Πειραιάς
34°C

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας για τα φορτία των πλοίων κοντέινερ

Δημοσιεύθηκε στις

11/09/2025

από

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας για τα φορτία πλοίων κοντέινερ, καθώς η νέα του έκθεση δείχνει ότι το 11,39% των αποστολών παρουσιάζει ελλείψεις ασφαλείας, προκαλώντας ανησυχίες για πληρώματα, πλοία και περιβάλλον.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC) επανεκκίνησε την αναφορά ελλείψεων στις παγκόσμιες επιθεωρήσεις φορτίου, μια σειρά δεδομένων που ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) είχε σταματήσει να δημοσιεύει το 2023.

Η ανανεωμένη έκθεση δείχνει ότι περισσότερες από μία στις δέκα αποστολές με πλοία μεταφοράς κοντέινερ που επιθεωρήθηκαν διαπιστώθηκε ότι παρουσίαζαν προβλήματα ασφαλείας, εγείροντας ανησυχίες για τα πληρώματα, τα πλοία, το φορτίο και το περιβάλλον.

Η τελευταία έκθεση του 2024 αποκάλυψε ότι το 11,39% των επιθεωρημένων αποστολών φορτίου περιείχε ελλείψεις. Πρόκειται για μια μικρή αύξηση από το τελευταίο δημοσιευμένο ποσοστό του IMO, που ήταν 11% το 2023.

Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα ήταν τα αδήλωτα ή λανθασμένα δηλωμένα επικίνδυνα εμπορεύματα, τα σφάλματα στην τεκμηρίωση και οι μη ασφαλείς πρακτικές συσκευασίας. Αυτά τα ζητήματα είναι γνωστό ότι προκαλούν σοβαρά περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων των πυρκαγιών στα πλοία.

Η νέα έκθεση συνεχίζει μια καταγραφή δεδομένων που ξεκίνησε το 2011 και βασίζεται σε επιθεωρήσεις φορτίου που πραγματοποιούνται από τις λιμενικές αρχές.

Οι διεθνείς κανόνες επιτρέπουν στις λιμενικές αρχές να ελέγχουν τα εμπορευματοκιβώτια για να διασφαλίζουν ότι τα εμπορεύματα δηλώνονται και συσκευάζονται σωστά σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας. Προς το παρόν, μόνο επτά κράτη λιμένα υποβάλλουν τα αποτελέσματά τους και η WSC πιστεύει ότι η μεγαλύτερη συμμετοχή θα παρείχε μια ισχυρότερη και ακριβέστερη παγκόσμια εικόνα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WSC, Τζο Κράμεκ, δήλωσε ότι με περισσότερες από μία στις δέκα αποστολές να παρουσιάζουν κενά ασφαλείας, οι κίνδυνοι εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλοί. Πρόσθεσε ότι αυτές οι ελλείψεις θέτουν σε κίνδυνο τα πληρώματα, τα πλοία, το φορτίο και το θαλάσσιο περιβάλλον. Εξήγησε επίσης ότι η τακτική αναφορά καθιστά δυνατό τον εντοπισμό τάσεων και τη λήψη διορθωτικών μέτρων. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι συνεισφορές από περισσότερες κυβερνήσεις θα ενίσχυαν την ασφάλεια των φορτίων παγκοσμίως.

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ολοκληρωμένο Σύστημα Πληροφοριών Ναυτιλίας (GISIS) του ΙΜΟ, οι ελλείψεις καταγράφηκαν στο 8,64% το 2017, 8,40% το 2018, 6,54% το 2019, 7,41% το 2020, 10,86% το 2021, 7,84% το 2022 και 11,00% το 2023. Με ποσοστό 11,39% το 2024, το επίπεδο ανησυχίας παραμένει υψηλό.

Προηγούμενες προσπάθειες περιλαμβάνουν την από κοινού ανάπτυξη του Γρήγορου Οδηγού και της Λίστας Ελέγχου του Κώδικα CTU για την προώθηση της ασφαλούς συσκευασίας εμπορευματοκιβωτίων, την υποστήριξη του έργου για τη μείωση των απωλειών εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα και τη συνεργασία με τον ΙΜΟ για αυστηρότερους κανόνες για τα επικίνδυνα εμπορεύματα.

Το WSC ετοιμάζεται να ξεκινήσει ένα Πρόγραμμα Ασφάλειας Φορτίου σε ολόκληρο τον κλάδο. Αυτή η πρωτοβουλία θα επικεντρωθεί στη βελτίωση του ελέγχου φορτίου, των επιθεωρήσεων και των προτύπων συμμόρφωσης. Ο Κράμεκ δήλωσε ότι ο συνδυασμός της ακριβούς αναφοράς με καλύτερο έλεγχο, σαφείς κανόνες και πρακτικές οδηγίες μπορεί να μειώσει τους κινδύνους και να προστατεύσει ζωές, περιουσίες και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Η WSC υπέβαλε τα ενοποιημένα αποτελέσματα των επιθεωρήσεών της στην Υποεπιτροπή Μεταφοράς Φορτίων και Εμπορευματοκιβωτίων (CCC) του ΙΜΟ.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C