Η υγροποίηση του φορτίου συνεχίζει να μαστίζει τη βιομηχανία ξηρού χύδην φορτίου με αποτέλεσμα 70 ναυτικοί να χάσουν τη ζωή τους την τελευταία δεκαετία.
Εκπροσωπώντας τους πλοιοκτήτες χύδην ξηρού φορτίου, η Intercargo κάλεσε τους εταίρους του κλάδου να κάνουν περισσότερα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πληρωμάτων, καθώς υπέβαλε την τελευταία της Έκθεση για την ασφάλειας στα πλοία μεταφοράς Χύδην φορτίου στον ΙΜΟ, τονίζοντας ότι η υγροποίηση του φορτίου είχε ως αποτέλεσμα το 76,1% της απώλειας ζωής στην βιομηχανία της μεταφορά ξηρού χύδην φορτίου κατά τα τελευταία 10 χρόνια.
Σύμφωνα με την έκθεση, 70 ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους την τελευταία δεκαετία σε πέντε θαλάσσια ατυχήματα, εκ των οποίων τα τέσσερα πλοία μετέφεραν μετάλλευμα νικελίου και το ένα βωξίτη. Η υγροποίηση αντιπροσώπευε το 18,5% των συνολικών απωλειών των 27 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά το υψηλό ποσοστό του 76,1% των 92 θανάτων των ναυτικών, ως αποτέλεσμα αυτών των περιστατικών.
Οι ελεύθερες επιφάνειες που δημιουργούνται από την υγροποίηση του φορτίου σε κακές καιρικές συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν στη βύθιση των πλοίων μέσα σε λίγα λεπτά, έχοντας σαν αποτέλεσμα την απώλεια ζώων των ναυτικών.
Οι κίνδυνοι της υγροποίησης του φορτίου είναι γνωστοί στους πλοιοκτήτες, ωστόσο, η φόρτωση και αποθήκευση φορτίων όπως μεταλλεύματος νικελίου και βωξίτης λαμβάνει χώρα συχνά σε περιοχές στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Δυτική Αφρική με υποτυπώδεις λιμενικές εγκαταστάσεις και κακή ρυθμιστική εποπτεία.
Ως αποτέλεσμα, υπάρχει έλλειψη προσοχής στους ελέγχους του φορτίου και στην πιστοποίηση της κατάστασης του, καθώς και πίεση για φόρτωση φορτίων που μπορεί να έχουν πολλές πιθανότητες ώστε να κινδυνέψουν το πλοίο και το πλήρωμά του. Οι κίνδυνοι και τα ζητήματα που σχετίζονται με τη φόρτωση τέτοιων φορτίων έχουν επισημανθεί σε πολλές περιπτώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες P&I.
Ο Uttam Kumar Jaiswal, Αντιπρόεδρος της Intercargo δήλωσε: «ασυνήθιστα , αυτή η έκθεση δεν απευθύνεται σε εταιρείες εκμετάλλευσης πλοίων. Γνωρίζουν καλά τους κινδύνους για τα πληρώματα και τα πλοία τους που προκαλούνται από τη μεταφορά φορτίων που είναι επιρρεπείς σε υγροποίηση και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μετριάσουν αυτούς τους κινδύνους.
«Είναι εμφανής η έλλειψη συντονισμένης προσπάθειας και δέσμευσης από πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς για την επίλυση του προβλήματος. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τους φορτωτές τους παραλήπτες και τις αρχές του κράτους λιμένα στους λιμένες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Χρειαζόμαστε δράση από αυτούς στους οποίους βασίζεται ο κλάδος μας για την ασφάλειά του – τον ΙΜΟ, τους νομοθέτες και τους προμηθευτές για να διασφαλίσουμε ότι οι ελάχιστες υποχρεώσεις βάσει του Κώδικα IMSBC εκπληρώνονται σωστά.
Ενώ πιέζει για μεγαλύτερη δέσμευση από τους φορτωτές, τα λιμάνια, τους παραλήπτες και τις κρατικές αρχές για την αντιμετώπιση των κινδύνων της υγροποίησης του φορτίου, η Intercargo προέτρεψε επίσης τους πλοιοκτήτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στη φόρτωση μεταλλεύματος νικελίου, βωξίτη, σιδηρομεταλλεύματος, πηλού και άλλων φορτίων που έχουν τη δυνατότητα να υγροποιηθούν.
«Πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν φορτώνουν κατά τη διάρκεια της περιόδου των βροχών, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε ορισμένες περιοχές της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Δυτικής Αφρικής. Θα θέλαμε να τονίσουμε τη σημασία της τήρησης των διατάξεων του International Maritime Solid Bulk Cargoes Code (IMSBC Code) για τη διασφάλιση της ασφάλειας των ζωών στη θάλασσα και της ασφαλούς μεταφοράς ξηρών χύδην φορτίων», δήλωσε ο Jaiswal.