Τελεσίγραφο 48 ωρών από την Ινδία για το βυθισμένο MSC ELSA 3 έστειλε η ινδική κυβέρνηση προς τη ναυτιλιακή εταιρεία MSC Shipmanagement Ltd με έδρα την Κύπρο, απαιτώντας την άμεση απάντληση καυσίμων από το πλοίο, που βυθίστηκε στα ανοικτά της Κεράλα. Σε διαφορετική περίπτωση, απειλεί με νομικές και ποινικές συνέπειες.
Αυστηρό τελεσίγραφο 48 ωρών έστειλε η Ινδία στην ναυτιλιακή εταιρεία MSC Shipmanagement Ltd, με έδρα την Κύπρο, απαιτώντας την άμεση απάντληση του καυσίμου από το βυθισμένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC ELSA 3.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξει ανταπόκριση η χώρα θα κινηθεί νομικά εναντίον της, ακόμα και με ποινικές διώξεις.
Το πλοίο βυθίστηκε στις 24 Μαΐου ανοικτά της Κεράλα, μεταφέροντας 640 κοντέινερ, ανάμεσά τους επικίνδυνα υλικά. Στις δεξαμενές του είχε καύσιμο diesel 84 τόνους και καυσίμου fuel 367 τόνους.
Το ναυάγιο έχει σημάνει συναγερμό στις ινδικές αρχές σχετικά με την ρύπανση του περιβάλλοντος, με την Ινδία να κατηγορεί την εταιρεία ότι η αντίδρασης είναι καθυστερημένη και αδιάφορη.
Παρά τις συνεχείς προειδοποιήσεις και τις επαφές με το ινδικό υπουργείο, η επιχείρηση απάντλησης ξεκίνησε με καθυστέρηση ημερών, με αποτέλεσμα να χαθεί το “παράθυρο καλού καιρού” πριν τους μουσώνες.
Σύμφωνα με την Ινδική Διεύθυνση Ναυτιλίας, οι ενέργειες της MSC είναι παράνομες και ανεύθυνες, ενώ η καθυστέρηση θέτει σε κίνδυνο τις ακτές, τη ναυσιπλοΐα και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ενδεικτικό της κλιμάκωσης είναι ότι οι αρχές εξετάζουν την ενεργοποίηση νόμων, όπως ο Merchant Shipping Act, ο νόμος προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και ο νέος ποινικός κώδικας της Ινδίας.
Στο κάδρο και ο καπετάνιος του πλοίου
Ήδη η Αστυνομία του Fort Kochi έχει καταθέσει ποινική δίωξη κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας, του καπετάνιου και μελών του πληρώματος, ενώ ένα άλλο πλοίο της MSC, το MSC Mansa F, τέθηκε προσωρινά υπό κράτηση στο λιμάνι Vizhinjam μέχρι να καταβληθεί εγγύηση 700.000 δολαρίων.