Πειραιάς
34°C

Ένα στα έξι πλοία παγκοσμίως στόχος των Χούθι – Δείτε ποια κινδυνεύουν άμεσα

Δημοσιεύθηκε στις

10/07/2025

από

Ένα στα έξι πλοία παγκοσμίως στόχος των Χούθι, σύμφωνα με νέες αναλύσεις, την ώρα που οι επιθέσεις σε ελληνόκτητα φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλούν σοκ στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Συγκλονισμένη είναι η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία από τις δύο επιθέσεις στα ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες είναι οι πιο βίαιες που έχουν εξαπολύσει οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης από τις αρχές του 2024.

Μέχρι στιγμής 4 ναυτικοί έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ τουλάχιστον 14-15 αγνοούνται.

Advertisement

Το φορτηγό πλοίο ελληνικών συμφερόντων και με σημαία Λιβερίας Eternity C, χτυπήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ από drones, πυραύλους και οπλισμένα σκάφη σε μια συντονισμένη επίθεση που άφησε το πλοίο να παρασύρεται ακυβέρνητο και το πλήρωμά του στο έλεος του Θεού. Οι Χούθι επιβιβάστηκαν στη συνέχεια στο πλοίο και τοποθέτησαν εκρηκτικά, βυθίζοντάς το.

Οι ναυτικές δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο της επιχείρησης Aspides επιβεβαίωσαν την Τετάρτη ότι έξι ναυαγοί από το Eternity C – συμπεριλαμβανομένων πέντε Φιλιππινέζων και ενός Ινδού – έχουν διασωθεί. Ωστόσο, 4 μέλη του πληρώματος έχουν χάσει τη ζωή τους, ένα ακόμη τραυματίστηκε σοβαρά και αρκετοί άλλοι παραμένουν αγνοούμενοι.

Σε ανακοίνωση της αμερικανικής πρεσβείας στην Υεμένη αναφέρεται ότι μέρος του πληρώματος έχει απαχθεί από τους αντάρτες Χούθι.

«Ζητούμε την άμεση και άνευ όρων ασφαλή απελευθέρωσή τους», αναφέρει η δήλωση, επιβεβαιώνοντας τη θέση των ΗΠΑ, χαρακτηρίζοντας τους Χούθι τρομοκρατική οργάνωση.

Το πλοίο είχε 22 μέλη πληρώματος κατά τη στιγμή της επίθεσης, μεταξύ των οποίων 21 Φιλιππινέζων και ενός Ρώσου, ενώ υπήρχε και μια ομάδα ασφαλείας τριών ατόμων.

Το Eternity C βρισκόταν εν πλω προς τη Διώρυγα του Σουέζ όταν δέχθηκε επίθεση περίπου 50 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Χοντέιντα στην Υεμένη.

Μόλις 24 ώρες πριν από την επίθεση στο Eternity C, το φορτηγό πλοίο Magic Seas, επίσης ελληνικής ιδιοκτησίας και με σημαία Λιβερίας, βυθίστηκε μετά από μια σφοδρή επίθεση των Χούθι με drones, πυραύλους, RPG και πυρά όπλων. Το πλήρωμα των 22 ναυτικών αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το πλοίο.

Αυτά τα δύο περιστατικά σηματοδοτούν τις πρώτες επιθέσεις των Χούθι στην εμπορική ναυτιλία από τα τέλη του περασμένου έτους, εγείροντας φόβους για έναν κύκλο νέων αιματηρών επιθέσεων προς τα εμπορικά πλοία.

Οι αντάρτες των Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση στο Eternity C, υποστηρίζοντας ότι το πλοίο έγινε στόχος επειδή η πλοιοκτήτρια εταιρεία του είχε προηγουμένως συνδιαλλαγεί με ισραηλινά λιμάνια.

Οι αντάρτες προειδοποίησαν ότι κάθε πλοίο που έχει συνδεθεί ή συνδέεται με το Ισραήλ θα δεχθεί επίθεση, ανεξάρτητα από τη σημαία ή τον τρέχοντα προορισμό του. Κάτι που με απλά λόγια σημαίνει πως οι εταιρείες που έχουν κατά το παρελθόν στείλει τα πλοία τους στο Ισραήλ, τότε αυτομάτως αυτές οι εταιρείες και τα πλοία τους θα είναι εν δυνάμει στόχος των ανταρτών!

Η Ami Daniel, ιδρύτρια της εταιρείας ναυτιλιακών αναλύσεων Windward, υποστήριξε ότι αυτή η νέα πολιτική στο να μπει στο στόχαστρο οποιαδήποτε εταιρεία που τα πλοία της έχουν προηγουμένως προσεγγίσει το Ισραήλ, σημαίνει ότι περίπου ένα στα έξι πλοία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου θεωρείται πλέον στόχος από τους Χούθι.

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα καταδίκασε τις επιθέσεις. Ο Joe Kramek, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Συμβουλίου, δήλωσε: «Αυτό που βλέπουμε να εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα είναι σοκαριστικό και απαράδεκτο. Ναυτικοί σκοτώνονται ενώ απλώς κάνουν τη δουλειά τους… Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία να κανονικοποιηθούν ή να οπλιστούν ως πολιτικά εργαλεία».

Μια κοινή δήλωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, της BIMCO, της INTERTANKO, της INTERCARGO και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ενώσεων Πλοιοκτητών χαρακτήρισε τις επιθέσεις ως «ανάλγητες» και προέτρεψε τους παγκόσμιους ενδιαφερόμενους φορείς να προστατεύσουν τους ναυτικούς και να διατηρήσουν την ελευθερία της ναυσιπλοΐας σε αυτή τη ζωτική θαλάσσια λωρίδα.

Ο Αρσένιο Ντομίνγκεζ, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, εξέφρασε επίσης έντονη ανησυχία, τονίζοντας την ανάγκη για επείγουσα πολυμερή δράση για τη διασφάλιση της ασφάλειας στη θάλασσα.

Παρά τις ανακοινώσεις και τα ευχολόγια, τα πλοία συνεχίζουν να διασχίζουν την συγκεκριμένη περιοχή με το πρόβλημα να είναι υπαρκτό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας πολύ μεγάλος αριθμός ελληνικών μεγάλων εταιρειών έχουν σταματήσει να στέλνουν τα πλοία τους από την Ερυθρά Θάλασσα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C