Πειραιάς
34°C

Γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο VLOC θα κινείται με αιολική ενέργεια – Εντυπωσιακή εξοικονόμηση του καυσίμου

Δημοσιεύθηκε στις

13/11/2025

από

Το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο NSU Turbano περνά σε μια νέα εποχή αιολικής πρόωσης, μετά την εγκατάσταση πέντε ιστίων ύψους 35 μέτρων. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια εντυπωσιακή μείωση κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία του ανέμου επιστρέφει δυναμικά στη σύγχρονη ναυτιλία.

Η Anemoi Marine Technologies, που ειδικεύεται στις λύσεις για αιολική πρόωση, ολοκλήρωσε ακόμη μία εγκατάσταση πέντε ιστίων ύψους 35 μέτρων στο γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο VLOC NSU Turbano. Αυτό σηματοδοτεί την τέταρτη εγκατάσταση ιστίων της Anemoi Marine Technologies σε φορτηγό πλοίο τύπου VLOC (Very Large Ore Carrier).

Η εγκατάσταση των ιστίων του VLOC ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου δεξαμενισμού στο ναυπηγείο Zhoushan Xinya στην Κίνα. Η εγκατάσταση αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές του πλοίου κατά 6%–12% ετησίως.

Παράλληλα με την εγκατάσταση των ιστίων των 35 μέτρων της Anemoi, η γεννήτρια του άξονα του NSU Turbano αντικαταστάθηκε και ενσωματώθηκε στα συστήματα ελέγχου της εταιρείας, ώστε να καταστεί δυνατός ο απρόσκοπτος συντονισμός μεταξύ της πρόωσης με την υποβοήθηση του ανέμου και της παροχής ενέργειας του πλοίου.

Το πλοίο μεταφορικής ικανότητας 400.000 dwt είναι επίσης εξοπλισμένο με το σύστημα FuelOpt της Manta, το οποίο ελέγχει αυτόματα την ισχύ της μηχανής και παρακολουθεί την απόδοση του καυσίμου, και το εργαλείο Voyage Optimization της NAPA, σχεδιασμένο για να δημιουργεί διαδρομές βασισμένες στις ευνοϊκές συνθήκες του ανέμου για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το NSU Turbano είναι πλοίο κατασκευής 2020 που πλέει υπό σημαία Ιαπωνίας. Έχει μήκος 361 μέτρα και πλάτος 65 μέτρα. Ανήκει στην NS United Kaiun Kaisha και είναι ναυλωμένο από τον γίγαντα εξόρυξης Vale International. Η αναβάθμιση αυτού του πλοίου είναι σύμφωνη με τον στόχο της Vale να μειώσει τις εκπομπές Scope 3 κατά 15% έως το 2035.

Όλο και περισσότερα πλοία με ιστία λοιπόν θα συναντάμε πλέον στις θάλασσες. Πέρα από τη μείωση των εκπομπών, οι πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες βλέπουν και μια σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων με το σύστημα αυτό. Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 6%–12% μόνο αμελητέα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C