Πειραιάς
34°C

Η Minerva Dry κάνει το επόμενο βήμα: νέα παραγγελία πλοίων 3.000 teu στην Κίνα

Δημοσιεύθηκε στις

13/10/2025

από

Η Minerva Dry συνεχίζει να επεκτείνει τον στόλο της, κάνοντας ένα βήμα πιο πέρα στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παραγγέλνοντας μια νέα σειρά πλοίων μεταφορικής ικανότητας των 3.000 teu στην Κίνα, τα μεγαλύτερα που έχει παραγγείλει μέχρι σήμερα.

Πηγές από τη ναυπηγική βιομηχανία ανέφεραν ότι η Minerva Dry του Ανδρέα Μαρτίνου υπέγραψε συμφωνία με την Penglai Zhongbai Jinglu Ship Industry για τρία πλοία που αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2027 και 2028.

Σύμφωνα με μεσιτικές πηγές, τις θέσεις αυτές στο ναυπηγείο, αξίας περίπου 45 εκατομμυρίων δολαρίων η καθεμία, κατείχαν αρχικά η Songa Box, με την υποστήριξη του Νορβηγού πλοιοκτήτη Arne Blystad, αλλά έγιναν διαθέσιμες μετά την αποτυχία των συνομιλιών, ανοίγοντας τον δρόμο για την είσοδο της Minerva.

Εν τω μεταξύ, η Songa Box έχει συνδεθεί με την Taizhou Sanfu Ship Engineering για την κατασκευή δύο πλοίων, έχοντας και την επιλογή για δύο ακόμη στο ίδιο μέγεθος και την ίδια μεταφορική ικανότητα.

Τα νεότευκτα πλοία θα σηματοδοτήσουν μια αναβάθμιση του αναπτυσσόμενου στόλου boxship της Minerva, η οποία μέχρι στιγμής είχε επικεντρωθεί σε μικρότερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.800 teu. Η εταιρεία έχει ήδη παραγγελίες για τέσσερα πλοία των 1.800 teu στα Yangzijiang Shipbuilding και Huanghai Shipbuilding, με τις παραδόσεις τους να έχουν προγραμματιστεί για το 2027-2028.

Η Minerva Dry, μέρος του ευρύτερου ομίλου της Minerva Marine, ξεκίνησε να διαφοροποιείται πέρα από τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου το 2022, όταν και εισήλθε για πρώτη φορά στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων.

Έκτοτε, η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει δαπανήσει περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια σε μεταχειρισμένα πλοία, αποκτώντας οκτώ σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 1.780 και 2.430 teu.

Η τελευταία παραγγελία σηματοδοτεί την πρόθεση της εταιρείας να επεκταθεί και να έχει μια πιο σταθερή παρουσία στον τομέα των 3.000+ teu, μια εξειδικευμένη αγορά που έχει δει αυξανόμενο ενδιαφέρον από τις παραδοσιακές εταιρείες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοιων, εν μέσω σταθερότερων αποδόσεων και αυξημένης ζήτησης σε βασικά περιφερειακά δρομολόγια.

Προσωπικά, θεωρώ πως η κίνηση αυτή της Minerva Dry δείχνει ξεκάθαρα τη στρατηγική ωριμότητα και το όραμα που απαιτείται σήμερα στη ναυτιλία. Η εποχή όπου μια εταιρεία μπορούσε να βασίζεται αποκλειστικά σε έναν τύπο πλοίου έχει περάσει.

Οι πιο διορατικοί πλοιοκτήτες αναζητούν ευελιξία και διαφοροποίηση, αντιλαμβανόμενοι ότι οι κύκλοι της αγοράς αλλάζουν απρόβλεπτα. Το να βλέπουμε ελληνικές εταιρείες να επενδύουν προνοητικά και να ανοίγουν νέους δρόμους στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, σε μια κατηγορία πλοίων που συνδυάζει αποδοτικότητα και σταθερότητα, δείχνει μια νέα νοοτροπία στη ναυτιλία μας, πιο ώριμη, πιο εξωστρεφή, αλλά και πιο ρεαλιστική απέναντι στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C