Νέο ναυάγιο με 250 μετανάστες στην Λαμπεντούζα

Λίγες ημέρες από το τραγικό ναυάγιο σκάφους με μετανάστες που συγκλόνισε την Ιταλία και ολόκληρη την Ευρώπη καθώς οι νεκροί ξεπερνούν τους 300, ένα ακόμα ατύχημα σημειώθηκε ανοιχτά των ακτών του ιταλικού νησιού.

Σκάφος που λέγεται ότι μετέφερε γύρω στους 250 μετανάστες, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο Adnkronos ναυάγησε 70 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Μάλτας, με αποτέλεσμα να σπεύδουν στο σημείο άνδρες των λιμενικών αρχών.

Πέραν των τοπικών αρχών στην προσπάθεια διάσωσης των μεταναστών συμμετέχουν και το πλοίο Lybra, το οποίο ειδοποίησε το λιμενικό, καθώς και η φρεγάτα Espero.

Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστός ο αριθμός των θυμάτων, ωστόσο, όπως αναφέρει το ιταλικό πρακτορείο οι ιταλικές αρχές έχουν εντοπίσει νεκρούς, ενώ αρκετοί άνθρωποι μεταφέρονται με ελικόπτερο στην στεριά.

Το σκάφος εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του πλοίου Libra του πολεμικού ναυτικού, που ήταν σε υπηρεσία στο κανάλι της Σικελίας.

Από το ελικόπτερο, όπως αναφέρουν τα ιταλικά δημοσιεύματα, έπεσαν στη θάλασσα σωσίβια και σωστικές λέμβοι, ενώ το έργο των διασωστών συντονίζεται και από την Μάλτα.

Την ίδια ώρα γίνεται λόγος για 12 νεκρούς, ενώ σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο το σκάφος, στο οποίο επέβαιναν οι μετανάστες αναποδογύρισε.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Οι χαμηλές αξίες των πλοίων λειτουργούν ελκυστικά για τους Ελληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι σπεύδουν να αξιοποιήσουν την παρουσία τους στο αμερικάνικο χρηματιστήριο και διαθέτουν νέες μετοχές αντλώντας εκατομμύρια δολάρια που θα χρηματοδοτήσουν τις νέες αγορές.

Μόνο την προηγούμενη εβδομάδα, τρεις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για την άντληση συνολικά 250 εκατ. δολ. από το αμερικανικό χρηματιστήριο.

Στο χορό της διάθεσης μετοχών εισήλθε τελευταία η Star Bulk Carriers του κ. Πέτρου Παππά, ο οποίος ήδη έχει επιδείξει τους δύο τελευταίους μήνες έντονη δραστηριότητα επενδύοντας με τις private εταιρείες Ocean Bulk και την Product Shipping and Trading SA, τόσο στο ξηρό φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Η εισηγμένη στο Νasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του κ. Παππά, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Σπύρο Καπράλο, ακολούθησε ένα άλλο δρόμο, όχι συνηθισμένο στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά, για την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική να διατίθενται οι μετοχές μέσω τραπεζών σε μία πολύ σύντομη διαδικασία στην οποία δεν συμμετέχουν συνήθως οι υφιστάμενοι μέτοχοι, η Star Bulk επιλέγει το «ευρωπαϊκό μοντέλο» και προχωρεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με δικαίωμα προτίμησης των παλαιών μετόχων με στόχο την άντληση 75 εκατ. δολ. από τους επενδυτές. Οι παλαιοί μέτοχοι, εφόσον ασκήσουν το δικαίωμά τους, για κάθε μία παλαιά μετοχή θα πάρουν 2,5957 νέες μετοχές σε μία τιμή 5,35 δολ. ανά μετοχή.

Με τον τρόπο αυτό, τονίζουν στη «Ν» στελέχη της εταιρείας, η Star Bulk δίνει το δικαίωμα και στους υφιστάμενους μετόχους να πάρουν εάν το επιθυμούν νέες μετοχές. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η επιτυχία της αύξησης κεφαλαίου είναι εξασφαλισμένη, καθώς η διαδικασία που ανακοινώθηκε προβλέπει ότι οποιεσδήποτε αδιάθετες μετοχές θα καλυφθούν από τα επενδυτικά fund Oaktree, Monarch Alternative Capital BlueShore Global Equity Fund, L.P., Far View Partners L.P. αλλά και στελέχη της εταιρείας.

Τα κεφάλαια που θα αντλήσει η εταιρεία θα διατεθούν για την απόκτηση νεότευκτων eco-efficiency πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου. Υπολογίζεται ότι με τα 75 εκατ. δολ. ως αρχικό κεφάλαιο και με δεδομένες τις παρούσες αξίες των πλοίων μία ναυτιλιακή εταιρεία μπορεί να συμφωνήσει με τα ναυπηγεία την κατασκευή μέχρι και πέντε πλοίων ξηρού χύδην φορτίου.

Η Star Bulk ελέγχει ένα στόλο από 13 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, μέσου όρου ηλικίας 10,3 έτη και μεταφορικής ικανότητας 1.290.602 dwt.

Λίγες ημέρες πριν, η Τsakos Energy Navigation (TEN) του ομίλου Τσάκου άντλησε με τον «αμερικανικό τρόπο» από το NYSE 50 εκατ. δολ. με τη διάθεση 2 εκατ. προνομιούχων αντί 25 δολ. την μετοχή.

Η εταιρεία έχει παραχωρήσει το δικαίωμα στους αναδόχους της έκδοσης να αποκτήσουν επιπλέον 300.000 μετοχές τις επόμενες 30 ημέρες.

Οπως ανακοίνωσε η ΤΕΝ, τα έσοδα από τη διάθεση των μετοχών θα διατεθούν για εταιρικούς σκοπούς, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η απόκτηση πλοίων. Υπενθυμίζεται ότι η ΤΕΝ ολοκλήρωσε την παραλαβή και των τελευταίων νεότευκτων δεξαμενοπλοίων στο τέλος Απριλίου, ενώ το επενδυτικό της πρόγραμμα σε αυτή της περίοδο αφορά μόνο στην κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG Carriers). H ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου, ελέγχει ένα στόλο από 49 πλοία, 4,9 εκατ. dwt.

Υπερδιπλάσια χρήματα από την ΤΕΝ άντλησε από τους επενδυτές της αγοράς του Nasdaq ^IXIC+0,49% η StealthGas του κ. Χάρη Βαφειά. Η εταιρεία, που εξειδικεύεται στη μεταφορά υγραερίου με ένα στόλο από 33 LPG carriers με συνολική μεταφορική ικανότητα 161.822 κ.μ. και τέσσερα δεξαμενόπλοια, διέθεσε 10 εκατ. μετοχές στη τιμή των 10 δολαρίων ανά μετοχή αποκομίζοντας 100 εκατ. δολ. Ωστόσο, οι underwriters ανέλαβαν να διαθέσουν επιπλέον 1,5 εκατ. μετοχές ανεβάζοντας το συνολικό ύψος των κεφαλαίων που άντλησε η εταιρεία στα 115 εκατ. δολ.
Η εταιρεία πρόκειται να χρηματοδοτήσει με τα προαναφερόμενα κεφάλαια την αγορά τριών second hand και δύο νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).

Τα second hand η εταιρεία πρόκειται να τα παραλάβει εντός του προσεχούς Μαΐου και τα δύο νεότευκτα το πρώτο τρίμηνο του 2014. Μια εταιρεία που συνδέεται με την οικογένεια του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Stealthgas, Χάρη Βαφειά, απέκτησε 575.000 μετοχές.

naftemporiki.gr

Διαβάστε ακόμα