1 δις δολάρια ζητάει η Αίγυπτος για το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ!

Αισθητοί αρχίζουν και γίνονται οι κυματισμοί που άφησε η προσάραξη του Ever Given στο Σουέζ και είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο του καναλιού. Καθώς οι ειδικοί σε όλο τον κόσμο αναλύουν τις απώλειες, οι αξιώσεις για τις αποζημιώσεις έχουν γίνει ήδη εμφανείς με την Αίγυπτο να ζητάει 1 δις δολάρια αποζημίωση!

Σύμφωνα με δηλώσεις που εξέδωσαν οι ανώτεροι αξιωματούχοι του καναλιού του Σουέζ, «η Αίγυπτος αναμένει αποζημίωση άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, αφού το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ για σχεδόν μια εβδομάδα, σταματώντας την κίνηση των πλοίων». Μόλις το ζήτημα φτάσει στο δικαστήριο, το πλοίο και το φορτίο του ενδέχεται να τεθεί υπό κράτηση στην Αίγυπτο.

Ο υπολοχαγός Οσάμα Ραμπέι, επικεφαλής του καναλιού αποκάλυψε την έκταση του προβλήματος όταν μίλησε σε κυβερνητικό τηλεοπτικό σταθμό. Σύμφωνα με τη δήλωσή του, η αποζημίωση θα αντιπροσωπεύει το κόστος της επιχείρησης διάσωσης, την διακοπή της κίνησης πλοίων και επίσης την απώλεια εσόδων για την περίοδο που το κανάλι ήταν κλειστό την περασμένη εβδομάδα.

Ο Ραμπέι δεν διευκρίνισε από ποιόν θα ζητηθεί να πληρώσει την αποζημίωση ενώ τόνισε ότι οι σχέσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Ever Given με τις αρχές του καναλιού του Σουέζ είναι πολύ καλές.

Για την ώρα το πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο και η έρευνα είναι σε εξέλιξη ενώ σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας διαχείρισης του, οι αρχές της Αιγύπτου που ερευνούν την υπόθεση έχουν πλήρη πρόσβαση στο Voyage Data Recorder (μαύρο κουτί) του πλοίου. Ο πλοίαρχος και το πλήρωμα συνεργάζονται άψογα με τις αρχές και μόλις υπάρξει συμφωνία για τις αποζημιώσεις τότε θα είναι ελεύθερο να φύγει από την χώρα.

Σε περίπτωση που η υπόθεση οδηγηθεί στα δικαστήρια, τότε το πλοίο θα παραμείνει στην Αίγυπτο μαζί με το φορτίο αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό το σενάριο είναι πιθανό να είναι μια περίπλοκη διαδικασία καθώς εμπλέκονται πολλά μέρη. Το πλοίο ανήκει σε ιαπωνική εταιρεία, αλλά είναι πλοίο με σημαία του Παναμά το οποίο διαχειρίζεται ένας ταϊβανέζικος φορτωτής.

Παρόλο που στο πλοίο επέβαιναν 2 Αιγύπτιοι πιλότοι του καναλιού την στιγμή της προσάραξης, το απόλυτο βάρος έπεσε στον καπετάνιο του πλοίου. Είναι απίθανο οι πιλότοι να θεωρηθούν υπεύθυνοι για το συμβάν.

Διαβάστε ακόμα