Ο «κατήφορος» των ναύλων των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ συνεχίζεται ασταμάτητα, με τον δείκτη WCI της Drewry να σημειώνει νέα πτώση 8% στα 1.761 δολάρια ανά κοντέινερ, επιβεβαιώνοντας τη δυσμενή τάση στη ναυλαγορά.
Μόλις 5 χρόνια μετά την πρωτοφανής εκτίναξη των ναύλων των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η κατηφόρα στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων δεν έχει σταματημό.
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ συνεχίζουν την κατηφόρα τους. Ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry έπεσε και πάλι, αυτή τη βδομάδα κατά 8%, και διαμορφώθηκε στα 1.761 δολάρια ανά κοντέινερ των 40 ποδών.
Είναι η 15η συνεχόμενη εβδομάδα πτώσης, κάτι που δείχνει πόσο δύσκολο είναι για τις εταιρείες να κρατήσουν τις τιμές ψηλά, ακόμα και με την μείωση στη χωρητικότητα.
Από Σαγκάη προς Λος Άντζελες οι τιμές έπεσαν 10%, ενώ προς Νέα Υόρκη 8%. Στην Ευρώπη, τα ναύλα για Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 9% και για Γένοβα κατά 7%. Παρά το ότι οι εταιρείες τραβάνε χωρητικότητα λόγω της επικείμενης Golden Week στην Κίνα, η ζήτηση παραμένει χαμηλή και οι ειδικοί περιμένουν κι άλλη πτώση.
Ο δείκτης SCFI (Shanghai Containerized Freight Index) σημείωσε τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, πέφτοντας στις 1.114 μονάδες.
Για σύγκριση, το δεύτερο τρίμηνο ήταν στις 1.645 μονάδες – 37% πιο κάτω σε σχέση με πέρυσι. Ο δείκτης CCFI (China Containerized Freight Index) κατέγραψε πτώση 19% σε ετήσια βάση, με τις γραμμές προς τις ΗΠΑ να είναι οι πιο «χτυπημένες»: μείον 31% για τη Δυτική Ακτή και 23% για την Ανατολική.
Ο αναλυτής Lars Jensen σχολίασε ότι τα σημερινά επίπεδα είναι ίδια ή και χαμηλότερα από πριν τις εκτροπές των πλοίων λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του 2023, όταν οι εταιρείες είχαν ήδη ζημιές.
Ως αντίδραση, κάποιες εταιρείες προσπαθούν να βάλουν νέες ελάχιστες τιμές. Η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε νέους ναύλους από 15 Οκτωβρίου (1.200 δολάρια για τα κοντέινερ των 20 ποδιών και 2.000 δολάρια για τα αυτά των 40 ποδιών προς Βόρεια Ευρώπη).
Παράλληλα, η ONE προειδοποίησε τους φορτωτές ότι από 27 Σεπτεμβρίου οι τελωνειακές αρχές των ΗΠΑ θα κάνουν πιο αυστηρούς ελέγχους στις περιγραφές φορτίων, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα, καθυστερήσεις ή ακόμα και κατασχέσεις.
Το ερώτημα βέβαια που πλανάται είναι εάν ο καταναλωτής θα μπορέσει να δει κάποια μείωση στο κιρσούς των αγαθών, γιατί θυμόμαστε ότι με την εκτίναξη των ναύλων των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ το κόστος είχε πέσει που άλλου; Στους καταναλωτές…