Με ταχύτατους ρυθμούς αναπτύσσεται η Aegean Shipping Management, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη, τοποθετώντας παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου στην Κίνα.
Ειδικότερα, η ναυλομεσιτική Allied Shipbroking σημειώνει ότι η ναυτιλιακή, την οποία διαχειρίζεται ο Γιώργος Μελισσανίδης, παρήγγειλε στο κινεζικό ναυπηγείο Cosco Yangzhou ένα tanker, χωρητικότητας 114.000 dwt. Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν πως πρόκειται για ενεργοποίηση της επιστολής προθέσεως, η οποία είχε υπογραφεί με το ναυπηγείο τον περασμένο Δεκέμβριο, στο πλαίσιο προηγούμενης παραγγελίας. Το τίμημα του νέου deal δεν έγινε γνωστό, αλλά παράγοντες της αγοράς το προσδιορίζουν γύρω στα 42 εκατ. δολάρια, ενώ ναυλομεσιτικοί οίκοι αποτιμούν τις συμφωνίες που κλείνουν σήμερα στην αγορά για νέα aframaxes στα 49,5 εκατ. δολάρια.
Το βιβλίο παραγγελιών της Aegean στην Κίνα αριθμεί τέσσερα aframaxes, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν τα έτη 2022 και 2023. Σημειώνεται ότι και τα τέσσερα πλοία είναι σχεδιασμένα με eco προδιαγραφές, υλοποιώντας το όραμα της ναυτιλιακής για ένα σύγχρονο και «πράσινο» στόλο. Χωρίς τα νεότευκτα, η εταιρεία διαχειρίζεται πέντε tankers (τρία MR και δύο aframaxes) και έξι bulk carriers, τύπου kamsarmax, με το παλαιότερο πλοίο στο στόλο να έχει έτος κατασκευής το 2014.
«Boom» στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων
Η επιβεβαίωση της παραγγελίας της Aegean σηματοδοτεί μία ακόμη ελληνική κίνηση στα νεότευκτα δεξαμενόπλοια. Ανάμεσα στα τελευταία deals συναντάμε την Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου και την Samos Steamship, συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση.
Τη στροφή των εφοπλιστών στα ναυπηγεία για παραγγελίες tankers εξηγεί στο Reporter ο Managing Director και επικεφαλής ανάλυσης της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves Securities, Joakim Hannisdahl.
Όπως λέει «το βιβλίο παραγγελιών στα δεξαμενόπλοια διαμορφώνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, γεγονός που από μόνο του δίνει κίνητρο για νέες επενδύσεις. Παράλληλα, οι προοπτικές για τα κέρδη και τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου τα επόμενα χρόνια είναι ιδιαιτέρως θετικές λόγω της βραδείας ανάπτυξης του στόλου και της αναμενόμενα ισχυρής αύξησης της ζήτησης. Υπό αυτό το πρίσμα, περιμένω ακόμη περισσότερες παραγγελίες τα χρόνια που θα ακολουθήσουν».
Αναφορικά με το τωρινό περιβάλλον χαμηλών ναύλων για τα tankers, ο κ. Hannisdahl σημειώνει ότι «πρόκειται για απότοκο της κατάρρευσης της ζήτησης και της προσφοράς πετρελαίου». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, η προσφορά θα αυξηθεί σταδιακά από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και το 2022. «Αυτή θα ήταν μία πολύ θετική εξέλιξη για τα tankers» επισημαίνει.
Πηγή: Reporter.gr