Τι ανέδειξε για την πορεία της ναυτιλίας η έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου XCLUSIV Shipbrokers την οποία παρουσίασε ο Γιάννης Κοτζιάς με το δεύτερο κύμα της πανδημίας
Η ναυτιλία έδειξε μεγάλη προσαρμοστικότητα μέσα στην πανδημία και αυτό τη βοήθησε να λειτουργίες καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των κρατών παγκοσμίως. Παρά τις διακυμάνσεις της ναυλαγοράς η εικόνα της είναι πολύ καλύτερη ειδικά για τα φορτηγά πλοία σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.
Σύμφωνα με έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου XCLUSIV Shipbrokers την οποία παρουσίασε ο Γιάννης Κοτζιάς με το δεύτερο κύμα της πανδημίας να πλήττει τον κόσμο διαπιστώνονται τα εξής για τη ναυτιλία:
– Η φορτηγός ναυτιλία τα τελευταία 10 χρόνια εξασθένισε παρά τις σύντομες ανακάμψεις της ναυλαγοράς. Μέσα στο 2020 και στις αρχές της πανδημίας το παγκόσμιο εμπόριο επλήγη σε μεγάλο βαθμό όμως τώρα δείχνει σημάδια ανάκαμψης συγκριτικά πάντα με τα “χάλια” του α’ εξαμήνου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του UNCTAD – Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη το θαλάσσιο εμπόριο θα μειωθεί κατά 4,1% το 2020. Όμως οι προβλέψεις για το 2021 είναι αισιόδοξες αφού προβλέπει ανάπτυξη κατά 4,8% με την προϋπόθεση ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει.
Η Ασία έχει εξελιχθεί σε ναυτιλιακό κέντρο-hub αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Ο στόλος της φορτηγού ναυτιλίας καλύπτει τα 2/3 του παγκοσμίου φορτίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Διαβάστε περισσότερα εδώ