Το πρώτο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που σχεδιάστηκε να κινείται με μεθανόλη, το «MEIN SCHIFF 7», καθελκύστηκε στο νερό από την δεξαμενή που κατασκευαζόταν. Το πλοίο, το οποίο ανήκει στην TUI Cruiseμε έδρα το Αμβούργο, θα υποστεί τις τελικές εργασίες για εγκατάσταση του εξοπλισμού του πριν από το ντεμπούτο του το καλοκαίρι του 2024.
Αυτό το πλοίο, το τρίτο της αυτής της κλάσης, κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Meyer Turku στη Φινλανδία για λογαριασμό της TUI Cruises της Γερμανίας. Το πλοίο θα χρησιμοποιεί αρχικά καύσιμο ντίζελ για χαμηλότερες εκπομπές και αργότερα θα μεταβεί στη μεθανόλη μόλις το καύσιμο γίνει ευρέως διαθέσιμο.
Η κατασκευή του MEIN SCHIFF 7 ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2022 με μια τελετουργική κοπή του χάλυβα, ακολουθούμενη από την τοποθέτηση του πρώτου του μπλοκ στην δεξαμενή τον Μάρτιο του 2023.
Το πλοίο έχει μήκος 315,7 μέτρα και είναι 111.500 κόρους ολικής χωρητικότητας. Προσφέρει καταλύματα για 2.894 επιβάτες σε 1.461 καμπίνες και μπορεί να φιλοξενήσει πλήρωμα 1.000 ατόμων. Το κρουαζιερόπλοιο είναι νηολογημένο στη Μάλτα.
Εκτός από το ότι είναι έτοιμο για μεθανόλη, το πλοίο ενσωματώνει επίσης καταλυτικούς μετατροπείς που μειώνουν τις εκπομπές NOx κατά περίπου 75%. Επιπλέον, διαθέτει δυνατότητες παροχής ενέργειας από την ξηρά και προηγμένα συστήματα επεξεργασίας αποβλήτων και λυμάτων.
Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει ταξίδια από τη Γερμανία προς το Βόρειο Ακρωτήριο και την Ισλανδία τον Ιούλιο του 2024 και να ξεκινήσει κρουαζιέρες στη Βαλτική από τον Σεπτέμβριο του 2024 και μετά.