Πειραιάς
34°C

Τα πρώτα αποτελέσματα του πρώτου φορτηγού πλοίου με πανιά είναι απίστευτα – Και είναι μόνο η αρχή

Δημοσιεύθηκε στις

24/06/2025

από

Τα πρώτα αποτελέσματα από το πρώτο φορτηγό πλοίο με πανιά Canopée είναι εντυπωσιακά, σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία του. Δύο χρόνια μετά την καθέλκυσή του, το Canopée – εξοπλισμένο με τέσσερα OceanWings – αποδεικνύει τη δυναμική της πρόωσης με πανιά στη σύγχρονη ναυτιλία.

Τα πρώτα αποτελέσματα από την απόδοση του πλοίου Canopée έγιναν γνωστά, δύο χρόνια μετά την καθέλκυση του. Το Canopée είναι το πρώτο φορτηγό πλοίο το οποίο είναι εξοπλισμένο με τέσσερα αυτοματοποιημένα άκαμπτα πανιά OceanWings.

Advertisement

Σύμφωνα με την κοινοπραξία μεταξύ Jifmar και Zéphyr & Borée, οποίες διαχειρίζονται το πρόγραμμα «Ariane rocket program», παρά το απαιτητικό διατλαντικό πρόγραμμα, το πλοίο έχει βελτιώσει τα αποτελέσματά του μέσω βελτιώσεων λογισμικού.

Το Ro-Ro των 5.500 dwt κατασκευάστηκε από το Ναυπηγείο Neptune στην Πολωνία και πραγματοποίησε τις πρώτες δοκιμές του τον Δεκέμβριο του 2022, ακολουθούμενο από ένα δοκιμαστικό ταξίδι από τη Βρέμη, το Ρότερνταμ, τη Χάβρη και το Μπορντό προς το τη Νότια Αμερική. Τα πανιά τοποθετήθηκαν τον επόμενο Ιούλιο.

Τα πανιά έχουν ύψος λίγο πάνω από 36 μέτρα το καθένα με επιφάνεια 363 τετραγωνικά μέτρα και αποτελούνται από δύο πτερύγια, ένα προς τα εμπρός και ένα προς τα πίσω, τα οποία μπορούν επίσης να συμπτυχθούν.

Ο σχεδιασμός καθιστά δυνατή τη ρύθμιση της γωνίας πρόσπτωσης των πτερύγων, τα οποία περιστρέφονται 360 μοίρες σε σχέση με τον άνεμο, ενώ το πίσω πτερύγιο μπορεί να περιστραφεί γύρω από τον δευτερεύοντα ιστό για να δημιουργήσει μια καμπύλη σε σχέση με το μπροστινό πτερύγιο.

Το Canopée, μήκους 122 μέτρων, ήταν το πρώτο μεγάλης κλίμακας υβριδικό ιστιοπλοϊκό φορτηγό πλοίο. Οι εταιρείες δήλωσαν ότι θα χρησιμεύσει ως μοντέλο για μια νέα γενιά πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου. Σχεδιάστηκε για τη μεταφορά εξαρτημάτων του πυραύλου Ariane 6 μεταξύ Ευρώπης και Γαλλικής Γουιάνας.

Μετά από δύο χρόνια λειτουργίας, αναφέρουν τώρα ότι η ενσωμάτωση των πανιών OceanWings όχι μόνο βελτίωσε την απόδοση καυσίμου, αλλά και απέδειξε την αξιοπιστία και την απόδοση χρόνου λειτουργίας της πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου για την εμπορική ναυτιλία.

Κατά μέσο όρο, αναφέρουν ότι κάθε πανί εξοικονομεί ήδη 1,3 τόνους καυσίμων την ημέρα υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας του Canopée, που αντιστοιχεί σε περίπου 300 kW ισοδύναμης ισχύος κινητήρα ανά πανί ή συνολικά 5,2 τόνους καυσίμου (20,8 τόνους ισοδύναμου CO2) την ημέρα και 1200 kW ισοδύναμης ισχύος κινητήρα για τα τέσσερα OceanWings.

Η απόδοση των OceanWings στο Canopée προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω χάρη στη συνεχή βελτίωση της πλατφόρμας λογισμικού και τεχνητής νοημοσύνης OceanWings.

Σε ένα από τα πιο πρόσφατα υπερατλαντικά ταξίδια, το Canopée πέτυχε μέση εξοικονόμηση 2,2 τόνων την ημέρα ανά πανί, που αντιστοιχεί σε 510 kW ισοδύναμης ισχύος κινητήρα που εξοικονομήθηκε ανά πανί ή 2MW ισοδύναμης ισχύος κινητήρα για ολόκληρο το πλοίο.

Το Canopée πέτυχε επίσης ταχύτητες 13,7 κόμβων με τα πανιά. Κατά μέσο όρο τα τελευταία δύο χρόνια στο Canopée, το OceanWings έδειξε επίσης λειτουργική διαθεσιμότητα 99,6%.

Η Alizés, η οποία διαχειρίζεται το πλοίο, αναφέρει ότι αναμένει ότι τα αποτελέσματα θα προωθήσουν ακόμη περισσότερο την ιδέα για την εφαρμογή της πρόωσης των πλοίων με την υποβοήθηση πανιών. Συνεχίζει να επιδιώκει την ανάπτυξη της ιδέας των πανιών σε περισσότερα και μεγαλύτερα σκάφη.

Βλέπουμε λοιπόν ότι τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά και ίσως βρισκόμαστε μπροστά από μια νέα εποχή, την οποία μερικά χρόνια πριν δεν μπορούσαν να φανατιστούμε.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C