Το Neoliner Origin ολοκλήρωσε την πρώτη του φορτοεκφόρτωση και έγραψε ιστορία στη ναυτιλία, αποδεικνύοντας πως τα εμπορικά πλοία με πανιά μπορούν να επιστρέψουν στη σύγχρονη εποχή.
Η NEOLINE έκανε το μεγάλο βήμα, αφού το ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο της, το Neoliner Origin, ολοκλήρωσε την πρώτη του φόρτωση και άνοιξε πανιά για τη Γαλλία.
Το εντυπωσιακό αυτό πλοίο ταξιδεύει με τον άνεμο, κάτι που μέχρι πριν λίγα χρόνια θα το έλεγες ρομαντική ιδέα ή κάτι που δύσκολα θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην πράξη, αλλά σήμερα είναι πραγματικότητα.
Το Origin απέπλευσε από το ναυπηγείο στην Τουρκία στα τέλη Σεπτεμβρίου, και έκανε μια στάση στην Κορσική. Εκεί φόρτωσε 315 αυτοκίνητα για λογαριασμό της Filpar, τα οποία ξεφόρτωσε στη Μασσαλία.
Αυτή ήταν η πρώτη του φορτοεκφόρτωση και η στιγμή που απέδειξε ότι ένα πλοίο μπορεί να πραγματοποιήσει ένα εμπορικό ταξίδι χωρίς να καίει τόνους καυσίμου.
Οι τελικές δοκιμές στη θάλασσα ολοκληρώθηκαν χωρίς προβλήματα, και την περασμένη Παρασκευή έγινε η επίσημη παράδοση, με τη γαλλική σημαία να υψώνεται στο κατάρτι. Ήταν μια στιγμή περηφάνιας για όλους όσοι δούλεψαν πάνω στο έργο, από τους μηχανικούς μέχρι τους τελευταίους εργάτες.
Ως ένας άνθρωπος που είμαι κοντά στην θάλασσα, πάντα πίστευα ότι ο άνεμος δεν είναι εχθρός αλλά σύμμαχος. Κι όμως, ποτέ δεν φανταζόμουν πως θα έφτανε η μέρα που θα βλέπαμε ξανά εμπορικά πλοία με πανιά.
Καταλαβαίνω ότι αυτό δεν θα μπορέσει να γίνει σε ευρεία κλίμακα, ούτε είναι δυνατόν να αντικατασταθούν τα σύγχρονα μέσα πρόωσης των πλοίων από τα πανιά. Μπορούν όμως να βρουν χώρο αυτά τα πλοία σε συγκεκριμένο αριθμό και σε συγκεκριμένα δρομολόγια.
Το Neoliner Origin έχει μήκος 136 μέτρα και διαθέτει δύο τεράστια αναδιπλούμενα κατάρτια από ανθρακονήματα, ύψους 76 μέτρων το καθένα, με ιστία που καλύπτουν συνολικά 3.000 τετραγωνικά μέτρα.
Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 6.300 τόνους φορτίου, γύρω στα 320 αυτοκίνητα ή μερικές εκατοντάδες κοντέινερ, ανάλογα με τη φόρτωση.
Η εταιρεία, που ξεκίνησε το 2015 με στόχο να φτιάξει πλοία που κινούνται με τη βοήθεια του ανέμου, κατάφερε να συγκεντρώσει 60 εκατομμύρια ευρώ για να υλοποιήσει το όραμά της. Ανάμεσα στους υποστηρικτές της ήταν και ο γαλλικός γίγαντας CMA CGM.
Το πλοίο θα ταξιδεύει σε γραμμή που συνδέει τη Γαλλία με τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, κάνοντας στάσεις σε Saint-Pierre-et-Miquelon, Βαλτιμόρη και Χάλιφαξ. Ήδη μεγάλες εταιρείες όπως Renault, Michelin, Beneteau και Hennessy έχουν συμφωνήσει να χρησιμοποιήσουν το πλοίο για τη μεταφορά των προϊόντων τους.
Στα κοινωνικά δίκτυα, η NEOLINE μίλησε για μια «ιστορική στιγμή». Ευχαρίστησε όλους όσοι πίστεψαν στο σχέδιο, από τους πρώτους πελάτες μέχρι τις τεχνικές ομάδες και τους χρηματοδότες. Όπως έγραψαν χαρακτηριστικά, «αυτό δεν είναι απλώς ένα πλοίο, είναι ένα νέο ξεκίνημα».
Το Neoliner Origin ταξιδεύει τώρα στη Μεσόγειο, με προορισμό το Saint-Nazaire, όπου αναμένεται να φτάσει στις 12 Οκτωβρίου. Από εκεί θα ξεκινήσει το πρώτο του υπερατλαντικό ταξίδι, και αν όλα πάνε καλά, θα είναι μόνο η αρχή για έναν νέο τρόπο θαλάσσιων μεταφορών πιο καθαρό, πιο ήσυχο, πιο παραδοσιακό και πιο κοντά στο πνεύμα της θάλασσας.
Κοιτάζοντας πίσω, συνειδητοποιώ ότι η θάλασσα πάντα έβρισκε τρόπους να μας υπενθυμίζει πως τίποτα δεν είναι μόνιμο. Ούτε τα πλοία, ούτε οι μηχανές, ούτε οι εποχές…
Το ότι θα φτάναμε όμως εν έτει 2025 να μιλάμε για εμπορικά πλοία με πανιά, θεωρώ ότι είναι κάτι απρόσμενο· και με την εξέλιξη της τεχνολογίας δεν γνωρίζουμε μέχρι πού μπορεί να φτάσει όλο αυτό.
Δεν θα μου έκανε πλέον εντύπωση εάν σε 20-30 χρόνια υπάρχουν αυτόνομα εμπορικά πλοία που κινούνται με τη βοήθεια του ανέμου. Άλλωστε, ζούμε στην εποχή που όλα είναι εφικτά.