ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τα μεγαλύτερα κινούμενα με LNG κρουαζιερόπλοια σχεδιάζει η MSC Cruises

Laurent Castaing, President of STX France, shakes hands with MSC Chairman Gianluigi Aponte as French President Francois Hollande looks on at the Elysee palace in Paris

O Laurent Castaing (δεξιά), Πρόεδρος του Γαλλικού ναυπηγείο STX France, δίνει το χέρι του στον Πρόεδρο τηςMediterranean Shipping Company (MSC) Gianluigi Aponte (αριστερά), υπό το βλέμμα του Γάλλου πρόεδρου Φρανσουά Ολάντ (κέντρο), μετά την υπογραφή επιστολής πρόθεσης για την παραγγελία τεσσάρων επιπλέον πλοίων από την STX France.

Η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, η Ελβετική MSC Cruises αποκάλυψε ότι σχεδιάζει την κατασκευή έως και τεσσάρων νέων κινούμενων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κρουαζιερόπλοιων που υπερβαίνουν τους 200.000 τόνους μικτού φορτίου.

Η ανακοίνωση έγινε καθώς η εταιρεία,, υπέγραψε μια επιστολή προθέσεων (LOI) για την κατασκευή των πλοίων με την STX France στο ναυπηγείο της εταιρίας στο Saint-Nazaire της Γαλλίας.

Τα τέσσερα πλοία που παρέχονται βάσει της επιστολής προθέσεων περιλαμβάνουν δύο σταθερές παραγγελίες και δύο επιλογές (options) με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για το 2022, το 2024, το 2025 και το 2026. Η MSC Cruises επιβεβαίωσε ότι η νέα παραγγελία θα αντιπροσωπεύει μια επένδυση σχεδόν 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα αποτελεί μέρος ενός “άνευ προηγουμένου” δεκαετούς επενδυτικού πλάνου της εταιρείας αξίας 10.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για έντεκα επόμενης γενιάς νεότευκτων πλοίων μέχρι το 2026.

Το πλοία, που θα γίνουν γνωστά ως “World Class”, θα βασίζονται σε ένα νέο επόμενης γενιάς κινούμενο με LNG πρότυπο μοντέλο συνολικής χωρητικότητας άνω των 200.000 τόνων, με πάνω από 2.700 καμπίνες και περίπου 5.400 κλίνες, που τα καθιστά τα μεγαλύτερα κινούμενα με υγροποιημένο φυσικό αέριο κρουαζιερόπλοια που έχουν σχεδιαστεί μέχρι σήμερα και τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Μια τελετή για την υπογραφή της επιστολής προθέσεων πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Ηλυσίων στη Γαλλία και στην οποία συμμετείχαν ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, καθώς και ιδρυτής και Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου της MSC, Gianluigi Aponte και ο Διευθύνων Σύμβουλος της STX France Laurent Castaing.

“Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί μια ακόμη απόδειξη, εάν χρειαστεί, της άποψής μας ότι η βιομηχανία αυτή παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για επιπλέον ανάπτυξη που θα πάει μπροστά, τόσο το εμπορικό μας σήμα όσο και τα προϊόντα μας, καθώς και της σταθερής δέσμευσης μας να βρισκόμαστε στη βέλτιστη θέση για να τις εκμεταλλευτούμε στο έπακρο”, δήλωσε ο Pierfrancesco Vago, Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises. “Για το λόγο αυτό, το δεκαετές επενδυτικό μας πλάνο πλέον περιλαμβάνει έως και έντεκα νέα πλοία της MSC Cruises, που θα τεθούν σε υπηρεσία μεταξύ 2017 και 2026. Επίσης, αντικατοπτρίζει τη συνεχή μας δέσμευσή για καινοτομία, καθώς θα συνεργαστούμε με την STX France για να σχεδιάσουμε για μια ακόμη φορά ένα εντελώς νέο πρότυπο – ήδη το έκτο στην ιστορία μας”.

Συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων πλοίων που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη, συνολικά 20 πλοία θα έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την STX Γαλλίας στο Saint-Nazaire για την MSC Cruises.

“Έχουμε υπογράψει μόνο μια άνευ προηγουμένου συμφωνία με την MSC Cruises η οποία θα μας δώσει ένα όραμα της βιομηχανικής μας ικανότητας για τα επόμενα δέκα χρόνια! Είχαμε μια καλή σχέση με την MSC Cruises για πολλά χρόνια τώρα, και αυτή η νέα συμφωνία την ενδυναμώνει περαιτέρω”, σχολιάζει ο Laurent Castaing, Διευθύνων Σύμβουλος της STX Γαλλίας. “Έχουμε ήδη σχεδιάσει τέσσερις διαφορετικές κλάσεις για την MSC Cruises – Lirica, Musica, Fantasia και τη Meraviglia – η καθεμία με τέσσερα πλοία, και τώρα εργαζόμαστε από κοινού για αυτή τη νέα γενιά ‘World Class’ πλοίων”.

Η MSC Cruises ενημερώνει ότι εκτός από τα τέσσερα πλοία που μόλις παρήγγειλε, το τρέχον επενδυτικό της πρόγραμμα περιλαμβάνει παραγγελίες από την STX France για δύο πλοία Meraviglia και δύο ακόμη πλοία Meraviglia-Plus κλάσης, καθώς και παραγγελίες από την Fincantieri στην Ιταλία για μέχρι και τρία επόμενης γενιάς πλοία Seaside Class. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης το αξίας 227 εκατομμυρίων δολαρίων “Πρόγραμμα Αναγέννησης”, στο οποίο τέσσερα πλοία από τα δώδεκα του στόλου της εταιρείας θα μεγεθυνθούν και θα επιμηκυνθούν στα ναυπηγεία της Fincantieri.

Η ανακοίνωση της MSC Cruises ακολουθεί μερικές μεγάλες ειδήσεις για τη βιομηχανία κρουαζιέρας το Σαββατοκύριακο, όπως το ότι η Carnival Corp. ολοκλήρωσε τις συμβάσεις της με την ιταλική ναυπηγική Fincantieri για την κατασκευή πέντε νέων κρουαζιερόπλοιων που κοστίζουν περισσότερο από 3,4 δις δολάρια. Η παράδοση των πλοίων αυτών έχει προγραμματιστεί για το 2019 και το 2020.

Τον Ιούνιο του 2015, η Carnival έγινε η πρώτη εταιρεία που παρήγγειλε ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια που κινούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο, το πιο καθαρό ορυκτό καύσιμο στον κόσμο, με την παραγγελία του για τέσσερα πλοία. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν από τη Meyer Werft στα ναυπηγεία της στο Papenburg της Γερμανίας και το Turku της Φινλανδίας. Η Carnival Corporation, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, έχει σήμερα συνολικά 16 νέα πλοία που προβλέπεται να παραδοθούν σε αρκετές από τις εταιρείες που ελέγχει μεταξύ 2016 και 2020.