Κατρακύλα για capesizes με πτώση 5,85% στους ναύλους καταγράφηκε την εβδομάδα που έκλεισε στις 23 Μαΐου, με την αγορά ξηρού φορτίου να κινείται με ελαφρές διακυμάνσεις και μειωμένη δραστηριότητα στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων.
Η αγορά ξηρού φορτίου κινήθηκε με ελαφρές διακυμάνσεις την εβδομάδα που έκλεισε στις 23 Μαΐου, με μικρές διορθώσεις να καταγράφονται σχεδόν σε όλα τα μεγέθη πλοίων.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε στις 1340 μονάδες, χάνοντας 48 μονάδες σε εβδομαδιαία βάση, καθώς οι απώλειες στα μεγαλύτερα μεγέθη αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την ενίσχυση στα μικρότερα.
Οι Capesizes σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση, με τους ναύλους να υποχωρούν κατά 5,85%. Αντίθετα, τα Handysize πλοία ενισχύθηκαν κατά 4,87%, ενώ Ultramaxes και Kamsarmaxes κατέγραψαν μικρές μεταβολές (+0,53% και -3,39% αντίστοιχα), αποτυπώνοντας μια αγορά που αναζητά ισορροπία σε ένα περίπλοκο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον.
Capesizes
Στην Ασία, η αυξημένη κινητικότητα από φορτωτές πρώτων υλών –ιδίως από την Αυστραλία προς την Κίνα– οδήγησε σε μικρή ανάκαμψη των ναύλων, με τον δείκτη C5 να κλείνει στα 8,55 δολ./τόνο. Στον Ατλαντικό, η εικόνα ήταν διπλή: ο Νότος παρουσίασε σημάδια ζωής, καθώς εμφανίστηκαν νέες φορτώσεις για Ιούνιο, ενώ ο Βορράς παρέμεινε υποτονικός με περιορισμένες επιλογές για τους πλοιοκτήτες.
Στο σκέλος των ναύλων, η διαδρομή Βραζιλία–Κίνα (C3) κινήθηκε στα 18,84 δολ./τόνο, ενώ τα ταξίδια από την Ευρώπη προς την Ασία έφτασαν τα $33.800/ημέρα και οι κυκλικές διαδρομές στον Ατλαντικό στα $15.300/ημέρα.
Kamsarmaxes
Η λεκάνη του Ατλαντικού ξεκίνησε υποτονικά, αλλά σταδιακά αυξήθηκε η ζήτηση, κυρίως από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής. Οι ναύλοι για μακρινά ταξίδια προς την Ασία διαμορφώθηκαν στα $13.000-15.000/ημέρα (με παράδοση στην Ασία), ενώ οι ευρωπαϊκές διαδρομές έφτασαν τα $16.000-18.000/ημέρα.
Στην Ασία, οι τάσεις ήταν μικτές με άνιση κατανομή φορτίων και διαθεσιμότητας πλοίων. Οι κυκλικές διαδρομές στην περιοχή της Ινδονησίας κινήθηκαν στα $10.500-12.500/ημέρα.
Ultramaxes
Η εικόνα διέφερε έντονα ανά περιοχή. Η Νοτιοανατολική Ασία επηρεάστηκε από χαμηλότερη προσφορά φορτίων και αυξημένη χωρητικότητα, κυρίως στα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία. Η Αυστραλία προσέφερε κάποιες εναλλακτικές με φορτία σιτηρών και αλατιού. Οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα $10.500-12.000/ημέρα για ενδοασιατικά ταξίδια.
Στο Βόρειο Ειρηνικό οι ταχύτητες έπεσαν, κυρίως λόγω της απουσίας φορτίων χάλυβα. Στο AG και τη Δυτική Ινδία, οι μουσώνες και η συσσώρευση χωρητικότητας λειτούργησαν ανασταλτικά, με τις τιμές να διαμορφώνονται μεταξύ $13.000-15.000/ημέρα.
Η Ευρώπη έδειξε ενδείξεις ανάκαμψης λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας πλοίων, με ναύλους προς Ασία στα $14.500-16.000/ημέρα και για ταξίδια με scrap φορτία προς Μεσόγειο στα $12.500-14.000/ημέρα.
Handysizes
Στα Handies, η Ευρώπη εμφάνισε βελτίωση της δραστηριότητας, με τις κυκλικές διαδρομές να διαμορφώνονται στα $8.000-9.500/ημέρα. Στη Μεσόγειο, η εικόνα ήταν διπολική: αύξηση φορτίων στη Δύση, στασιμότητα στη Μαύρη Θάλασσα λόγω ασυμφωνίας τιμών. Οι ναύλοι για ταξίδια προς Ασία άγγιξαν τα $10.000/ημέρα.
Η ECSA παρέμεινε σταθερή, με ναύλους προς Ευρώπη–Μεσόγειο στα $15.000-16.500/ημέρα και προς Ασία στα $14.000-15.500/ημέρα.
Η Ασία διατήρησε ισορροπία, με σταθερή ζήτηση και ήπια ναυλαγορά σε Βορρά και Νότο. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό και τη ΝΑ Ασία κινήθηκαν στα $10.500-12.000/ημέρα, ενώ οι διαδρομές από τη Δυτική Ινδία προς την Κίνα κυμάνθηκαν στα $8.000-9.500/ημέρα.
Γ. Σ. Σκορδίλης
capital.gr