Πειραιάς
34°C

NTSB: Μια παράληψη του Α’ Μηχανικού οδήγησε σε πυρκαγιά ρυμουλκού σκάφους με ζημιές άνω των 700.000 δολαρίων!

Δημοσιεύθηκε στις

05/06/2022

από

Η πυρκαγιά στο ρυμουλκό Mary Lynn ξεκίνησε όταν ο κουρασμένος Α’ Μηχανικός άφησε κατά λάθος τις βαλβίδες της δεξαμενής υπερχείλισης (tank overflow) στις δεξαμενές αποθήκευσης (storage tanks) κλειστές, ανακοίνωσε την Τετάρτη το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών.

Αυτό προκάλεσε υπερπίεση του συστήματος καυσίμου της κυρίας μηχανής που τελικά οδήγησε στην ανάφλεξη καυσίμου ντίζελ που ψεκαζόταν σε ένα μη μονωμένο σημείο στο μηχανοστάσιο.

Στις 18 Μαΐου 2021 το ρυμουλκό σκάφος Mary Lynn έσπρωχνε δύο φορτηγίδες κοντά στο mile 176 στον ποταμό Μισισιπή κοντά στο Σεντ Λούις, στο Μιζούρι, όταν ξέσπασε φωτιά στο μηχανοστάσιο. Το ρυμουλκό σκάφος Good Samaritan και ένα πυροσβεστικό σκάφος του St. Louis βοήθησαν στην κατάσβεση της φωτιάς.

Δεν αναφέρθηκε ρύπανση ή τραυματισμοί μεταξύ των 6 μελών του πληρώματος, αλλά η φωτιά είχε ως αποτέλεσμα ζημιές άνω των 700.000 δολαρίων.

Η Έκθεση “Marine Investigation Report 22/17”, που κυκλοφόρησε την Τετάρτη, περιγράφει λεπτομερώς την έρευνα του NTSB για το ατύχημα.

Αφού άφησε τις φορτηγίδες, το Mary Lynn προσέδεσε στο “Gasconade Street fleet” όπου το πλήρωμα σχεδίαζε να πάρει καύσιμα, λιπαντικό και πόσιμο νερό από ένα ρυμουλκό και μια φορτηγίδα.

Το ρυμουλκό ανεφοδιασμού έφτασε περίπου 2,5 ώρες νωρίτερα, καθώς ο Α’ Μηχανικός πραγματοποιούσε εργασίες απαντλησης του νερού από τις δεξαμενές των καυσίμων.

Κατά την προετοιμασία του ανεφοδιασμού, ο Α’ Μηχανικός άφησε κατά λάθος τις βαλβίδες υπερχείλισης της δεξαμενής στις δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων κλειστές.

Σχεδόν αμέσως μετά τον απόπλου του Mary Lynn, η δεξιά κύρια μηχανή δεν ανταποκρινόταν στις εντολές και στις στροφές από την γέφυρα, με τον καπετάνιο να γυρίζει πίσω το σκάφος με σκοπό να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Ενώ ο Α’ Μηχανικός προσπαθούσε να βρει και λύσει το πρόβλημα, άνοιξε τις βαλβίδες της αναρρόφησης σε μια από τις δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμου του ρυμουλκούμενου και έβαλε σε λειτουργία την αντλία μεταφοράς καυσίμου, η οποία είχε σβήσει κατά τη διάρκεια της τροφοδοσίας καυσίμου και δεν είχε επανεκκινηθεί πριν τον απόπλου, όπως συνήθως είναι η τυπική διαδικασία του σκάφους.

Περίπου 13 λεπτά μετά, το Mary Lynn βρισκόταν και πάλι εν πλω, με τον Α’ Μηχανικό να εντοπίζει τον ψεκασμό και μια διαρροή καυσίμου προκαλώντας ανάφλεξη του. Ο Α’ Μηχανικός έφυγε αμέσως από τον χώρο.

Το σκάφος έχασε την ηλεκτρική του ενέργεια λίγο αργότερα και τα κοντινά σκάφη Good Samaritan ανταποκρίθηκαν για να παράσχουν βοήθεια στις προσπάθειες πυρόσβεσης και ρυμούλκησης.

Μια εξέταση μετά την πυρκαγιά διαπίστωσε ότι ένα τμήμα της κεφαλής της εξάτμισης μεταξύ του κύριου μπλοκ του κινητήρα της θύρας και των οριζόντιων τμημάτων της πολλαπλής εξαγωγής, καθώς και οι γειτονικές βαλβίδες δοκιμής κυλίνδρων, δεν είχαν θερμική προστασία. Η φωτιά πιθανότατα ξεκίνησε κοντά σε αυτά τα μη μονωμένα εξαρτήματα.

Οι ερευνητές του NTSB κατέληξαν επίσης στο συμπέρασμα ότι ο Α’ Μηχανικός πιθανότατα επηρεάστηκε από κόπωση καθώς ανέφερε ότι είχε κοιμηθεί λιγότερο από πέντε ώρες τις τελευταίες 24, ώρες πριν από τη φωτιά.

Αυτή η κόπωση πιθανότατα επηρέασε την προσοχή του, τη μνήμη του και την απόδοση των πολύπλοκων εργασιών του Α’ Μηχανικού.

Το NTSB προσδιόρισε την πιθανή αιτία της πυρκαγιάς στο μηχανοστάσιο στο Mary Lynn ήταν η υπερπίεση της δεξαμενής καυσίμων (το οποίο δεν είχε ανεξάρτητο εξαερισμό) και το κύριο σύστημα επιστροφής καυσίμου του κινητήρα, όταν ο κουρασμένος Α’ Μηχανικός άφησε κατά λάθος τις βαλβίδες της δεξαμενής υπερχείλισης κλειστές.

Οι βαλβίδες υπερχείλισης στις δεξαμενές αποθήκευσης έκλεισαν, κάτι που τελικά οδήγησε στην ανάφλεξη του ψεκασμού καυσίμου ντίζελ από το σύστημα καυσίμου της κύριας μηχανής σε ένα μη μονωμένο εξάρτημα κινητήρα.

«Οι κανονισμοί του υποκεφαλαίου Μ για τα ρυμουλκά πλοία απαιτούν τα σκάφη που κατασκευάστηκαν μετά το 2000 να διαθέτουν αεραγωγούς για κάθε δεξαμενή καυσίμου», ανέφερε η έκθεση.

«Οι κανονισμοί για πλοία που κυμαίνονται από μικρά επιβατηγά έως φορτηγά πλοία απαιτούν οι δεξαμενές καυσίμων να εξαερίζονται ανεξάρτητα από το υψηλότερο σημείο της δεξαμενής στην ατμόσφαιρα στο κύριο κατάστρωμα.

Ο εξαερισμός των δεξαμενών καυσίμου είναι σημαντικός για να διασφαλιστεί ότι λάθος στις βαλβίδες δεν θα οδηγήσει σε υπερπίεση ή υποπίεση σε μια δεξαμενή καυσίμου.

Οι χειριστές θα πρέπει να γνωρίζουν τις ρυθμίσεις του συστήματος εξαερισμού της δεξαμενής καυσίμου. Σε πλοία χωρίς ανεξάρτητο αερισμό δεξαμενής καυσίμου, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η σωστή θέση της βαλβίδας κατά τη μεταφορά και τη λειτουργία του συστήματος καυσίμου.

Φωτογραφικό Υλικό

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C