Η σύλληψη του ανθυποπλοιάρχου ο οποίος κοιμόταν κατά τη διάρκεια της βάρδιάς του στη γέφυρα του πλοίου NCL Salten προκάλεσε σοκ στη ναυτιλιακή κοινότητα. Η προσάραξη του πλοίου σημειώθηκε τα ξημερώματα στη Νορβηγία, λίγα μέτρα από παραθαλάσσια κατοικία.
Η τοπική αστυνομία της περιφέρειας Trøndelag, αναφέρει ότι συνέλαβε τον ανθυποπλοίαρχο του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ που προσάραξε το πρωί της Πέμπτης δίπλα σε ένα σπίτι κατά μήκος του φιόρδ. Η αστυνομία ανέφερε ότι ο ανθυποπλοίαρχος που ήταν μόνος του στη γέφυρα του NCL Salten παραδέχτηκε κατά την ανάκριση του ότι τον είχε πάρει ο ύπνος κατά την βάρδια του.
Ο αξιωματικός φυλακής γέφυρας είναι ένας Ουκρανός πολίτης ηλικίας περίπου 30 ετών, ο οποίος πραγματοποιούσε βάρδια τη στιγμή του συμβάντος. Κατηγορείται σύμφωνα με τη νορβηγική νομοθεσία για «αμέλεια πλοήγησης», με την αστυνομία να δηλώνει ότι ο νόμος απαιτεί ένα πλοίο να ναυσιπλοεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή και την υγεία, το περιβάλλον ή τα υλικά αγαθά.
Σύμφωνα με το σύστημα παρακολούθησης του AIS του πλοίου, δείχνει ότι εισήλθε κανονικά στο φιόρδ του Τρόντχαϊμ με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες να λένε ότι ταξίδευε με 16 κόμβους. Ωστόσο, στο καθορισμένο σημείο όπου το πλοίο θα έπρεπε να είχε κάνει στροφή προς τα δεξιά για να εισέλθει στο Όρκανγκερ, συνέχισε ευθεία έχοντας σαν αποτέλεσμα να προσαράξει μετά τις 05:00 το πρωί της Πέμπτης.
Η αστυνομία αναφέρει ότι η έρευνα συνεχίζεται, εξετάζοντας πρόσθετα ζητήματα, όπως το κατά πόσον το πλοίο τήρησε τις απαιτήσεις των ωρών εργασίας και ανάπαυσης για το πλήρωμα. Ο καπετάνιος του πλοίου, στο πλαίσιο της τυπικής διαδικασίας της έρευνας, έχει επίσης καταχωρηθεί ως ύποπτος στην υπόθεση.
«Την Παρασκευή, ανακρίθηκαν μέλη του πληρώματος. Το επίκεντρο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί η ακολουθία των γεγονότων και να προσδιοριστεί πώς θα μπορούσε να συμβεί αυτό το περιστατικό, καθώς και να αξιολογηθεί εάν η γέφυρα ήταν επανδρωμένη σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς», δήλωσε ο Kjetil Bruland Sørensen, εισαγγελέας στην Αστυνομική Περιφέρεια του Trøndelag.

Η αστυνομία ανέφερε χθες ότι είχε λάβει τον έλεγχο εγγράφων από το πλοίο και του ημερολογίου του για έλεγχο. Η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση ενημερώνεται επίσης για την έρευνα, ενώ είναι επίσης υπεύθυνη για την παρακολούθηση του πλοίου και τις προσπάθειες διάσωσης.
Οι προσπάθειες επανάπλευσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 443 ποδιών ήταν ανεπιτυχείς την Πέμπτη, με τη Νορβηγική Παράκτια Αρχή να αναφέρει ότι διατάχθηκαν γεωτεχνικές έρευνες μετά από αναφορές των μέσων ενημέρωσης ότι υπήρξε κατολίσθηση κατά μήκος της ακτογραμμής, πιθανώς συνδεδεμένη με την προσάραξη. Σύμφωνα με πληροφορίες, διατάχθηκε επίσης η εκκένωση του σπιτιού όπου βρίσκεται δίπλα στο σημείο όπου προσάραξε το πλοίο.
Τα μέσα ενημέρωσης επικαλούνται την Παρασκευή τη Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση, η οποία ανέφερε ότι μια έρευνα διαπίστωσε επίσης ζημιές στο πρόσθιο τμήμα του πλοίου και σε ορισμένες δεξαμενές έρματος. Λένε ότι η ζημιά δεν είναι τόσο σοβαρή ώστε να δημιουργήσει προβλήματα στη διάσωση, αλλά όλοι οι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπόψη στο σχέδιο. Επίσης, οι κατεστραμμένες δεξαμενές γεμίζουν μόνο με θαλασσινό νερό, επομένως δεν υπάρχει άμεση απειλή ρύπανσης, αλλά οι αρχές έχουν ήδη διαθέσει ένα σκάφος ελέγχου της ρύπανσης που βρίσκεται σε ετοιμότητα κοντά στο σημείο της προσάραξης.
Η ναυτιλιακή εταιρεία είναι υπεύθυνη για την οργάνωση της διάσωσης, αλλά η Διοίκηση είναι αυτή που θα εξετάσει το σχέδιο. Σημειώνει ότι μπορεί να ζητήσει από τη ναυτιλιακή εταιρεία πρόσθετα μέτρα, για να διασφαλιστεί η ετοιμότητα πρόληψης ρύπανσης ή ζημιών.
Η Διοίκηση αναμένει ότι ο σχεδιασμός θα απαιτήσει κάποιο χρόνο και στη συνέχεια θα εξετάσει τις πληροφορίες. Δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για το πότε το πλοίο θα επαναπλεύσει.