Σχεδόν 60 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται σήμερα χωρίς ναύλο, σύμφωνα με την Clarksons Research, σηματοδοτώντας κρίσιμες εξελίξεις στον τομέα του LNG.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research, ο τομέας των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που βρίσκεται σε ύφεση βλέπει σχεδόν 60 πλοία να βρίσκονται αδρανή.
Σε μια εντυπωσιακή μετατόπιση των βασικών στοιχείων της αγοράς, οι πλοιοκτήτες -ιδίως στη Νότια Κορέα- έχουν αρχίσει να στέλνουν παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά πλοία μεταφοράς LNG στα διαλυτήρια.
Σύμφωνα με τον κορυφαίο ναυλομεσίτη Clarksons, τέσσερα πλοία LNG με ατμοστρόβιλο πωλήθηκαν για διάλυση την περασμένη εβδομάδα από δύο Νοτιοκορεάτικες πλοιοκτήτριες εταιρείες.
Σε αυτά περιλαμβάνονται δύο πλοία με ατμοστρόβιλο των 135.000 κυβικών μέτρων – τα Hyundai Aquapia και Hyundai Technopia- που κατασκευάστηκαν και τα δύο περίπου το 2000.
Τα πλοία πωλήθηκαν για ανακύκλωση στην τιμή των περίπου 565 δολαρίων ανά τόνο εκτοπίσματος (light displacement ton- ldt), αποφέροντας περίπου 19,2 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Σε μια άλλη συμφωνία, η Hyundai LNG Shipping πούλησε επίσης τα HL Ras Laffan και HL Sur, και τα δύο κατασκευασμένα το 2000, με παρόμοιους όρους.
Και τα τέσσερα πλοία κατευθύνονται τώρα προς διάλυση στη Νότια Ασία, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής απόσυρσης από τα παλαιότερα και οικονομικά μη βιώσιμα πλοία.
Με αυτές τις προσθήκες, επτά πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου- περίπου 830.000 κυβικών μέτρων συνολικά- ανακυκλώθηκαν τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, πλησιάζοντας τον συνολικό αριθμό των οκτώ πλοίων (960.000 κυβικών μέτρων) για το 2024.
Παρατηρητές της αγοράς υποδηλώνουν ότι η αύξηση της ανακύκλωσης οφείλεται στο αυξανόμενο χάσμα απόδοσης μεταξύ των παλαιών πλοίων με ατμοστρόβιλους και των σύγχρονων, αποδοτικών σε καύσιμα δίχρονων ή τρικαυσίμων ηλεκτρικών πλοίων ντίζελ (TFDE).
Τα παλαιότερα πλοία δυσκολεύονται ολοένα και περισσότερο να ανταγωνιστούν στη σημερινή αγορά spot, όπου οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων και η αποδοτικότητα των καυσίμων επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις ναύλωσης.
Προς το παρόν, οι κύριες τιμές ναύλωσης αφηγούνται μια σκληρή ιστορία: Τα πλοία μεταφοράς LNG TFDE έχουν κατά μέσο όρο περίπου 15.000 δολάρια την ημέρα, ενώ τα νεότερα σχέδια δίχρονων κινητήρων κυμαίνονται κοντά στα 30.000 δολάρια την ημέρα, πολύ κάτω από τα βιώσιμα επίπεδα για πολλές εταιρίες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, κυρίως για αυτές που κατέχουν παλαιά πλοία.
Η υποτονική ζήτηση συμβάλλει στη συσσώρευση πλοίων τα οποία δεν έχουν ναύλο. Σχεδόν 60 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) είναι επί του παρόντος ανενεργά, με ορισμένες πηγές της αγοράς να υποδεικνύουν ότι ένα μέρος τους μπορεί σύντομα να ακολουθήσει τα παλαιότερα αντίστοιχα πλοία προς τα διαλυτήρια για την ανακύκλωση τους.