολογική καταστροφή στη Σρι Λάνκα, με τις αρχές να έχουν απαγορεύσει επίσης την αλιεία στην περιοχή, κάτι το οποίο έχει φέρει σε δεινή θέση τους ψαράδες.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η κυβέρνηση της Σρι Λάνκα αξιώνει ήδη 40 εκατομμυρίων δολάρια για την κάλυψη του κόστους που σχετίζεται με το περιστατικό.
Αυτό το ποσό είναι πιθανό να αυξηθεί καθώς τα αποτελέσματα από το περιστατικό συνεχίζουν να αξιολογούνται.