Πειραιάς
34°C

«Όλο το πλήρωμα είναι μουσουλμάνοι»: Πλοία προσπαθούν να αποφύγουν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα με μηνύματα

Δημοσιεύθηκε στις

12/07/2025

από

«Όλο το πλήρωμα είναι μουσουλμάνοι»: Πλοία που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα μεταδίδουν τέτοια μηνύματα στο AIS για να αποφύγουν επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι, καθώς οι επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία έχουν φέρει φόβο και ανασφάλεια στη διεθνή ναυτιλία.

Φόβο και τρόμο έχουν προκαλέσει οι τελευταίες επιθέσεις στα 2 ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που είχαν σαν αποτέλεσμα τους θανάτους, τους τραυματισμούς και τις απαγωγές ναυτικών, όπως επίσης και τη βύθιση των πλοίων.

Advertisement

Τα εμπορικά πλοία που εξακολουθούν να πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα μεταδίδουν μηνύματα σχετικά με την εθνικότητά τους, ακόμη και τη θρησκεία τους, στα δημόσια συστήματα παρακολούθησης όπως το AIS, για να αποφύγουν να γίνουν στόχος των Χούθι.

Η Ερυθρά Θάλασσα είναι μια κρίσιμη θαλάσσια οδός για το πετρέλαιο και τα εμπορεύματα, αλλά η κυκλοφορία των πλοίων έχει μειωθεί κατακόρυφα από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης τον Νοέμβριο του 2023.

Οι αντάρτες, οι οποίοι συνδέονται με το Ιράν, έχουν δηλώσει ότι οι επιθέσεις αυτές γίνονται σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους για τον πόλεμο στη Γάζα.

Οι αντάρτες επιτέθηκαν και βύθισαν τα δύο ελληνόκτητα πλοία την εβδομάδα που μας πέρασε μετά από μήνες ηρεμίας και ο ηγέτης τους, Abdul Malik al-Houthi, επανέλαβε ότι δεν θα υπάρχει ασφαλής διέλευση για τα πλοία καμίας ναυτιλιακής εταιρείας που συνδέεται με το Ισραήλ.

Τις τελευταίες ημέρες, πολλά πλοία που πλέουν στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και το στενό Bab al-Mandab έχουν προσθέσει διάφορα μηνύματα στο AIS τους, κάποια από τα οποία αναφέρουν ότι στο πλοίο βρίσκεται ένα αμιγώς κινέζικο πλήρωμα ή υπό κινεζική διαχείριση, καθώς και επισήμανση της παρουσίας ένοπλων φρουρών στο πλοίο.

Άλλα μηνύματα γράφουν «Όλο το πλήρωμα είναι μουσουλμάνοι», ενώ άλλα ξεκαθάριζαν ότι τα πλοία δεν είχαν καμία σχέση με το Ισραήλ.

Πηγές ναυτιλιακής ασφάλειας δήλωσαν ότι αυτό ήταν ένα σημάδι της απελπισίας των πληρωμάτων και της προσπάθειάς τους να αποφύγουν μια ενδεχόμενη επίθεση από τους Χούθι ή των θανατηφόρων drones τους.

Θεωρείται βέβαια ότι είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο να κάνουν κάποια διαφορά τα συγκεκριμένα μηνύματα.

Τα δύο πλοία που δέχτηκαν επίθεση και βυθίστηκαν από τους Χούθι αυτή την εβδομάδα είχαν καταπλεύσει σε ισραηλινά λιμάνια τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με αναλυτές.

Πηγές ναυτιλιακής ασφάλειας δήλωσαν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να δείξουν τη δέουσα προσοχή σε οποιαδήποτε σύνδεσή τους με το Ισραήλ πριν από τον πλου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Ο κίνδυνος νέων επιθέσεων είναι ακόμα υψηλός.

Τον Μάρτιο του 2024, οι Χούθι επιτέθηκαν στο κινεζικής διαχείρισης δεξαμενόπλοιο Huang Pu με βαλλιστικούς πυραύλους, παρά το γεγονός ότι προηγουμένως είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθενται σε κινεζικά πλοία, δήλωσε η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ.

Οι Χούθι έχουν επίσης στοχεύσει πλοία που εμπορεύονται με τη Ρωσία.

«Παρά τις δηλωμένες εκεχειρίες, περιοχές όπως η Ερυθρά Θάλασσα και το Στενό Bab al-Mandab παραμένουν χαρακτηρισμένες ως υψηλού κινδύνου από τους ασφαλιστές», ανέφερε η ασφαλιστική εταιρεία Aon σε έκθεση, αυτή την εβδομάδα.

«Η συνεχής παρακολούθηση και τα μέτρα ασφαλείας είναι απαραίτητα για τις διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων».

Το κόστος ασφάλισης της μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας έχει υπερδιπλασιαστεί από τις επιθέσεις αυτής της εβδομάδας, με ορισμένους ασφαλιστές να διακόπτουν την κάλυψη για ορισμένα ταξίδια.

Ο αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μέσω του στενού, στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας και πύλη προς τον Κόλπο του Άντεν, ήταν 35 πλοία στις 10 Ιουλίου, 32 πλοία στις 9 Ιουλίου, μειωμένα από 43 την 1η Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence.

Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι ο ημερήσιος μέσος όρος διέλευσης τον Οκτώβριο του 2023, πριν από την έναρξη των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι, ήταν 79.

«Οι ναυτικοί αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου, διατηρώντας τις χώρες εφοδιασμένες με τρόφιμα, καύσιμα και φάρμακα. Δεν θα έπρεπε να χρειάζεται να διακινδυνεύουν τη ζωή τους για να κάνουν τη δουλειά τους», δήλωσε αυτή την εβδομάδα το Φιλανθρωπικό Ίδρυμα Ναυτικών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Βέβαια, από ευχολόγια έχουν χορτάσει οι ναυτικοί, αφού υπήρξαν εκατοντάδες τέτοια την περίοδο του κορονοϊού, στην οποία ο ναυτικός αντιμετωπίστηκε σαν σκουπίδι.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C