Μόλις δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση των σχεδίων για ένα κοινό έργο ανάπτυξης για την εξερεύνηση δεξαμενόπλοιων που θα κινούνται με αμμωνία, τρεις από τους εταίρους του έργου ανακοίνωσαν ότι προχωρούν στο σχεδιασμό και την κατασκευή δύο VLCC που πιθανόν να γίνουν τα πρώτα μεγάλα πλοία που θα κινούνται με αμμωνία, με εκτιμώμενη ημερομηνία καθέλκυσης το 2025.
Η Lloyd’s Register, η Samsung Heavy Industries και η μαλαισιανή ναυτιλιακή εταιρεία MISC μέσω της εταιρείας διαχείρισης δεξαμενόπλοιων AET με έδρα τη Σιγκαπούρη υπέγραψαν το μνημόνιο συμφωνίας που για να τεθεί σε λειτουργία το VLCCS με αμμωνία διπλού καυσίμου στα τέλη του 2025 και στις αρχές του 2026.
Τα σχέδια για τα πλοία προέρχονται από ένα project που ανακοίνωσαν οι εταιρείες τον Ιανουάριο του 2020 μαζί με τη MAN Energy Solutions, με σκοπό να συνεργαστούν για την εξερεύνηση της αμμωνίας ως θαλάσσιου καυσίμου.
Εκείνη την εποχή, οι εταίροι δήλωσαν ότι αναγνώρισαν ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να εξερευνήσει άλλες επιλογές για την απαλλαγή από τον άνθρακα και ήλπιζαν ότι η συνεργασία τους θα ωθήσει και άλλους στη ναυτιλιακή βιομηχανία να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης. Το 2021 επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει επιπλέον συμμετέχοντες, και ονόμασαν αυτή τη συνεργασία The Castor Initiative.
«Τα μέλη της πρωτοβουλίας Castor Initiative έχουν ήδη σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο στην κατασκευή πλοίων ανοικτής θαλάσσης μηδενικού άνθρακα τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο J. T. Jung, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Samsung Heavy Industries.
«Πιστεύουμε ότι αυτή η νέα ανάπτυξη VLCC μηδενικών εκπομπών άνθρακα θα επιταχύνει την πρόοδο του The Castor Initiative και θα βοηθήσει σημαντικά στην ταχύτερη ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλιακή βιομηχανία».
Η Samsung ανέφερε πρόοδο στις ιδέες των σχεδίων και τον Σεπτέμβριο του 2020 έλαβε την πρώτη βασική πιστοποίηση από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register για αυτά τα σχέδια.
Ανέφεραν ότι είχαν αναπτύξει ιδέες για ένα δεξαμενόπλοιο Aframax μεταξύ 80.000 και 120.000. Αφού έλαβαν την Αρχή έγκριση, είπαν ότι θα προχωρήσουν στην εμπορευματοποίηση με στόχο το 2024.
«Η υπογραφή του σημερινού μνημονίου συμφωνίας είναι η αρχή για πολλές ακόμη κινήσεις προς τα εμπρός που θα προέλθουν από την Πρωτοβουλία Castor, για να επιτύχουμε από κοινού τις φιλοδοξίες μας για τα GHG, πριν από το 2050. Οι προσπάθειες της συνεργασίας μας μάς έφεραν σε αυτή την ιστορική στιγμή, όπου σύντομα θα δούμε την παράδοση των δύο πρώτων παγκοσμίως VLCC μηδενικών εκπομπών άνθρακα, τα οποία θα ανήκουν και θα διαχειρίζονται από την AET. Η καθέλκυση αυτών των πλοίων στο νερό δεν είναι το μοναδικό στο οποίο εστιάζουμε, υπάρχει ένα μακρύ παιχνίδι για την διασφάλιση της επανειδίκευσης και της διαθεσιμότητας εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού που είναι βασικές για τις βιώσιμες λειτουργίες αυτών των δύο νέων πλοίων», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου MISC. Datuk Yee Yang Chien.
Ενώ προχωρούσαν στη διαδικασία σχεδιασμού, οι εταιρείες δήλωσαν επίσης ότι θα επεκτείνουν το έργο για να επικεντρωθούν στον εντοπισμό πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων για να διευκολυνθεί η ανεφοδιασμός αυτών των πλοίων. Τα μέλη της Πρωτοβουλίας Castor θα εξετάσουν επίσης τη δημιουργία εγκεκριμένου προγράμματος σπουδών εκπαίδευσης για ναυτικούς σε τουλάχιστον δύο ιδρύματα ναυτικής εκπαίδευσης.
Σημείωσαν ότι είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι παρέχεται η πιο πρόσφατη εκπαίδευση στο πλήρωμα για να καταστεί δυνατή η ομαλή λειτουργία των VLCC μηδενικών εκπομπών άνθρακα.