Αυτό είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο στον κόσμο που πιστοποιήθηκε για ανάμειξη 100% βιοκαυσίμων στο πλοίο, έπειτα από έγκριση από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register και τις αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Whitchampion της Whitaker ανοίγει τον δρόμο για βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές, θέτοντας νέα πρότυπα για την ενεργειακή μετάβαση στον ναυτιλιακό τομέα.
Η εταιρεία διαχείρισης καυσίμων με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, John H. Whitaker (Tankers) Limited, εξασφάλισε χημική πιστοποίηση από τον Lloyd’s Register (LR), για το δεξαμενόπλοιό του στόλου της Whitchampion, για φόρτωση, μεταφορά και ανάμειξη μεθυλεστέρων λιπαρών οξέων (FAME B100) επί του πλοίου, σύμφωνα με τον Κώδικα IBC και τους κανονισμούς του Παραρτήματος II της MARPOL.
Η πιστοποίηση επιτρέπει στο Whitchampion να εκτελεί ανάμειξη βιοκαυσίμων επί του πλοίου με αποστάγματα πετρελαίου και υπολειμματικά καύσιμα. Η λειτουργία έχει άδεια εντός των παράκτιων υδάτων του Ηνωμένου Βασιλείου βάσει τριμερούς συμφωνίας μεταξύ της Σημαίας του πλοίου που είναι η Νήσος του Μαν και της Υπηρεσίας Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMCA).
Ένα δεύτερο δεξαμενόπλοιο της Whitaker, το Whitchallenger, θα υποβληθεί σε παρόμοια διαδικασία πιστοποίησης και αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα φέτος.
Προς το παρόν, τα δεξαμενόπλοια καυσίμων που είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με το Παράρτημα Ι της MARPOL περιορίζονται στη μεταφορά μειγμάτων που δεν υπερβαίνουν το 30% FAME σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Τα καύσιμα πετρελαίου με υψηλότερη βιολογική περιεκτικότητα εμπίπτουν στον Διεθνή Κώδικα Χημικών Προϊόντων Χύδην (Κώδικας IBC) και στο Παράρτημα II της MARPOL, απαιτώντας συνήθως πλήρη ιδιότητα δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών.
Αυτός ο κανονισμός, στην πραγματικότητα, έχει αποκλείσει ένα σημαντικό μέρος του στόλου συμβατικών δεξαμενόπλοιων καυσίμων από την υποστήριξη ανάμειξης βιοκαυσίμων μεσαίας έως υψηλής ακτίνας.
Το Whitchampion της Whitaker είναι το πρώτο πλοίο κατηγορίας LR που γεφυρώνει αυτό το κενό. Μέσω ολοκληρωμένης Ανάλυσης Κενών και Εκτίμησης Κινδύνου έναντι των απαιτήσεων του Κώδικα IBC και του Παραρτήματος II της MARPOL, η LR ανέπτυξε μια προσέγγιση που περιελάμβανε τον μετριασμό των αξιολογημένων κινδύνων.
Αυτό οδήγησε στην απόκτηση απαλλαγών/παραχωρήσεων από τη Διοίκηση Σημαίας, επιτρέποντας σε αυτό το δεξαμενόπλοιο καυσίμων του Παραρτήματος Ι να αποκτήσει πιστοποίηση χημικών για τη μεταφορά FAME ως φορτίο, χωρίς να χρειάζεται να μετατραπεί πλήρως σε δεξαμενόπλοιο χημικών.
Η επιτυχής παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης επί του πλοίου σχετικά με τον ασφαλή χειρισμό του FAME οδήγησε επίσης στην έγκριση του UKMCA και σε μια περιορισμένη έγκριση FAME για την υπάρχουσα έγκριση επικίνδυνων φορτίων πετρελαιοφόρων (DCE) για το πλήρωμα.
Ο Tim Wilson, Ειδικός Καυσίμων και Εκπομπών του LR, δήλωσε: «Αυτή η πιστοποίηση καταδεικνύει μια αξιόπιστη και εμπορικά βιώσιμη διαδρομή για τα υπάρχοντα δεξαμενόπλοια καυσίμων ώστε να συμμετάσχουν στην ενεργειακή μετάβαση. Καθορίζει ένα σαφές σχέδιο για να ακολουθήσουν και άλλοι, επιτρέποντας στους πλοιοκτήτες να εξετάσουν την πιθανότητα προσαρμογής των υπαρχόντων δεξαμενόπλοιων καυσίμων για βιώσιμη παράδοση καυσίμων χωρίς να καταφύγουν σε απαγορευτικά δαπανηρές μετατροπές ή αντικατάσταση με ένα χημικό δεξαμενόπλοιο».

Το Fuel for Thought συγκεντρώνει σε ένα μέρος τις πιο σχετικές πληροφορίες σχετικά με τη χρήση βιοκαυσίμων στη ναυτιλία, χρησιμεύοντας ως εύχρηστη αναφορά για τους πλοιοκτήτες που εξετάζουν εναλλακτικές επιλογές καυσίμων για τους στόλους τους, και για τους επαγγελματίες της ναυτιλίας που αναζητούν μια βαθύτερη κατανόηση της μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Η έκθεση συνδυάζει την εμπειρογνωμοσύνη του νηογνώμονα LR και άλλων ηγετών που έχουν γνώση σε ναυτιλιακά θέματα όπως τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργικές παραμέτρους για τα βιοκαύσιμα, οι κανονιστικοί παράγοντες για την υιοθέτηση βιοκαυσίμων, οι τεχνοοικονομικοί παράγοντες, η ποιότητα και η διαθεσιμότητα καυσίμων και οι δοκιμές βιοκαυσίμων στη ναυτιλία.
Το Fuel for Thought είναι η κορυφαία σειρά αναφορών και διαδικτυακών σεμιναρίων του LR σχετικά με εναλλακτικές πηγές καυσίμων για πλοία.
Μέσω αναλύσεων από ειδικούς και κριτικών εμπειριών, κάθε έκδοση παρέχει μια ολοκληρωμένη και ενημερωτική επισκόπηση των τελευταίων τεχνολογικών εξελίξεων, των εξελίξεων πολιτικής και των αναδυόμενων τάσεων και ευκαιριών σε αυτόν τον ταχέως εξελισσόμενο τομέα.