Γράφει ο Γιώργος Μπήτρος
Η πρόβλεψη ότι 70(!) εταιρείες θα δρομολογήσουν πλοία τους στον Αργοσαρωνικό, συμπεριλαμβανομένων ακόμα και των γραμμών της Σαλαμίνας και των μικρών γραμμών Πόρου-Γαλατά ή Σπετσών-Πόρτο Χέλι, επαληθεύτηκε με τον πιο περίτρανο τρόπο.
Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή τα δρομολόγια αραιώνουν, και τα πλοία δένουν για την ετήσια υποχρεωτική συντήρησή τους, μένοντας πίσω λίγα από αυτά, για να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές ανάγκες των νησιωτών, μια που οι εκδρομείς του Σαββατοκύριακου και οι τουρίστες έχουν μειωθεί.
Παρ’ όλα αυτά, η Saronic Ferries παραμένει η εταιρεία που σηκώνει τον όγκο των μετακινήσεων τους δύσκολους μήνες του χειμώνα, όπως και τις ημέρες που υπάρχει απαγορευτικό, καθώς διαθέτει πλοία που ταξιδεύουν με παραπάνω μποφόρ.
Αντίθετα, τον φετινό Νοέμβριο, και με την έναρξη της νέας δρομολογιακής περιόδου (2025-2026), στη γραμμή- «φιλέτο» της Αίγινας εμφανίστηκαν νέα πλοία, νεότευκτα και υπερσύγχρονα για τα δεδομένα της γραμμής, σπάζοντας και ανατρέποντας δεδομένα και ισορροπίες χρόνων.
Η Magic Ferries δρομολόγησε το μεγάλο ταχύπλοο «Magic 3» στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Αγκίστρι, κλονίζοντας την παντοκρατορία της Hellenic Seaways, κατορθώνοντας μάλιστα να πετύχει μείωση των ναύλων προς όφελος των επιβατών.
Στην αρένα των συμβατικών εισήλθε για πρώτη φορά ένα διαφορετικό φέρι-μποτ, ο «Ωκύαλος», αμφίδρομο, υπερσύγχρονο, με μεγάλο γκαράζ αυτοκινήτων και μεγάλη χωρητικότητα επιβατών.
Η στιγμή που και τα δύο αυτά πλοία δρομολογήθηκαν ήταν οι ημέρες γύρω από την εορτή του Αγίου Νεκταρίου, που βοήθησε αρκετά την πρώτη τους εμπορική εμφάνιση, κόβοντας ικανό μερίδιο από την πίτα διακίνησης των επιβατών. Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες παρατηρήθηκε η σχεδόν ταυτόχρονη αναχώρηση πλοίων, ή με χρονική απόσταση ενός τετάρτου, θυμίζοντας κατά πολύ την κίνηση των πορθμείων της Σαλαμίνας, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό στο… κόκκινο.
Το δεύτερο δεκαήμερο του Νοεμβρίου έκανε το πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο το πολυδιαφημισμένο «Πανόραμα» της Olympian Ferries, ένα πλοίο στιβαρό με καθαρά βαπορίσια γραμμή, κλειστού τύπου και αρκετά σύγχρονο, που μέχρι πρότινος ήταν δρομολογημένο από Ραφήνα προς Κάρυστο και Σποράδες. Και στην περίπτωση του πλοίου αυτού, τα δρομολόγια «ακούμπησαν» στις γνωστές ώρες αιχμής χωρίς κάποια διαφοροποίηση, με ώρες αναχωρήσεων πιο αργά μέσα στην ημέρα, όπως απαιτούν οι ντόπιοι.
Ήδη η περίοδος κατά την οποία πολλά πλοία δένουν για την ετήσια ακινησία τους ξεκίνησε. Ο «Απόλλων» της Saronic έδεσε πρώτος και από το τέλος Νοεμβρίου επιστρέφει πανέτοιμος για τα μποφόρ του χειμώνα. Ακολούθησε ο «Αχαιός» και στη συνέχεια ο «Ποσειδώνας». Η «Ελένη» της εταιρείας Aegina Ferries έδεσε για την ετήσια ακινησία του, όπως και η «Νήσος Αίγινα» της Levante Ferries.
Το επόμενο διάστημα του χειμώνα, τα νέα πλοία θα δοκιμαστούν, όπως και οι ώρες των δρομολογίων. Ωστόσο, όπως διαφαίνεται, το θετικό είναι ότι καταμεσής του χειμώνα προβλέπεται (και ευχόμαστε) να παραμείνουν αρκετές μονάδες σε σύγκριση με άλλους χειμώνες, όπου τα μποφόρ και τα λίγα δρομολόγια δυσκόλευαν τις μετακινήσεις οχημάτων, επιβατών και εμπορευμάτων, και τα πλοία ήταν μόνο δύο ή, στην καλύτερη περίπτωση, τρία!
Η ύπαρξη πολλών πλοίων σε μία γραμμή, όπου η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, είναι επιθυμητή και κινείται προς όφελος των επιβατών. Ο υγιής ανταγωνισμός ωφελεί τους επιβάτες. Ωστόσο, η ποσότητα πρέπει να συνοδεύεται και από ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως οι χαμηλοί ναύλοι, η ταχύτητα των πλοίων και η σωστή οργάνωση και κατανομή των δρομολογίων σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Δυστυχώς, οι πρώτες εικόνες είναι αποθαρρυντικές, καθώς οι περισσότερες εταιρείες δρομολογούν τα πλοία τους μέχρι νωρίς το απόγευμα τις καθημερινές, κάτι που είναι απαγορευτικό για όσους έχουν ανάγκη μετακίνησης για λόγους υγείας, και όχι μόνο. Η ύπαρξη βραδινού δρομολογίου –έστω και στις επτά το απόγευμα– από Πειραιά παραμένει το ζητούμενο.
Από την άλλη, νέα πλοία ανάβουν τις μηχανές τους, για να δρομολογηθούν στη γραμμή, όπως ο παλαιός γνώριμος και αγαπημένος πολλών επιβατών «Άγιος Νεκτάριος» από την ίδια εταιρεία που δρομολόγησε και τον «Ωκύαλο». Και φυσικά η Saronic έχει προαναγγείλει τη δρομολόγηση του έκτου της πλοίου, της «Καλλιρρόης», που ήδη μετασκευάζει από πέρυσι στο Πέραμα, ένα πλοίο που κατέφθασε από τη μακρινή Κορέα και, από ό,τι προβλέπεται, θα αναβαθμίσει όχι μόνο τις παρεχόμενες υπηρεσίες της συγκεκριμένης εταιρείας αλλά και της γραμμής γενικότερα.
Η ύπαρξη τόσων πλοίων είναι αναμενόμενο να πυροδοτήσει κι άλλο τον ανταγωνισμό των εταιρειών, που επέλεξαν τον Σαρωνικό, για να μετρήσουν τις δυνάμεις και τις αντοχές τους. Και ένας ανταγωνισμός, όταν είναι υγιής, μόνο οφέλη μπορεί να κομίσει στα νησιά και στους επιβάτες, που έχουν την ανάγκη της ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησής τους… κυρίως τον χειμώνα!
ΠΗΓΗ: saronicmagazine.gr
















