Πειραιάς
34°C

Ένας νεκρός και ένας αγνοούμενος από σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με αλιευτικό σκάφος

Δημοσιεύθηκε στις

09/10/2025

από

Ένας νεκρός και ένας αγνοούμενος από σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με αλιευτικό σκάφος στη νοτιοανατολική Ασία.

Ακόμη μια σύγκρουση μεταξύ ενός εμπορικού πλοίου και ενός αλιευτικού σημειώθηκε στη νοτιοανατολική Ασία, με αποτέλεσμα ένας άνθρωπος να χάσει τη ζωή του και ένας ακόμη να αγνοείται.

Ένα βιετναμέζικο αλιευτικό σκάφος συγκρούστηκε με δεξαμενόπλοιο με σημαία της Νότιας Κορέας στα ανοικτά των ακτών της επαρχίας Ninh Thuan, με αποτέλεσμα να βυθιστεί.

Οι αρχές επιβεβαίωσαν ότι το αλιευτικό σκάφος BD 83019-TS, στο οποίο επέβαιναν 11 μέλη πληρώματος, ενεπλάκη σε σύγκρουση με το δεξαμενόπλοιο MS Favor κοντά στις εκβολές του ποταμού Ca Na. Η σύγκρουση προκάλεσε τη βύθιση του αλιευτικού σκάφους λίγο αργότερα.

Δέκα μέλη από το πλήρωμα διασώθηκαν από το παραπλέον βιετναμέζικο σκάφος BV 95869-TS, το οποίο ανταποκρίθηκε στην κλήση κινδύνου και βοήθησε στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Ένα μέλος του πληρώματος βρέθηκε νεκρό, ενώ ο καπετάνιος του αλιευτικού σκάφους παραμένει αγνοούμενος.

Η Διοίκηση της Συνοριακής Φρουράς του Βιετνάμ και το Κέντρο Συντονισμού Θαλάσσιας Διάσωσης έχουν ξεκινήσει μια κοινή επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Οι αρχές του Βιετνάμ και της Νότιας Κορέας συντονίζονται για να προσδιορίσουν την αιτία του ατυχήματος. Οι έρευνες αναμένεται να εξετάσουν τα αρχεία ναυσιπλοΐας του δεξαμενόπλοιου, τις καιρικές συνθήκες και τα αρχεία καταγραφής επικοινωνιών και από τα δύο σκάφη.

Η περιοχή όπου συνέβη το περιστατικό είναι γνωστή για την πυκνή θαλάσσια δραστηριότητα που αφορά αλιευτικά σκάφη και εμπορικά πλοία.

Οι αξιωματούχοι υπενθυμίζουν σε όλα τα εμπορικά πλοία και τα σκάφη να βρίσκονται σε εγρήγορση και να τηρούν τους διεθνείς κανονισμούς αποφυγής συγκρούσεων στη θάλασσα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Βέβαια, η εμπειρία όσων έχουμε ταξιδέψει σε αυτές τις περιοχές δείχνει ότι τα αλιευτικά παρεμποδίζουν συνεχώς τα εμπορικά πλοία. Η κατάσταση γίνεται ακόμη δυσκολότερη κατά την προσέγγιση στα λιμάνια όπου ένα μεγάλο εμπορικό πλοίο έχει περιορισμένες ικανότητες ελιγμών σε μικρούς θαλάσσιους χώρους, με χαμηλή ταχύτητα, με αβαθή ύδατα γύρω του και εκατοντάδες αλιευτικά να το εμποδίζουν να φτάσει στον προορισμό του.

Το κακό γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν ακούς το εκάστοτε σύστημα συντονισμού θαλάσσιας κυκλοφορίας να λέει σε ένα φορτωμένο μεγάλο εμπορικό πλοίο που προσεγγίζει για να πάρει τον πλοηγό, να προσέξει τα αλιευτικά!

Θα πρέπει κάποια στιγμή σε όλη την περιοχή της Ασίας, και ιδιαίτερα αυτή της νοτιοανατολικής Ασίας και της Κίνας, να μπουν κάποιοι αυστηροί κανονισμοί στα αλιευτικά πλοία, αλλιώς τα ατυχήματα στη θάλασσα μεταξύ αυτών και των εμπορικών πλοίων θα συνεχίσουν, όχι μόνο να συμβαίνουν, αλλά και να αυξάνονται. Και τότε, κανείς δεν θα μπορεί να πει ότι δεν το περίμενε.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C