Ξεκίνησε η συναρμολόγηση στο Saint-Nazaire της Γαλλίας με το έκτο κρουαζιερόπλοιο στην κατηγορία Oasis της Royal Caribbean International.
Το “Utopia of the Seas”, θα είναι το πρώτο της κατηγορίας που θα κινείται με LNG και αναμένεται λ να είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο ή ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Σε τελετή που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου στο ναυπηγείο στη Γαλλία, τοποθετήθηκαν κέρματα για καλή τύχη στο πρώτο μπλοκ του νέου κρουαζιερόπλοιου.
Το πρώτα τμήμα του πλοίου, ένα χαλύβδινο μπλοκ 948 τόνων, που αποτελείται από ένα τμήμα της πλώρης με τους προωθητήρες (thrusters) και τα μπροστινά τμήματα του πλοίου έχουν τοποθετηθεί στη δεξαμενή με τη συναρμολόγηση να βρίσκεται πλέον και επίσημα σε εξέλιξη.
Τον Απρίλιο του 2022, η Royal Caribbean σηματοδότησε την πρώτη κοπή χάλυβα για το νέο πλοίο ανακοινώνοντας ταυτόχρονα και το όνομα του.
«Σήμερα, γιορτάζουμε με τη Royal Caribbean International μια σημαντική παράδοση και ένα ορόσημο για το Utopia of the Seas», δήλωσε ο Laurent Castaing, Γενικός Διευθυντής του Chantiers de l’Atlantique.
«Η κατασκευή του Utopia είναι μια συναρπαστική ευκαιρία για τις ομάδες Chantiers de l’Atlantique που στοχεύουν να κάνουν αυτό το κρουαζιερόπλοιο ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία στον κόσμο, εξοπλισμένα με νέας γενιάς κινητήρες διπλού καυσίμου».
Όντας το έκτο κρουαζιερόπλοιο της κατηγορίας Oasis και το τέταρτο που θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία, η Royal Caribbean επέλεξε να προχωρήσει στον επανασχεδιασμό του πριν από την κατασκευή για να ενσωματώσει το σύστημα προώθησης με καύσιμο LNG.
Η Royal Caribbean Group κινείται προς το φυσικό αέριο, έχοντας πρώτα παραγγείλει τρία κρουαζιερόπλοια από το Meyer Turku που θα χρησιμοποιούν LNG, καθώς πρόσφατα ξεκίνησε και τη ναυπήγηση ενός μικρότερου, πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου, του “Silver Nova”, για το εμπορικό σήμα Silversea Cruises, το οποίο θα χρησιμοποιεί επίσης LNG ως κύριο καύσιμο του.
Το νέο “Utopia of the Seas” γίνεται επίσης το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο που θα κινείται με φυσικό αέριο που κατασκευάστηκε στο Saint Nazaire, με το ναυπηγείο να ολοκληρώνει πρόσφατα τις θαλάσσιες δοκιμές στο MSC World Europa που θα τεθεί σε υπηρεσία αυτό το φθινόπωρο.
Η βιομηχανία κρουαζιέρας κινείται γρήγορα προς την υιοθέτηση του LNG, με το ένα τέταρτο των παραγγελιών νέας κατασκευής της να προορίζονται να κινούνται με φυσικό αέριο.
Όπως και άλλοι στον κλάδο, η Royal Caribbean υιοθετεί επίσης και άλλες ήδη φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες στα πλοία της.
Από τις συνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά έως τα συστήματα ανάκτησης απορριμμάτων θερμότητας, οι εφαρμογές έχουν αναπτυχθεί και αποτελούν μέρος των προσπαθειών της Royal Caribbean για ένα μέλλον καθαρής ενέργειας.
«Η τοποθέτηση της τρόπιδας για το “Utopia of the Seas” είναι το πρώτο ορόσημο ενός απίστευτου πλοίου και το επόμενο βήμα προς ένα πιο τολμηρό, συναρπαστικό μέλλον για τη Royal Caribbean και τις διακοπές», δήλωσε ο Michael Bayley, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean International.
«Το ντεμπούτο του Utopia το 2024, μετά το Icon of the Seas που θα σαλπάρει το φθινόπωρο του 2023, θα βασιστεί σε ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο».
Οι λεπτομέρειες για το νέο κρουαζιερόπλοιο φυλάσσονται από την εταιρεία.
Το νέο πλοίο θα έχει το ίδιο μήκος, 362 μέτρα, και περίπου την ίδια ολική χωρητικότητα, 236.857 κόρους ολικής χωρητικότητας, με το προηγούμενο πλοίο της κατηγορίας, το Wonder of the Seas, το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία τον Μάρτιο του 2022.
Τα σχόλια που έγιναν κατά τη διάρκεια της τελετής κοπής χάλυβα, ωστόσο, υπαινίχθηκε ότι το “Utopia of the Sea” θα έχει ελαφρώς μειωμένη χωρητικότητα επιβατών για να φιλοξενήσει τη μονάδα ενέργειας LNG.
Το Wonder of the Seas έχει συνολική χωρητικότητα 6.998 επιβατών και 2.300 μέλη του πληρώματος.
Η παράδοση του έκτου πλοίου της κατηγορίας Oasis έχει προγραμματιστεί για τα τέλη της άνοιξης του 2024.
Θα γίνει με το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της Royal Caribbean που θα κινείται με LNG, το Icon of the Seas, το οποίο έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε υπηρεσία το φθινόπωρο του 2023.
Δυο ακόμη αδελφά πλοία του Icon of the Seas θα ακολουθήσουν, αλλά για την ώρα, το Utopia of the Seas είναι το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο κατηγορίας Oasis που έχει παραγγείλει η εταιρεία.