Το καμένο κοντέινερ X-Press Pearl συνεχίζει να βυθίζεται αργά και να ακουμπάει τον βυθό της Σρι Λάνκα με τις ομάδες διάσωσης και πυρόσβεσης να συνεχίζουν να παρακολουθούν την κατάσταση, ενώ η έρευνα για την καταστροφή συνεχίζεται. Οι πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου ζήτησε επίσης συγνώμη για την καταστροφή, υπερασπιζόμενοι τις ενέργειες του πλοίου και του πληρώματος του.
Μια ημέρα αφότου η πρύμνη του X-Press Pearl ακούμπησε στο βυθό, το μπροστινό μέρος του πλοίου παραμένει πάνω από την επιφάνεια του νερού, αλλά ομως και αυτό το μέρος του βυθίζεται αργά. Δύτες του ναυτικού της Σρι Λάνκα προσπάθησαν να επιθεωρήσουν το πλοίο, αλλά αναγκάστηκαν να σταματήσουν τις προσπάθειές τους λόγω της κακής ορατότητας κάτω από το νερό.
Η ομάδα διάσωσης, καθώς και σκάφη τιυ Ναυτικού της Σρι Λάνκα και της Ινδικής Ακτοφυλακής, που βοήθησαν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς, παραμένουν στο σημείο. Ψάχνουν για συντρίμμια που θα μπορούσαν να ξεβραστούν από το πλοίο καθώς συνεχίζει να βυθίζεται. Μέχρι στιγμής, έχουν αναφέρει ότι δεν έχουν βρεθεί σημάδια διαρροής πετρελαίου. Το πλοίο είχε περίπου 300 μετρικούς τόνους καυσίμου όταν έφτασε στο αγκυροβόλιο στο Κολόμπο, αν και σύμφωνα με κάποιες αναφορές και ποσό στη τα καυσίμων ενδέχεται να έχει καεί κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς.
Μιλώντας στο CNA της Σιγκαπούρη, ο Shmuel Yoskovitz, Διευθύνων Σύμβουλος της X-Press Feeders, είπε ότι ήθελε να ζητήσει συγγνώμη για αυτό που συνέβη. «Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθιά μου λύπη και τη συγγνώμη προς τον λαό της Σρι Λάνκα για τη ζημιά που προκάλεσε αυτό το περιστατικό στο περιβάλλον της Σρι Λάνκα»
Οι ερευνητές συνεχίζουν να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειες του πλοίου και του πληρώματος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από τη Μέση Ανατολή μέχρι και την πυρκαγιά που ξέσπασε επάνω στο πλοίο. Τώρα προσπαθούν να ανακτήσουν τη το VDR, το λεγόμενο μαύρο κουτί του πλοίου. Οι αναφορές ανέφεραν ότι ήθελαν να ακούσουν τις συνομιλίες μεταξύ του καπετάνιου και του πληρώματος σχετικά με τη χημική διαρροή που ανακαλύφθηκε σε ένα εμπορευματοκιβώτιο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Γιοσκόβιτς επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του CNA ότι είχε βρεθεί η διαρροή ενώ το πλοίο ήταν ακόμη προσδεμένο στο Κατάρ και υποβλήθηκε αίτημα για την εκφόρτωση του εμπορευματοκιβωτίου. “Οι λιμενικές αρχές δεν το επέτρεψαν, δεδομένου ότι δεν είχαν το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό ή τον κατάλληλο εξοπλισμό άμεσα διαθέσιμο για την εκφόρτωση”. Επίσης η Ινδία απέρριψε επίσης το αίτημα για εκφόρτωση του εμπορευματοκιβωτίου, αλλά είπε ότι η Σρι Λάνκα ενημερώθηκε ότι το πλοίο ήταν μεταφέρει επικίνδυνα χημικά.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης του, είπε ότι τέτοιου είδους διαρροές στο φορτίο συμβαίνουν ποκυ συχνά αλλά σπάνια γίνονται γνωστά δημοσίως. Επανέλαβε ότι το πλοίο φόρτωσε εμπορευματοκιβώτια που παραδόθηκαν υπογεγραμμένα και σφραγισμένα και στα οποία η το είδος του φορτίου που περιέχουν εξαρτώνται από τη δήλωση και τον επαγγελματισμό του αποστολέα, ως προς την σωστή συσκευασία τους και της σωστή δήλωση του περιεχομένου τους.